nieuwe drivers peerless

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
de vuilnisman

nieuwe drivers peerless

Bericht door de vuilnisman »

voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Hoewel dit al wel bekend was is het natuurlijk wel interessant. Ook die tweeter ziet er zeer netjes uit. Vooral die 93 dB, erg netjes.

Zelf aas ik echter nog steeds op de SLS 400 (x4). Helaas nog niet beschikbaar, nog prijzen :(
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Brrrr

Wat een ontzettend lelijke subwoofer! Kennelijk wilde marketing een woofer die je beter zou zien bewegen bij grote uitslagen.... ledje er achter iemand?
Afbeelding

Groet Roland
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Impedantiegrafiek van de tweeter ziet er erg interessant uit, zo te zien een Faraday ring gebruikt. Gecombineerd met een ultralicht membraan, hmmm, ik ben geïnteresseerd!
voodooless
Contacteer:

Roland schreef:
Brrrr

Wat een ontzettend lelijke subwoofer! Kennelijk wilde marketing een woofer die je beter zou zien bewegen bij grote uitslagen.... ledje er achter iemand?
Afbeelding

Groet Roland
Ze hebben er ook die er zo uitzien:

Afbeelding

Maar echt mooi is ook dat niet ;)
de vuilnisman

Bericht door de vuilnisman »

Ja op eerste gezicht lijken ze inderdaad lelijk maar dat had ik ook bij de peerless die Jeroen gebruikt maar op zijn foto's vind ik hem daaraantegen wel weer mooi uit zien, dus misschien valt het in het echt nog wel mee.

Ik ben ook benieuwd naar de lat driver die zotezien nu ook echt uitgebracht worden.
richard

Bericht door richard »

Naar mijn mening komen ze ook wat kitscherig over. Erg leuk in een bling-bling hoedenplank maar minder in een wat stijlvollere omgeving.

Op zich wel logisch; de Amerikanen zwaaien er nu de skepter en over het algemeen beoordelen wij de smaak van een doorsnee Amerikaan als wat protseriger dan die van een Scandinaviër.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tsja, ik loop ook niet echt warm voor die nieuwe 'look', je mist inderdaad alleen nog de lichteffecten en die subwoofer kan zo achterin de Opel Kadett GSI Turbo met heel hoog Johnny gehalte. Gelukkig doet wat afplaktape (voor de rubber ophanging) en een spuitbus met sneldrogende cellulose lak wonderen en dat blijft ook na jaren nog prima zitten, zelfs op aluminium. En uiteraard verkrijgbaar in iedere kleur bij de goed gesorteerde verfhandel.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

haha peerless de scan speak voor blingers!

Wel jammer dat ze zich op deze manier gaan onderscheiden. Die subwoofer is dan wel met zwarte stofkap te krijgen, maar het zegt toch wel iets dat je zoiets lelijks in je product lijn hebt. Maar goed met wat tape en een spuitbus kunnen we er vrij makkelijk weer normaal uitziende drivers van maken zoals Sander al aangaf.

In die HDS tweeter zit volgens mij ferrofluid, ik vindt de impedantie plot van de hds tweeter er helemaal niet zo mooi uitzien bultje/ problemen op 1000 en 2000 hz.

Groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op vr 06 jan 2006, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wel bultje geen problemen en ja, jij bent een ferrofluïd hater :lol:
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ach hater...Is zon groot woord ik zie het (geluidskwaliteits) nut er niet van in om een paar db te verliezen met fluid om de belastbaarheid te verhogen, wat er dan overblijft aan voordelen is: makkelijker filteren/ productie voordeel voor de fabrikant aka minder product uitval.

Wel grappig van die hds tweeter is de schotelvorm die we eerder bij de oude scan speak revelator zagen, het zal wel even duren voor we een waterfall plot zien van die nieuwe tweeter, ik ben benieuwd! de xmax lijkt wel vrij hoog 0.5 mm.

Groeten Roland
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

naja, commercieel kan ik het wel begrijpen, ik denk dat er in de car-hifi markt een grotere omzet te halen valt als in de thuis hifi zelfbouw.
Scacal

Bericht door Scacal »

Eerlijk gezegd ben ik het daar niet helemaal mee eens. Peerless verkoopt ook units aan speakerfabrikanten en die zullen deze unit (lijkt me) niet snel gebruiken vanwege zijn uiterlijk. Ik denk dat de omzet uit Car-audio niet groter zal zijn dan die van verkoop aan fabrikanten en zelfbouwers.
richard

Bericht door richard »

Scacal schreef:
Eerlijk gezegd ben ik het daar niet helemaal mee eens. Peerless verkoopt ook units aan speakerfabrikanten.
Dat is waarschijnlijk ook verreweg de grootste hap. Ik denk dat de productie voor zelfbouw maar een heel klein deel van de omzet is.
RobT

Bericht door RobT »

Die nieuwe tweeter van Scanspeak, de D3004/6600, zou dat zo'n beetje de eerste 1'' tweeter zijn die je op 1200/1300 hz kan crossen, als je kijkt naar hoe laag ie doorloopt?
Wat een fraai stuk techniek...
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

RobT schreef:
Die nieuwe tweeter van Scanspeak, de D3004/6600, zou dat zo'n beetje de eerste 1'' tweeter zijn die je op 1200/1300 hz kan crossen, als je kijkt naar hoe laag ie doorloopt?
Wat een fraai stuk techniek...
Zeker!! In ben benieuwd hoe hij klinkt!! :roll:
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Hij zal zeker mooi zijn, alleen crossen op 1200 Hz vergeet het maar. Dit is juist een tweeter om wat hoger ingezet te worden, slechts +/-0.2mm lineaire uitslag want spoelhoogte is 2.1 mm en de luchtspleet 2.5 mm. Die nieuwe Peerless kan je veel lager inzetten want die heeft net als de SEAS millennium slechts een spoelhoogte van 1.5 mm waardoor hij +/-0.5 mm lineaire uitslag kan maken.

Niet teveel focussen op de respons, als die maar mooi glad verloopt dan kan je een wat vroege afval uitstekend compenseren in je scheidingsfilter.
voodooless
Contacteer:

Zeg, weet misschien iemand wanneer al die units echt te koop gaan zijn? Ik ben nu al maanden verschillende zaken aan het bevragen over de SLS400, echter steeds krijg ik te horen dat ze er zijn, als ze er zijn :cry:

Het is toch belachelijk dat men nu al sinds midden vorig jaar speakers op de website zet, die nog steeds niet leverbaar zijn...

Is misschien slecht nieuws voor de overige nieuwe units, hoewel de HDS exclusives weer wel snel leverbaar waren. vreemde boel dus.

Iedere info over de beschikbaarheid van de units is heel erg welkom!
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Ik heb net dit weekend m'n HDS164 NOMEX units binnen (de 830875)
Waren toch redelijk snel binnen. (~1,5 weken geleden besteld)
voodooless
Contacteer:

Edo schreef:
Ik heb net dit weekend m'n HDS164 NOMEX units binnen (de 830875)
Waren toch redelijk snel binnen. (~1,5 weken geleden besteld)
Die is ook niet nieuw ;)
Plaats reactie