Dat is helaas niet mogelijk als je met veel mensen aan het testen bent. Het voordeel is dat iedereen hierdoor een objectieve rol krijgt.maar kwam toen tot de conclusie dat als je goed bekend bent met het uitgangspunt (je eigen set) en het luisterniveau waarop je normaal speelt je prima kan vergelijken zonder al deze toeters en bellen
Juist omdat we een test willen neerzetten die de eerste golf kritiek doorstaat lijkt het me noodzakelijk om nauwkeurig te zijn waar we dat kunnen. Hoe nauwkeuriger hoe beter lijkt me, met een verschil van 0,1 dB zullen mensen die met een 0,5 dB verschil al genoegen nemen helemaal tevreden zijn lijkt me?
Precies, dat is dan ook het doel van de test. Subjectiviteit scheiden van objectiviteit.Alles wat slechts met genoemde 0.1dB afstelmethodiek hoorbaar wordt is mijns inziens vaker een kwestie van smaak dan werkelijk een stap voorwaarts
Tijdens de test zullen er mensen zijn die hun hoofd veel bewegen en mensen die dat nauwelijks of weinig doen. Door de test met relatief veel mensen te doen wordt de fout daarin kleiner.
Hoe nauwkeurig werkt de gemiddelde volumeregelaar van een versterker?
En wat is nou eigenlijk de invloed van de potmeters in de kring?
Ik kan me voorstellen dat je zo min mogelijk in dat pad wilt hebben maar als het in beide paden aanwezig is, is er dan een wezenlijk verschil?
Kun je niet met 1 potmeter in de kring werken en de volumeknop van de versterker als tweede regeling ipv een tweede potmeter?
Mvg Johan