Ja, maar jullie zijn nu ''groot'' (haha wat een domme zin). Ik woon nog thuis. (ik verheug me er al op als ik straks alleen woon, kan ik kopen wat ik wilMontana schreef:Al onze ouders vonden het onzinbbbb schreef:Euh......ik denk dat dat wel te duur word en ik het bij mijn ''oude'' spekears hou. Mijn vader vind het al allemaal onzin dus dit word niks. Toch bedankt voor je hulp. En deze kan op slot.
Adr Family TL
Moderator: Beheerdersteam
Hoi Henk Jan
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar de hamvraag is wat die samsung daar mee kan met zijn 35 watt per channel pmpo. Ik denk dat de Lancetta te weinig rendement heeft en de rest afvalt omdat ze 4 ohm zijn. Blijven alleen die twee tweeweg ssytemen over. Peak Music Power Output geeft een nog hoger vermogen als een rms power opgave.

Het blijft tricky, ik zou zelf met weinig budget voor die mivoc jubileum gaan en van de "rest" van het geld een goedkope versterker en cd speler kopen. Wel een leuk onderwerp dit, wat kan je samenstellen voor zo min mogelijk budget. Stom dat de T amp in nl nergens te koop is.
Groeten Roland
Ps wat voor een sub heb je precies?
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar de hamvraag is wat die samsung daar mee kan met zijn 35 watt per channel pmpo. Ik denk dat de Lancetta te weinig rendement heeft en de rest afvalt omdat ze 4 ohm zijn. Blijven alleen die twee tweeweg ssytemen over. Peak Music Power Output geeft een nog hoger vermogen als een rms power opgave.

Het blijft tricky, ik zou zelf met weinig budget voor die mivoc jubileum gaan en van de "rest" van het geld een goedkope versterker en cd speler kopen. Wel een leuk onderwerp dit, wat kan je samenstellen voor zo min mogelijk budget. Stom dat de T amp in nl nergens te koop is.
Groeten Roland
Ps wat voor een sub heb je precies?
JE kan ook via marktplaats en leuke versterker op de kop tikken. Ik heb destijds mijn sony str-de305 voor 10 euro op de kop getikt. Denk niet dat, dat het buget zo de lucht in spijlt. Gooi je oude versterker op markplaats en dan kan je dat misschien verkopen en kan je van dat geld weer een nieuwe 2e handse aanschaffe
Dat zou ik ook nog kunnen doen. Maar als ik dan alles verkoop moet ik ook weer een losse cd speler kopen. En deze sub klinkt wel goed. Hij gaat tot de 28hzjoddi schreef:Je kan natuurlijk ook al je ouden spullen verkopen inclusief je sub en voor dat geld wat gaan bouwen, en 2e hans een leuk versterkertje halen.
P.s wel leuk dat we hier elkaar tegen komen(ben van het computertotaal forum)
p.s. ik dacht al wat komt die naam me bekend voor.
Hoi bbbb
Mischien is het een idee om toch maar eens met de interliner naar Groningen te gaan en bij speaker en co langs te gaan met een stapeltje cd's. Kun je in ieder geval daarna je Pa melden dat het geen onzin is en ben je weer een luister ervaring rijker.
Mijn tip is bouw niet al te dure zelf bouw luidsprekers en koop er een tweede hands versterker en cd speler bij.
Groeten Roland
Mischien is het een idee om toch maar eens met de interliner naar Groningen te gaan en bij speaker en co langs te gaan met een stapeltje cd's. Kun je in ieder geval daarna je Pa melden dat het geen onzin is en ben je weer een luister ervaring rijker.
Mijn tip is bouw niet al te dure zelf bouw luidsprekers en koop er een tweede hands versterker en cd speler bij.
Groeten Roland
Groningen gaat echt niet lukken. Maar die ene die je aangaf op de eerste pagina met die peerless als hoge toner. En die gradient w180 als woofer. Zier er echt strak uit. Die wil ik wel heel graag gaan bouwen en kost ook niet teveel. Maar ik zoek alleen nog de bouwtekeningen.Roland schreef:Hoi bbbb
Mischien is het een idee om toch maar eens met de interliner naar Groningen te gaan en bij speaker en co langs te gaan met een stapeltje cd's. Kun je in ieder geval daarna je Pa melden dat het geen onzin is en ben je weer een luister ervaring rijker.
Mijn tip is bouw niet al te dure zelf bouw luidsprekers en koop er een tweede hands versterker en cd speler bij.
Groeten Roland
Edit: ik heb is op marktplaats gekeken en daar staat de akai AM-U22 versterker + akai AT-K22 tuner voor een vraagprijs van 50 euro. Is dit mischien wat, en weet iemand mischien of die goed is oid?
Dit staat er in de advertentie:
Mooie tuner en versterker van Akai.\
Versterker
Heeft 5 ingangen: Tuner, aux, phono, tape monitor 1, 2
Bass, treble, balance, loudness, stereo/mono functie
Led VU indicatie meters. aanduiding tot 50watt per kanaal
1 paar luidsprekers
Tuner
Geen toeters en bellen!
AM/FM
mono/stereo functie.
Rood display
Nou, jongens wil ik de bestelling bij speakerenco plaatsen. Vul ik zo in de gradient w180 4 ohm wil ik de peerless d26tg 05/06 hebben ze hem niet. Weet iemand mischien een winkel die deze 2 wel heeft. Of kan ik het beste alleen de peerless bij een andere winkel kopen en alle crossover onderdelen ook bij de speakerenco bestellen? omdat die veel onderdelen heeft. En met die onderdelen bij de speaker en co kom ik er echt niet uit. In de bouwtekening staat bijvoorbeeld een 1,0mh luftspule, 1mm drohl. Maar bij de speaker en co kan je alleen die 1,0mh luchtspoel opzoeken maar daarachter kan je dan kiezen hoeveel ohm. Wie kan mij helpen met een lijstje te maken met de onderdelen die ik nodig heb? Dus alleen de dingen voor de crossover.
Edit: jongens snap het al ben blond he
Edit: jongens snap het al ben blond he
Nou, hier de eerste paar foto's (3 stuks). Alle schroeven enzo komen er later nog dieper in te zitten zodat ik ze met plamuur kan afwerken. (dit is alleen om de kast bij ''elkaar'' te houden) Maar al zet ik ze nu strak in het hout en dan draai ik ze weer los en dan weer strak dan gaat de schroef steeds ''losser'' zitten. Plaatjes zeggen wel genoeg denk ik.



Bij de laatste foto's zit de achterkant nog niet vast. En het lijkt of alles krom is maar dat komt door het fototoestel.
p.s. let niet op het kleed was alleen maar voor het boren, ik de schuur was het zo koud.



Bij de laatste foto's zit de achterkant nog niet vast. En het lijkt of alles krom is maar dat komt door het fototoestel.
p.s. let niet op het kleed was alleen maar voor het boren, ik de schuur was het zo koud.





