Hé, die lijkt op de cirkelgeleider die ik een tijdje geleden voor mijn bovenfrees heb gemaakt!SSassen schreef:
Dus vandaag een nieuwe 'circle jig' gemaakt
Werkt inderdaad een stuk stabieler dan wanneer de geleiders maar aan een kant vast zitten
Moderator: Beheerdersteam
HenkJan,Henkjan schreef:ff wat anders over frezen: in de gebruiksaanwijzing van m'n nieuwe Metabo (niet verder vertellen dat ik die lees!) hebben ze t over een max freesdiepte van 6mm. lijkt me wat ondiep, kan me toch niet voorstellen dat een 1200W frees problemen zou hebben met bv in 1 keer door 18mm heen?
en nog een andere vraag: heeft iemand wat richtlijnen over wat de optimale snelheid is om te frezen? ik bedoel dus snijsnelheid van de frees (toerental*pi*D dus) vs materiaal
Bij grotere cirkels is het inderdaad handig dat je er doorheen kunt kijken. Bij echt kleine cirkels zie je nog niks omdat de zool van de bovenfrees nogal ondoorzichtig is....SSassen schreef:Wouter,
Heb net even rondgekeken op je website, ziet er verzorgd uit. Het lijkt er overigens op dat we op 't zelfde moment een dergelijke cirkelgeleider bedacht hebben. Ik vind je idee van plexiglas gebruiken voor de bodemplaat wel erg handig, dan kan je namelijk goed zien wat er gebeurt, of krast 't erg snel? Of wellicht wordt 't wel statisch van 't schuiven over 't MDF en blijft 't MDF stof eraan plakken en zie je dus nog niks?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
ja, tot op de0.1mm naukeurig zelfsBean schreef:Heb je op je freesmachine een in instelbare diepteaanslag zitten? Die kun je daar mooi voor gebruiken. Je kunt dan per stapje naar beneden totdat je bijna op de gewenste diepte bent. Het laatste stukje even goed meten en klaar.
hé, in dat geval zou de B&D dan toch nog te redden zijn?SSassen schreef:Meestal spreekt de thermische beveiliging eerder aan, maar in sommige gevallen is dit een eenmalige beveiliging, deze zal dus vervangen moeten worden om de frees weer werkend te krijgen.
Ze moeten er zijn. Ik heb van de zomer mijn vader geholpen een gat in de muur te maken voor de afzuiger. Dat gat is 150mm.Pjotr schreef:De bouwmachineverhuurder hier in de buurt verhuurt wel dat soort gatenboren maar niet groter dan 10 cm.