Het gaat 4 weg actief worden met 1 of 2 dcx voor de filtering. Waarschijnlijk komt het uit op 2 keer 3 weg en 1 mono sub. Dat vraagt dus een aardige hoeveelheid versterkers. Voor de sub heb ik al een geschikte versterker staan dus ik wil me concentreren op het laag mid en hoog.
Om de kosten niet te hoog te laten worden denk ik dat ik het beste met UCD modules aan de slag ga.
Op het gebeid van versterkers ben ik niet echt thuis en zit met een aantal vragen waar ik zelf zo gauw geen passend antwoord op heb.
Ten eerste, de versterker voor de tweeter hoeft niet zo zwaar te zijn. Om hier nu een UCD 180 neer te zetten die op z'n hoogst 5 watt uit mag sturen is wel zonde. Een optie zou zijn om de voeding lekker klein te houden en hier dus geld te besparen. Of beter geen UCD en een lichtere versterker gebruiken?
Ten tweede, ik kan 6 aparte mono versterkers bouwen, of 6 UCD modules aansturen met een grote voeding. De eerste optie lijkt me wat meer audiofiel verantwoord, maar is ook weer erg duur. Je kan financieel gezien beter 1 dikke ring kern trafo kopen dan 6 kleine, maar wat is het bezwaar tegen 1 voeding voor 6 versterkers (als er een bezwaar is)?
Ten derde, hypex bied twee soorten supply modules aan. Maar ik heb begrepen dat het ook zonder kan. Is het dan niet verstandiger/goedkoper om gewoon een paar elko's met gelijkricht brug te gebruiken?
1 supply module is goed om 2 UCD 180's te voeden, maar aangezien de versterkers voor het hoog en mid nooit veel vermogen uit hoeven te sturen krijg ik dan bij de supply ook niet een onnodig grote over capaciteit?
Als er iemand een andere optie heeft is dat natuurlijk ook van harte welkom.