Adr Family TL

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Montana schreef:
bbbb schreef:
Euh......ik denk dat dat wel te duur word en ik het bij mijn ''oude'' spekears hou. Mijn vader vind het al allemaal onzin dus dit word niks. Toch bedankt voor je hulp. En deze kan op slot.
Al onze ouders vonden het onzin :lol:
Ja, maar jullie zijn nu ''groot'' (haha wat een domme zin). Ik woon nog thuis. (ik verheug me er al op als ik straks alleen woon, kan ik kopen wat ik wil :P )
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Graag gedaan

We zien je hier wel weer terug als je oud bent en op kamers woont :D

Groeten Roland
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Roland schreef:
Graag gedaan

We zien je hier wel weer terug als je oud bent en op kamers woont :D

Groeten Roland
Haha :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voor 100 per kant is er toch nog wel 't e.e.a. te krijgen?

Afbeelding
Ducone TML (met Tangband)

Afbeelding
CT213 (met Monacor)

Afbeelding
CT202 (ook met Monacor)

Afbeelding
Mivoc SB 25 JM

Afbeelding
De Lancetta (je had toch een sub?)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Henk Jan

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar de hamvraag is wat die samsung daar mee kan met zijn 35 watt per channel pmpo. Ik denk dat de Lancetta te weinig rendement heeft en de rest afvalt omdat ze 4 ohm zijn. Blijven alleen die twee tweeweg ssytemen over. Peak Music Power Output geeft een nog hoger vermogen als een rms power opgave.

Afbeelding

Het blijft tricky, ik zou zelf met weinig budget voor die mivoc jubileum gaan en van de "rest" van het geld een goedkope versterker en cd speler kopen. Wel een leuk onderwerp dit, wat kan je samenstellen voor zo min mogelijk budget. Stom dat de T amp in nl nergens te koop is.

Groeten Roland

Ps wat voor een sub heb je precies?
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Die sub heb ik een keer gekregen en is een raveland bax 1000. Met je raad al 4 ohm :roll: (zie ik ook net pas staan hoor)
joddi
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 18:55

Bericht door joddi »

Je kan natuurlijk ook al je ouden spullen verkopen inclusief je sub en voor dat geld wat gaan bouwen, en 2e hans een leuk versterkertje halen.

P.s wel leuk dat we hier elkaar tegen komen(ben van het computertotaal forum) :wink:
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

JE kan ook via marktplaats en leuke versterker op de kop tikken. Ik heb destijds mijn sony str-de305 voor 10 euro op de kop getikt. Denk niet dat, dat het buget zo de lucht in spijlt. Gooi je oude versterker op markplaats en dan kan je dat misschien verkopen en kan je van dat geld weer een nieuwe 2e handse aanschaffe
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

joddi schreef:
Je kan natuurlijk ook al je ouden spullen verkopen inclusief je sub en voor dat geld wat gaan bouwen, en 2e hans een leuk versterkertje halen.

P.s wel leuk dat we hier elkaar tegen komen(ben van het computertotaal forum) :wink:
Dat zou ik ook nog kunnen doen. Maar als ik dan alles verkoop moet ik ook weer een losse cd speler kopen. En deze sub klinkt wel goed. Hij gaat tot de 28hz :o

p.s. ik dacht al wat komt die naam me bekend voor. :)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi bbbb

Mischien is het een idee om toch maar eens met de interliner naar Groningen te gaan en bij speaker en co langs te gaan met een stapeltje cd's. Kun je in ieder geval daarna je Pa melden dat het geen onzin is en ben je weer een luister ervaring rijker.

Mijn tip is bouw niet al te dure zelf bouw luidsprekers en koop er een tweede hands versterker en cd speler bij.

Groeten Roland
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Roland schreef:
Hoi bbbb

Mischien is het een idee om toch maar eens met de interliner naar Groningen te gaan en bij speaker en co langs te gaan met een stapeltje cd's. Kun je in ieder geval daarna je Pa melden dat het geen onzin is en ben je weer een luister ervaring rijker.

Mijn tip is bouw niet al te dure zelf bouw luidsprekers en koop er een tweede hands versterker en cd speler bij.

Groeten Roland
Groningen gaat echt niet lukken. Maar die ene die je aangaf op de eerste pagina met die peerless als hoge toner. En die gradient w180 als woofer. Zier er echt strak uit. Die wil ik wel heel graag gaan bouwen en kost ook niet teveel. Maar ik zoek alleen nog de bouwtekeningen.

Edit: ik heb is op marktplaats gekeken en daar staat de akai AM-U22 versterker + akai AT-K22 tuner voor een vraagprijs van 50 euro. Is dit mischien wat, en weet iemand mischien of die goed is oid?
Dit staat er in de advertentie:

Mooie tuner en versterker van Akai.\

Versterker
Heeft 5 ingangen: Tuner, aux, phono, tape monitor 1, 2
Bass, treble, balance, loudness, stereo/mono functie
Led VU indicatie meters. aanduiding tot 50watt per kanaal
1 paar luidsprekers

Tuner
Geen toeters en bellen!
AM/FM
mono/stereo functie.
Rood display
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Nou, jongens wil ik de bestelling bij speakerenco plaatsen. Vul ik zo in de gradient w180 4 ohm wil ik de peerless d26tg 05/06 hebben ze hem niet. Weet iemand mischien een winkel die deze 2 wel heeft. Of kan ik het beste alleen de peerless bij een andere winkel kopen en alle crossover onderdelen ook bij de speakerenco bestellen? omdat die veel onderdelen heeft. En met die onderdelen bij de speaker en co kom ik er echt niet uit. In de bouwtekening staat bijvoorbeeld een 1,0mh luftspule, 1mm drohl. Maar bij de speaker en co kan je alleen die 1,0mh luchtspoel opzoeken maar daarachter kan je dan kiezen hoeveel ohm. Wie kan mij helpen met een lijstje te maken met de onderdelen die ik nodig heb? Dus alleen de dingen voor de crossover.

Edit: jongens snap het al ben blond he :roll:
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

probeeer eens speakerland in oss. Misschien dat hij percies heeft wat je zoekt
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Nou, hier de eerste paar foto's (3 stuks). Alle schroeven enzo komen er later nog dieper in te zitten zodat ik ze met plamuur kan afwerken. (dit is alleen om de kast bij ''elkaar'' te houden) Maar al zet ik ze nu strak in het hout en dan draai ik ze weer los en dan weer strak dan gaat de schroef steeds ''losser'' zitten. Plaatjes zeggen wel genoeg denk ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de laatste foto's zit de achterkant nog niet vast. En het lijkt of alles krom is maar dat komt door het fototoestel.

p.s. let niet op het kleed was alleen maar voor het boren, ik de schuur was het zo koud. :)
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

bbbb schreef:
p.s. let niet op het kleed was alleen maar voor het boren, ik de schuur was het zo koud. :)
Wat is er mis met het kleed?? :shock: Dat is toch PRACHTIG :P :lol: :P voor te boren in iedergeval;)
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

hovingtim schreef:
bbbb schreef:
p.s. let niet op het kleed was alleen maar voor het boren, ik de schuur was het zo koud. :)
Wat is er mis met het kleed?? :shock: Dat is toch PRACHTIG :P :lol: :P voor te boren in iedergeval;)
Haha, inderdaad :o
joddi
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 18:55

Bericht door joddi »

ziet er ook goed uit ben nienieuw hoe het gaat worden miss komt er bij mij ook nog wel een set zelfbouw fronts.
joddi
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 18:55

Bericht door joddi »

En hoe staat het ermee????
Frits
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 20:27

Bericht door Frits »

Goedendag,
ik had hetzelfde idee als de auteur van dit onderwerp, wil ook de ADR family bouwen. nu nog een exemplaar van de Hobby Hifi nr 05/2005 vinden? Alvast bedankt
Groeten,
Frits van Zuilekom

edited by moderator
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Is al geregeld :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”