Bouw van Harwood Monitor
Moderator: Beheerdersteam
- ome subtilieco
- Berichten: 316
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
- Locatie: poortugaal
mr bean misschien dat je hier wat aan heb?
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=40378[/url]
maar echt een heel mooi project
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=40378[/url]
maar echt een heel mooi project
Bedankt voor alle lof!
Wat betreft het polijsten: Ik heb de afgelopen tijd wat rondgevraagd bij diverse mensen en ook het een en ander uitgeprobeerd.
Wat tot nu toe het beste werkte (op een proefstukje), was een combinatie van voorbewerking met Commandant 3 en daarna echt mooi laten glimmen met Commandant 4.
Ik heb echter ook gehoord van een aluminium-poetsmiddel, waarmee men alu op motorfietsen polijst. Dat was zo mooi daar had je een zonnebril bij nodig...
Ik kijk dus nog even verder!
Wat betreft het polijsten: Ik heb de afgelopen tijd wat rondgevraagd bij diverse mensen en ook het een en ander uitgeprobeerd.
Wat tot nu toe het beste werkte (op een proefstukje), was een combinatie van voorbewerking met Commandant 3 en daarna echt mooi laten glimmen met Commandant 4.
Ik heb echter ook gehoord van een aluminium-poetsmiddel, waarmee men alu op motorfietsen polijst. Dat was zo mooi daar had je een zonnebril bij nodig...
Ik kijk dus nog even verder!
Voor het eerst sinds tijden
weer eens foto's gemaakt van mijn werkzaamheden.....
Ik heb eindelijk de frontjes afgemaakt:

En de tweeling Monitors heeft een broertje er bij gekregen en hij heet Harwood Center 17:


Voor deze heb ik meteen maar even een frontje gemaakt:

Trouwens Edo, een supertip hoor om het frontje met magneetjes te bevestigen. Het frontje zit automatisch op de goede plaats en je hebt geen lelijke bevestigingspunten als je ze er een keertje niet op hebt, super!!!
Ik heb eindelijk de frontjes afgemaakt:
En de tweeling Monitors heeft een broertje er bij gekregen en hij heet Harwood Center 17:
Voor deze heb ik meteen maar even een frontje gemaakt:
Trouwens Edo, een supertip hoor om het frontje met magneetjes te bevestigen. Het frontje zit automatisch op de goede plaats en je hebt geen lelijke bevestigingspunten als je ze er een keertje niet op hebt, super!!!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ziet er idd. netjes uit, heb je geen foto's van de opbouw, is misschien leuk om wat details te zien van e.a.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Heb je al eens vanaf het begin van dit topic gelezen? Staan best veel foto's hoorSSassen schreef:Ziet er idd. netjes uit, heb je geen foto's van de opbouw, is misschien leuk om wat details te zien van e.a.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Stom, niet eens gekeken, ziet er doordacht uit!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Hoi Sander,SSassen schreef:Ziet er idd. netjes uit, heb je geen foto's van de opbouw, is misschien leuk om wat details te zien van e.a.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je kunt altijd op mijn website kijken (onder de www knop). Daar staan, in ieder geval van het bouwproces van de monitoren, heel veel foto's en uitleg, meer nog dan in het topic zelf. Helaas heb ik van de bouw van de center geen (in ieder geval te weinig) foto's gemaakt.
-
Daniel_SJD
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 07 feb 2006, 20:29
- Locatie: Zuid-Holland
Hoi Bean,
Allereerst mijn complimenten w.b. het prachtige ontwerp en ook de uitwerking daarvan. Ik ben alleen heel benieuwd naar het resultaat qua geluid? Ik heb eens even zitten kijken naar de specs maar er blijkt toch een aardige dip (van 5db) tussen de 1 en 2k te zitten. Ik heb zelf een keer (low budget) speakers gebouwd en die hebben ook zoiets, en dat is goed te horen. Vandaar mijn vraag, hoe zit dat bij jou?
Ben benieuwd!
Mvrgr, Daniel
Allereerst mijn complimenten w.b. het prachtige ontwerp en ook de uitwerking daarvan. Ik ben alleen heel benieuwd naar het resultaat qua geluid? Ik heb eens even zitten kijken naar de specs maar er blijkt toch een aardige dip (van 5db) tussen de 1 en 2k te zitten. Ik heb zelf een keer (low budget) speakers gebouwd en die hebben ook zoiets, en dat is goed te horen. Vandaar mijn vraag, hoe zit dat bij jou?
Ben benieuwd!
Mvrgr, Daniel
Hoi Daniel,Daniel_SJD schreef:Ik ben alleen heel benieuwd naar het resultaat qua geluid? Ik heb eens even zitten kijken naar de specs maar er blijkt toch een aardige dip (van 5db) tussen de 1 en 2k te zitten. Ik heb zelf een keer (low budget) speakers gebouwd en die hebben ook zoiets, en dat is goed te horen. Vandaar mijn vraag, hoe zit dat bij jou?
Het enige dat ik daarover kan zeggen is dat IK het geluid goed VIND...... Maar ja, das natuurlijk altijd met luidsprekers en geluid, ieder heeft zijn eigen mening. Het dipje is mij in ieder geval nog nooit opgevallen.
(Naast mijn eigen mening heb ik trouwens alleen maar positieve reacties op het geluid gekregen. Maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat men mij niet op de tenen wil trappen
Klank is goed (vind ik).Edo schreef:Hallo Wouter,
Kan niet anders zeggen dat ik ze er super uit vind zien. Erg mooi design.
Nu de hamvraag: klank? Eventueel meetgegevens?
Meetgegevens van mijn luidsprekers heb ik niet maar ze komen natuurlijk uit de Hobby Hifi. Alleen hebben ze daar een andere kast met scherpere hoeken, dus dat is ook weer niet vergelijkbaar. Door de grote radius in mijn ontwerp zal de baffle step minder zijn, maar hoe dit zich precies uit weet ik niet
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Een plaat aluminium is 100 x 50. Daar moest ik een bovenkant uit halen en de zijkant/achterkant/zijkant.Jan-Willem schreef:ERg mooiik snap alleen niet waarom je bij die center op de achterkant een heel klein stukje hout fineer hebt zitten.
De halve plaat gaat bovenop, dan blijft er nog 50 cm over voor de twee zijkanten. Nier genoeg dus om helemaal rond te komen.
En ik vond het wel mooi staan.....

