Stofafzuiging

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Stofafzuiging

Bericht door Bart_M »

Hi,

Ik heb bijna mijn werkplaats op orde. Eindelijk de ruimte om eens goed te klussen. 8)
Enige nadeel is wel dat het een afgesloten ruimte is. Als ik daar ga zagen of frezen, dan vliegt het stof door de lucht..

Wat is het beste aan te raden om als goede stofafzuiger te fungeren? Een nat/droog zuiger, of een normale oude stofzuiger?

De nat/droogzuigers beginnen zo bij €100, tweedehands zie ik ze bijna niet voorbij komen.
Een normale oude stofzuiger, heb je al voor rond de €20. Maar hoe lang gaat dat mee als hij de hele tijd aan het stofhappen is?
joddi

Bericht door joddi »

Je kan ook gewoon een afzuigkap kopen met een slang naar buiten( bij de buren in de tuin :P ) want anders moet je steeds die zakken legen, en ik denk dat die electromotor die erin zit het niet zo heel lang volhoud.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Het stof naar buiten blazen is geen optie...
Dat wordt problemen krijgen met de buren.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nadeel van een stofzuiger is dat die alleen maar op 1 plek afzuigt, terwijl je vaak op minstens 2 plaatsen tegelijk wil afzuigen. ik denk wel eens aan een enorme afzuiging met een aantal slangen om op meerdere plaatsen tegelijk af te kunnen zagen.

hoeveel geld mag t kosten, je hebt ook van die (semi)profesionele afzuigers, Metabo, Bosch, etc. is misschien beter geschikt?
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Het liefst zo goedkoop mogelijk. Hoeft ook niet nieuw te zijn.
Op ebay zie ik wel eens echte afzuigers voorbij komen voor €150 (nieuw), maar ik wil liever ergens tussen de €50 en €75 uitgeven.
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik heb een Kärcher A2004 gekocht bij de Gamma, was geloof ik vijftig euro. Ik heb wel verschillende verloop stukjes gemaakt van karton en tape zodat ie op al mijn gereedschap past, maar hij voldoet prima. Zuigt 90% van het stof op (ik werk in een afgesloten schuur).

Afbeelding
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Dat is wel een aanrader. Valt ook nog mooi binnen het budget. :wink:
Er is op dit moment ook nog een Einhell in de aanbieding van 70 voor 50 Euro

Een Kärcher geeft me iets meer vertrouwen, of heeft er iemand wel hele goede ervaringen met Einhell?
Laatst gewijzigd door Bart_M op wo 15 feb 2006, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dre

Bericht door dre »

je kan wel een gewone stofzuiger gebruiken alleen zal je hem zeer regelmatig moeten reinigen,anders is hij zeer snel overleden.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Kleine update. Ik heb via Marktplaats een Karcher nat/droogzuiger gekocht voor €25. Was toevallig nog in de buurt ook. :)
Ding is bijna niet gebruikt en heeft 4 jaar geleden €200 gekost. Moest alleen een nieuw filter in van €10.

@Geenius: gebruik jij de stofzakken of laat je het in de bak verzamelen?
Jasper Joppe Geers

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Laat ik je dit zeggen:

Ik heb vorig jaar bij de start van mijn zelfbouwprojekt ook geïnvesteerd in een industrie stofzouger, en het was het geld dubbel en dwars waard!

Ik heb een nat en droog zuiger gekocht van dewalt, waar ik rechtstreeks mijn ander elektrisch geredschap als decoupeerzaag en bandschuurmachine op kan aansluiten. Ik heb daar al zo veel gemak van gehad, en MDF stof en allerlei andersoortig troep is in een mum van tijd weg! Kostte me wel 550 Euro, maar ik zal er lang plezier van hebben!

Vorige week had ie mijn oudste dochter van 3 nog te pakken.. Het meiske had dikke schik, maar die stofzuiger minder.

Groeten!

Jasper Joppe..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”