Seas Thor, ervaring?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
sjors
Berichten: 35
Lid geworden op: di 20 dec 2005, 17:17
Locatie: near Oudenaarde

Seas Thor, ervaring?

Bericht door sjors »

Heeft eimand ervaring met deze TL. De commentaar van SEAS zelf is veel belovend majah...

http://www.seas.no/thor.htm


Afbeelding

greets sjors
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi sjors,

Ik heb geen ervaring met deze boxen, maar het ontwerp van de kast wordt vaak toegepast. Zou niet weten waarom het niet zou werken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

heb er een review van gelezen (in de HH of K+T), de conclusie daar was dat t een van de beste luidsprekers was die ze kenden
sjors
Berichten: 35
Lid geworden op: di 20 dec 2005, 17:17
Locatie: near Oudenaarde

Bericht door sjors »

ah ok bedankt!
als er nog mensen zijn met een mening, laat maar horen...
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik heb de combinatie van W18 met milenium tweeter gehoord, maar niet in een TL. Hoog was erg mooi en het lage midden beviel me ook. De Thor zal zeker een dynamische speaker zijn.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

je kan ze beluisteren bij speaker en co in rotterdam en er staat zat over geschreven op diyaudio.com.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

dre schreef:
je kan ze beluisteren bij speaker en co in rotterdam en er staat zat over geschreven op diyaudio.com.
klopt..
genoeg voer voor de rekenaars onder ons..
Wie druft de Thor in bv AJHorn als TL te simuleren ?
Dit is een veel geprezen speaker dus zou deze TL
mooie sims moeten opleveren .... :wink: :wink:
snikkeltje
Berichten: 33
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 17:09

Seas Thor, ervaring?

Bericht door snikkeltje »

Check voor een uitgebreide review deze link:

http://www.audioxcel.com/audioXpress%20 ... Review.pdf

Greetz

-Rj-
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Weidok

Jammer, simuleren in Aj-horn kan niet, er is wel een optie om 2 drivers te plaatsen alleen kan ik ze niet op 2 verschillende plekken in de line zetten...Die review is wel heel erg positief! op twee puntjes een 9 en op de rest van de beoordelingspunten een 10. Niet slekt kedaan Joe.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik meen me te herrinneren dat de IT versie van het pakket een ietwat ander filter had dan het origineel. HH vond het duidelijk beter. misschien dat op www.intertechnik.de er wat meer over staat?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

In mathcad kun je wel 2 woofers in en Tl simuleren geloof ik ??

Op zich zal de THOR best goed klinken hoor...
Filter kun je mooi in de voet verwerken.. leuk voor
experimenten.. :wink:

Persoonlijk zou ik een diepere kast bouwen.. ca 45 cm ??
Woofers liver NIET aan het aan begin van de line..

Op diy forum loopt een topic over de THOR TL :wink: :wink:

na blz 15 echt interressant.. komt men met de FAT THOR..
een diepere kast..

Dus wie durft ??? of een ML TL ??? :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

weidok schreef:
In mathcad kun je wel 2 woofers in en Tl simuleren geloof ik ??
helaas nog niet, misschien als we t met z'n allen aan MJK vragen :?:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
weidok schreef:
In mathcad kun je wel 2 woofers in en Tl simuleren geloof ik ??
helaas nog niet, misschien als we t met z'n allen aan MJK vragen :?:
Ene meneer Scottmouse op Diy kan et wel volgens mij ? :wink:

Maar voor een TL met 2 woofers blijft de THOR mi vrij ondiep...
Speakers konden weleens ademnood hebben in die kast :idea: :idea:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

weidok schreef:
Henkjan schreef:
weidok schreef:
In mathcad kun je wel 2 woofers in en Tl simuleren geloof ik ??
helaas nog niet, misschien als we t met z'n allen aan MJK vragen :?:
Ene meneer Scottmouse op Diy kan et wel volgens mij ? :wink:

Maar voor een TL met 2 woofers blijft de THOR mi vrij ondiep...
Speakers konden weleens ademnood hebben in die kast :idea: :idea:
As Sietse het ken, kanne jullie et oek :roll:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=64799

Hier lees maar eens ... hoe goed zou die THOR nu zijn ??

tot blz 20 doorlezen ... ben benieuwd ??
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”