Ik ben nu bezig met een soort sub-kast. Kleine punch in het onderste laag. Klinkt nu al goed. Ben ook aan het luisterenkeyser schreef:plaatjes komenmorgen ofzo.. nu geen zin in
Luisteren is nu belangrijker.
Volgende projectje is al bekend: ga bij beide speakers een subwoofer bouwen (zie naam van die topic) met scanspeak 23W.
scanspeak reference monitor en baskasten met 23W
Moderator: Beheerdersteam
@ Robbert: welke unit gebruik je voor je sub?
Je Eve staat weer te koop als ik 't goed begrijp. Is het voor jou niet interessant de speaker, met de nu nóg betere tweeter terug te kopen?
de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag. Morgen komt er een tijdelijke sub, welke ik gekocht heb om de versterkermodule. De woofer is goed genoeg om tijdelijk van de te kunnen genieten.
Jullie horen van me!
Martijn
Je Eve staat weer te koop als ik 't goed begrijp. Is het voor jou niet interessant de speaker, met de nu nóg betere tweeter terug te kopen?
de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag. Morgen komt er een tijdelijke sub, welke ik gekocht heb om de versterkermodule. De woofer is goed genoeg om tijdelijk van de te kunnen genieten.
Jullie horen van me!
Martijn
Ik gebruik de 18W8545K00 woofer. Check mijn andere topic even. -> 20 ca. literkeyser schreef:@ Robbert: welke unit gebruik je voor je sub?
Je Eve staat weer te koop als ik 't goed begrijp. Is het voor jou niet interessant de speaker, met de nu nóg betere tweeter terug te kopen?![]()
de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag. Morgen komt er een tijdelijke sub, welke ik gekocht heb om de versterkermodule. De woofer is goed genoeg om tijdelijk van de te kunnen genieten.
Jullie horen van me!
Martijn
Heb wat pics geplaatst van mijn test kast. Het geheel gaat natuurlijk nog veel mooier worden
Wat betreft die eVe die te koop staat. Ik weet niet welke dat is. Kan je een linkje plaatsen?
Ene dit klink nu al super goed.
helaas was je topic me nog niet opgevallen. Zal 't in de gaten houden!
Ik heb nog geen advertentie gezien, maar heb wel begrepen dat Huub de speakers weg wil doen. Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
Ik heb nog geen advertentie gezien, maar heb wel begrepen dat Huub de speakers weg wil doen. Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
Ze hebben hem een paar TDL's aangepraat....keyser schreef:helaas was je topic me nog niet opgevallen. Zal 't in de gaten houden!
Ik heb nog geen advertentie gezien, maar heb wel begrepen dat Huub de speakers weg wil doen. Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
Ik heb dezelfd ervaringkeyser schreef:de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag.
Martijn
Ik wacht nog steeds op iemand die de ultieme bassectie voor zijn refmon's maakt, zodat ik ze weer kan kopiëren
Wowly
nog eventjes geduld, dan begin ik...Wowly schreef:Ik heb dezelfd ervaringkeyser schreef:de ref. mon. klinkt na al die uren nog steeds goed, en vermoeit niet. Het enige dat ik mis, gezien het feit dat ik een groot drie-weg systeem gewend ben, is het laag.
Martijn![]()
Ik wacht nog steeds op iemand die de ultieme bassectie voor zijn refmon's maakt, zodat ik ze weer kan kopiëren![]()
Wowly
Ben mijn vrije uurtjes op dit moment nog kwijt aan luisteren
Heb er nu trouwens een tweedehands zelfbouwsub van redelijke kwaliteit bij staan. Dat doet een hoop!
Ik heb van anderen die de speakers wél kennen begrepen dat het eerder een pas zijwaards of achteruit is, dan er één voorwaards. Zelf heb ik de speakers inderdaad niet gehoord, dus misschien heb ik te veel gezegd.salomon schreef:Zo Keyzer....heb jij ze, bij Huub of überhaupt, gehoord dan?keyser schreef:Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
De Eve heb ik wel gehoord, en die vond ik heel goed klinken. Met Huubs kritiek op met name het laag ben ik het niet eens: die 8555 geeft zo ongeveer het strakste laag dat ik ooit van een woofer van dat formaat gehoord heb.
Lijkt me de tijd in ieder geval rijp om eens wat systeempjes te gaan beluisteren, want als de Eve's volgens jou in staat zijn het strakste laag weer te geven, gerelateerd aan de mogelijkheden van de spreaker, dan is dit op z'n zachtst gezegd discutabel.
De Eve's die jij beluisterd hebt klinken absoluut niet.
De Eve's die jij beluisterd hebt klinken absoluut niet.
Zorg je wel dat je de subs klaar hebt als ik dan bij je kom luisteren?
Ik heb welleens met de C89 en C12 gespeeld in een monitor. Komt niet veel laag uit, maar ik miste het niet. Klonk juist heel harmonisch. Ik denk niet dat het zoveel beter wordt als je er een "redelijk" goede subwoofer bijzet. Je moet er alleen even aan wennen..
mvg,
Montana
Ik heb welleens met de C89 en C12 gespeeld in een monitor. Komt niet veel laag uit, maar ik miste het niet. Klonk juist heel harmonisch. Ik denk niet dat het zoveel beter wordt als je er een "redelijk" goede subwoofer bijzet. Je moet er alleen even aan wennen..
mvg,
Montana
Om een oordeel over de TDL's zou je ze, op zijn minst zelf beluisterd moeten hebben. Ik vind ze, de Eve's, bij de twee gelegenheden waar ik ze beluisterd heb, niet zo geweldig klinken...een beetje fut- emotieloos. Wellicht is onze referentie op een ander niveau. Over de TDL's die ik meerdere malen beluisterd heb kan ik je vertellen dat ze de tegenhanger zijn van de door mij beluisterde Eve's............ruimtelijk, vol leven, emotievol, etc, etc.keyser schreef:Ik heb van anderen die de speakers wél kennen begrepen dat het eerder een pas zijwaarts of achteruit is, dan er één voorwaarts. Zelf heb ik de speakers inderdaad niet gehoord, dus misschien heb ik te veel gezegd.salomon schreef:Zo Keyzer....heb jij ze, bij Huub of überhaupt, gehoord dan?keyser schreef:Hij heeft één of andere oude speaker op te kop getikt, die voor veel beter klinkt, vindt hij.. (lees: voller, en meer gekleurd laag. Of hogere Qtc).
De Eve heb ik wel gehoord, en die vond ik heel goed klinken. Met Huubs kritiek op met name het laag ben ik het niet eens: die 8555 geeft zo ongeveer het strakste laag dat ik ooit van een woofer van dat formaat gehoord heb.
Heb je ze weer teruggekocht?? Zelf twijfelde ik ook nog om ze te kopen, alleen al om de nieuwe tweeterfireman schreef:Heb geduldkeyser schreef:fireman schreef:wacht maar eens af en huiverwat bedoel je?
Ik heb ze zelf ook gehoord, en ik vond ze wél goed klinken (om een eventueel misverstand de wereld uit te helpen)




