scanspeak reference monitor en baskasten met 23W

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

keyser schreef:
plaatjes komen :lol: morgen ofzo.. nu geen zin in :wink: Luisteren is nu belangrijker.
Volgende projectje is al bekend: ga bij beide speakers een subwoofer bouwen (zie naam van die topic) met scanspeak 23W.
Ik ben nu bezig met een soort sub-kast. Kleine punch in het onderste laag. Klinkt nu al goed. Ben ook aan het luisteren ;)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

@ Robbert: welke unit gebruik je voor je sub?
Je Eve staat weer te koop als ik 't goed begrijp. Is het voor jou niet interessant de speaker, met de nu nóg betere tweeter terug te kopen? :wink:

de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag. Morgen komt er een tijdelijke sub, welke ik gekocht heb om de versterkermodule. De woofer is goed genoeg om tijdelijk van de te kunnen genieten.
Jullie horen van me!
Martijn
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

keyser schreef:
@ Robbert: welke unit gebruik je voor je sub?
Je Eve staat weer te koop als ik 't goed begrijp. Is het voor jou niet interessant de speaker, met de nu nóg betere tweeter terug te kopen? :wink:

de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag. Morgen komt er een tijdelijke sub, welke ik gekocht heb om de versterkermodule. De woofer is goed genoeg om tijdelijk van de te kunnen genieten.
Jullie horen van me!
Martijn
Ik gebruik de 18W8545K00 woofer. Check mijn andere topic even. -> 20 ca. liter

Heb wat pics geplaatst van mijn test kast. Het geheel gaat natuurlijk nog veel mooier worden :)

Wat betreft die eVe die te koop staat. Ik weet niet welke dat is. Kan je een linkje plaatsen?


Ene dit klink nu al super goed.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

helaas was je topic me nog niet opgevallen. Zal 't in de gaten houden!
Ik heb nog geen advertentie gezien, maar heb wel begrepen dat Huub de speakers weg wil doen. Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

keyser schreef:
helaas was je topic me nog niet opgevallen. Zal 't in de gaten houden!
Ik heb nog geen advertentie gezien, maar heb wel begrepen dat Huub de speakers weg wil doen. Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
Ze hebben hem een paar TDL's aangepraat.... 8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

keyser schreef:
de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag.
Martijn
Ik heb dezelfd ervaring :D

Ik wacht nog steeds op iemand die de ultieme bassectie voor zijn refmon's maakt, zodat ik ze weer kan kopiëren :lol:

Wowly
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Wowly schreef:
keyser schreef:
de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag.
Martijn
Ik heb dezelfd ervaring :D

Ik wacht nog steeds op iemand die de ultieme bassectie voor zijn refmon's maakt, zodat ik ze weer kan kopiëren :lol:

Wowly
nog eventjes geduld, dan begin ik...
Ben mijn vrije uurtjes op dit moment nog kwijt aan luisteren :wink:
Heb er nu trouwens een tweedehands zelfbouwsub van redelijke kwaliteit bij staan. Dat doet een hoop!
salomon
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 03 jan 2005, 12:04

Bericht door salomon »

keyser schreef:
Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
Zo Keyzer....heb jij ze, bij Huub of überhaupt, gehoord dan?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

salomon schreef:
keyser schreef:
Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
Zo Keyzer....heb jij ze, bij Huub of überhaupt, gehoord dan?
Ik heb van anderen die de speakers wél kennen begrepen dat het eerder een pas zijwaards of achteruit is, dan er één voorwaards. Zelf heb ik de speakers inderdaad niet gehoord, dus misschien heb ik te veel gezegd.
De Eve heb ik wel gehoord, en die vond ik heel goed klinken. Met Huubs kritiek op met name het laag ben ik het niet eens: die 8555 geeft zo ongeveer het strakste laag dat ik ooit van een woofer van dat formaat gehoord heb.
Gebruikersavatar
Hififreak
Berichten: 9
Lid geworden op: za 04 feb 2006, 9:52
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Hififreak »

Lijkt me de tijd in ieder geval rijp om eens wat systeempjes te gaan beluisteren, want als de Eve's volgens jou in staat zijn het strakste laag weer te geven, gerelateerd aan de mogelijkheden van de spreaker, dan is dit op z'n zachtst gezegd discutabel.

De Eve's die jij beluisterd hebt klinken absoluut niet.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Zorg je wel dat je de subs klaar hebt als ik dan bij je kom luisteren? :wink:

Ik heb welleens met de C89 en C12 gespeeld in een monitor. Komt niet veel laag uit, maar ik miste het niet. Klonk juist heel harmonisch. Ik denk niet dat het zoveel beter wordt als je er een "redelijk" goede subwoofer bijzet. Je moet er alleen even aan wennen..

mvg,

Montana
salomon
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 03 jan 2005, 12:04

Bericht door salomon »

keyser schreef:
salomon schreef:
keyser schreef:
Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
Zo Keyzer....heb jij ze, bij Huub of überhaupt, gehoord dan?
Ik heb van anderen die de speakers wél kennen begrepen dat het eerder een pas zijwaarts of achteruit is, dan er één voorwaarts. Zelf heb ik de speakers inderdaad niet gehoord, dus misschien heb ik te veel gezegd.
De Eve heb ik wel gehoord, en die vond ik heel goed klinken. Met Huubs kritiek op met name het laag ben ik het niet eens: die 8555 geeft zo ongeveer het strakste laag dat ik ooit van een woofer van dat formaat gehoord heb.
Om een oordeel over de TDL's zou je ze, op zijn minst zelf beluisterd moeten hebben. Ik vind ze, de Eve's, bij de twee gelegenheden waar ik ze beluisterd heb, niet zo geweldig klinken...een beetje fut- emotieloos. Wellicht is onze referentie op een ander niveau. Over de TDL's die ik meerdere malen beluisterd heb kan ik je vertellen dat ze de tegenhanger zijn van de door mij beluisterde Eve's............ruimtelijk, vol leven, emotievol, etc, etc.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Omdat ik de monitor gebruik met een subwoofer, sluit ik de br-poort af. Heeft het zin meer dempingsmateriaal in de kast te doen? Nu zit er alleen pritex (noppenschuim) tegen de wanden.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik heb de units weer uit de kast gehaald, en de demping vastgezet met betere lijm. Paar plaatjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik zou graag vanavond de speakers weer in elkaar zetten, dus als iemand een tip heeft wat betreft dat dempingsmateriaal, graag!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Klein beetje BAF erbij zou ik doen.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

bedankt Edo. Zal ik doen :)
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Hififreak schreef:

De Eve's die jij beluisterd hebt klinken absoluut niet.
Uhhhh... welke heeft hij beluisterd? (heb niet alles bijgehouden)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

fireman schreef:
Hififreak schreef:

De Eve's die jij beluisterd hebt klinken absoluut niet.
Uhhhh... welke heeft hij beluisterd? (heb niet alles bijgehouden)
De Eve's van Huub. De jouwe dus...
Vond jij ze ook absoluut niet klinken?
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Dat zijn dus de Eves die Huub heeft gekocht van Fireman, waarbij het laag prima klonk toen hij ze kocht. Misschien ligt het niet aan de Eves?
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

keyser schreef:
fireman schreef:
Hififreak schreef:

De Eve's die jij beluisterd hebt klinken absoluut niet.
Uhhhh... welke heeft hij beluisterd? (heb niet alles bijgehouden)
De Eve's van Huub. De jouwe dus...
Vond jij ze ook absoluut niet klinken?
wacht maar eens af en huiver :)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

fireman schreef:
wacht maar eens af en huiver :)
:roll: wat bedoel je?

Ik heb ze zelf ook gehoord, en ik vond ze wél goed klinken (om een eventueel misverstand de wereld uit te helpen)
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

keyser schreef:
fireman schreef:
wacht maar eens af en huiver :)
:roll: wat bedoel je?

Ik heb ze zelf ook gehoord, en ik vond ze wél goed klinken (om een eventueel misverstand de wereld uit te helpen)
Heb geduld :lol:
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

fireman schreef:
keyser schreef:
fireman schreef:
wacht maar eens af en huiver :)
:roll: wat bedoel je?

Ik heb ze zelf ook gehoord, en ik vond ze wél goed klinken (om een eventueel misverstand de wereld uit te helpen)
Heb geduld :lol:
Heb je ze weer teruggekocht?? Zelf twijfelde ik ook nog om ze te kopen, alleen al om de nieuwe tweeter :D
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

ze schijnen verkocht te zijn voor €1000. Aan wie weet ik niet :roll:
Ben jij de koper Robbert? 8)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”