vifa premium 11

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
dre

vifa premium 11

Bericht door dre »

http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... em11_3.htm

wat voor spoeltje kan je het beste gebruiken voor de 0.33mh naast de tweeter?
sietse

Bericht door sietse »

Hij zit niet in de signaalweg, dus kun je een relatief goedkoop spoeltje gebruiken.
dre

Bericht door dre »

wat is relatief goedkoop,een tritec of een folie spoel kost +/_ 15 euro en een gewoon luchtspoeltje 1,70 euro,ik zoek iets in verhouding met een audyn cap+
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

sietse schreef:
Hij zit niet in de signaalweg, dus kun je een relatief goedkoop spoeltje gebruiken.
dit hoor ik wel vaker als argument bij het beslissen over de inzet van een goede of minder goede spoel. Ik snap 't alleen niet: parallel geschakeld is de invloed van de spoel toch net zo groot?
richard

Bericht door richard »

keyser schreef:
sietse schreef:
dit hoor ik wel vaker als argument bij het beslissen over de inzet van een goede of minder goede spoel. Ik snap 't alleen niet: parallel geschakeld is de invloed van de spoel toch net zo groot?
Nee, de gelijkstroomweerstand is hier minder van belang, een gewone luchtspoel met dun draad is hier prima.
Het zou wel goed zijn als de wikkelingen van de spoel goed met elkaar verbonden zijn door baklak of geïmpregneerd met was of hars.

Het voordeel van een Tritec-spoel heb ik trouwens nooit begrepen.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

richard schreef:
keyser schreef:
sietse schreef:
Nee, de gelijkstroomweerstand is hier minder van belang, een gewone luchtspoel met dun draad is hier prima.
Het zou wel goed zijn als de wikkelingen van de spoel goed met elkaar verbonden zijn door baklak of geïmpregneerd met was of hars.

Het voordeel van een Tritec-spoel heb ik trouwens nooit begrepen.
dank. Ik begrijp 't :D
dre

Bericht door dre »

het is een baklak spoeltje geworden.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”