http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... em11_3.htm
wat voor spoeltje kan je het beste gebruiken voor de 0.33mh naast de tweeter?
vifa premium 11
Moderator: Beheerdersteam
Nee, de gelijkstroomweerstand is hier minder van belang, een gewone luchtspoel met dun draad is hier prima.keyser schreef:dit hoor ik wel vaker als argument bij het beslissen over de inzet van een goede of minder goede spoel. Ik snap 't alleen niet: parallel geschakeld is de invloed van de spoel toch net zo groot?sietse schreef:Hij zit niet in de signaalweg, dus kun je een relatief goedkoop spoeltje gebruiken.
Het zou wel goed zijn als de wikkelingen van de spoel goed met elkaar verbonden zijn door baklak of geïmpregneerd met was of hars.
Het voordeel van een Tritec-spoel heb ik trouwens nooit begrepen.
dank. Ik begrijp 'trichard schreef:Nee, de gelijkstroomweerstand is hier minder van belang, een gewone luchtspoel met dun draad is hier prima.keyser schreef:dit hoor ik wel vaker als argument bij het beslissen over de inzet van een goede of minder goede spoel. Ik snap 't alleen niet: parallel geschakeld is de invloed van de spoel toch net zo groot?sietse schreef:Hij zit niet in de signaalweg, dus kun je een relatief goedkoop spoeltje gebruiken.
Het zou wel goed zijn als de wikkelingen van de spoel goed met elkaar verbonden zijn door baklak of geïmpregneerd met was of hars.
Het voordeel van een Tritec-spoel heb ik trouwens nooit begrepen.