nieuwe drivers peerless
Moderator: Beheerdersteam
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
Ja op eerste gezicht lijken ze inderdaad lelijk maar dat had ik ook bij de peerless die Jeroen gebruikt maar op zijn foto's vind ik hem daaraantegen wel weer mooi uit zien, dus misschien valt het in het echt nog wel mee.
Ik ben ook benieuwd naar de lat driver die zotezien nu ook echt uitgebracht worden.
Ik ben ook benieuwd naar de lat driver die zotezien nu ook echt uitgebracht worden.
Naar mijn mening komen ze ook wat kitscherig over. Erg leuk in een bling-bling hoedenplank maar minder in een wat stijlvollere omgeving.
Op zich wel logisch; de Amerikanen zwaaien er nu de skepter en over het algemeen beoordelen wij de smaak van een doorsnee Amerikaan als wat protseriger dan die van een Scandinaviër.
Op zich wel logisch; de Amerikanen zwaaien er nu de skepter en over het algemeen beoordelen wij de smaak van een doorsnee Amerikaan als wat protseriger dan die van een Scandinaviër.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Tsja, ik loop ook niet echt warm voor die nieuwe 'look', je mist inderdaad alleen nog de lichteffecten en die subwoofer kan zo achterin de Opel Kadett GSI Turbo met heel hoog Johnny gehalte. Gelukkig doet wat afplaktape (voor de rubber ophanging) en een spuitbus met sneldrogende cellulose lak wonderen en dat blijft ook na jaren nog prima zitten, zelfs op aluminium. En uiteraard verkrijgbaar in iedere kleur bij de goed gesorteerde verfhandel.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
haha peerless de scan speak voor blingers!
Wel jammer dat ze zich op deze manier gaan onderscheiden. Die subwoofer is dan wel met zwarte stofkap te krijgen, maar het zegt toch wel iets dat je zoiets lelijks in je product lijn hebt. Maar goed met wat tape en een spuitbus kunnen we er vrij makkelijk weer normaal uitziende drivers van maken zoals Sander al aangaf.
In die HDS tweeter zit volgens mij ferrofluid, ik vindt de impedantie plot van de hds tweeter er helemaal niet zo mooi uitzien bultje/ problemen op 1000 en 2000 hz.
Groeten Roland
Wel jammer dat ze zich op deze manier gaan onderscheiden. Die subwoofer is dan wel met zwarte stofkap te krijgen, maar het zegt toch wel iets dat je zoiets lelijks in je product lijn hebt. Maar goed met wat tape en een spuitbus kunnen we er vrij makkelijk weer normaal uitziende drivers van maken zoals Sander al aangaf.
In die HDS tweeter zit volgens mij ferrofluid, ik vindt de impedantie plot van de hds tweeter er helemaal niet zo mooi uitzien bultje/ problemen op 1000 en 2000 hz.
Groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op vr 06 jan 2006, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach hater...Is zon groot woord ik zie het (geluidskwaliteits) nut er niet van in om een paar db te verliezen met fluid om de belastbaarheid te verhogen, wat er dan overblijft aan voordelen is: makkelijker filteren/ productie voordeel voor de fabrikant aka minder product uitval.
Wel grappig van die hds tweeter is de schotelvorm die we eerder bij de oude scan speak revelator zagen, het zal wel even duren voor we een waterfall plot zien van die nieuwe tweeter, ik ben benieuwd! de xmax lijkt wel vrij hoog 0.5 mm.
Groeten Roland
Wel grappig van die hds tweeter is de schotelvorm die we eerder bij de oude scan speak revelator zagen, het zal wel even duren voor we een waterfall plot zien van die nieuwe tweeter, ik ben benieuwd! de xmax lijkt wel vrij hoog 0.5 mm.
Groeten Roland
Hij zal zeker mooi zijn, alleen crossen op 1200 Hz vergeet het maar. Dit is juist een tweeter om wat hoger ingezet te worden, slechts +/-0.2mm lineaire uitslag want spoelhoogte is 2.1 mm en de luchtspleet 2.5 mm. Die nieuwe Peerless kan je veel lager inzetten want die heeft net als de SEAS millennium slechts een spoelhoogte van 1.5 mm waardoor hij +/-0.5 mm lineaire uitslag kan maken.
Niet teveel focussen op de respons, als die maar mooi glad verloopt dan kan je een wat vroege afval uitstekend compenseren in je scheidingsfilter.
Niet teveel focussen op de respons, als die maar mooi glad verloopt dan kan je een wat vroege afval uitstekend compenseren in je scheidingsfilter.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zeg, weet misschien iemand wanneer al die units echt te koop gaan zijn? Ik ben nu al maanden verschillende zaken aan het bevragen over de SLS400, echter steeds krijg ik te horen dat ze er zijn, als ze er zijn
Het is toch belachelijk dat men nu al sinds midden vorig jaar speakers op de website zet, die nog steeds niet leverbaar zijn...
Is misschien slecht nieuws voor de overige nieuwe units, hoewel de HDS exclusives weer wel snel leverbaar waren. vreemde boel dus.
Iedere info over de beschikbaarheid van de units is heel erg welkom!
Het is toch belachelijk dat men nu al sinds midden vorig jaar speakers op de website zet, die nog steeds niet leverbaar zijn...
Is misschien slecht nieuws voor de overige nieuwe units, hoewel de HDS exclusives weer wel snel leverbaar waren. vreemde boel dus.
Iedere info over de beschikbaarheid van de units is heel erg welkom!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:

