Adr Family TL

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Adr Family TL

Bericht door bbbb »

Hallo,
Ik ben dus een noob op het gebied van luisprekers enz. Maar nu wil ik graag de Alto IIIC gaan bouwen. Kan iemand mij mischien vertellen of deze een beetje lekker klinkt en of die een beetje diep gaat enzo. Want ik ben 14 en wil wel weten dat of ik mijn geld goed besteed. Dus alle reactie's zijn wlekom.
Laatst gewijzigd door bbbb op ma 06 feb 2006, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Of heeft iemand nog mooie ontwerpen voor een staander? Het maximum is ongeveer 200 voor 2 speakers. Ik heb altijd van die disco dingen gehad in mijn kamer. Maar als er hoge tonen in voor komen vallen die dingen gelijk af. Bijvoorbeeld als je alicia keys draait. Dan moet het geluid echt zacht omdat die echt schel word.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Geen idee waar je woont maar misschien is het een idee om eens een bezoek te brengen aan een zelfbouwwinkel van Speaker&Co, Speakerland of Remo. Daar kun je verschillende modellen beluisteren waarvan er een aantal ook nog betaalbaar zijn.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Er zijn zo te zien hier geen mensen die de alto 3 gehoord hebben, 200 euro per paar is niet veel geld, kijk anders hier eens of je wat kan vinden:http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_hhi_en.htm
http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_ct_en.htm

Groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op ma 30 jan 2006, 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Ja dat is het hem nou juist, ik woon in drenthe en zulke winkels heb je hier geloof ik niet in de buurt. En ik ben 14 dus kan ook niet overal komen. Ja, mijn vader heeft wel een auto maar die vind het allemaal onzin enzo he :( Maar mischien dat iemand zulke winkels weet in emmen? daar zit ik namelijk op school en zou ik zo langs kunnen gaan.

Edit: ik vind de alto IIIc wel heel erg mooi, en vooral als ik er dan nog van die afgeschuinde hoeken in maak. Maar zal dit al een flinke verbeteirng zijn dan die disco speakers die ik nu heb staan :?: En ik denk dat ik mijn sub er nog wel bij hou die gaat tot 28hz 8)

p.s. deze dus http://www.visaton.com/english/artikel/ ... _6_21.html
Laatst gewijzigd door bbbb op ma 30 jan 2006, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi bbbb

Heb je er ook een beetje fatsoenlijke versterker bij? anders kan je wel eens in de probelemen komen als je een luidspreker koopt met een erg laag rendement. Rendement is kort door de bocht hoe hard de muziek klinkt als je je versterker half open hebt staan. Als je versterker klein is heb je niks aan een luidsprker met een laag rendement.

Groeten Roland

PS de alto drie kost 379,- euro per stuk.
Laatst gewijzigd door Roland op ma 30 jan 2006, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

In Groningen zit een Speaker&Co, dan ben je waarschijnlijk toch wel afhankelijk van vervoer. Toch nog wat energie steken in het overtuigen van je vader; wie weet komt hij tot inkeer.
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Haha niet echt nee :D ik draai alles op mijn stereotoren. Daarom dat ook niet alles zo duur hoeft te zijn want de ''details'' zal je op een stereo niet merken. Enne die 200 euro is alleen voor de drivers, dus niet voor drivers, hout, filters, schroeven enzo. Echt alleen voor de drivers. Ik weet niet of het al duidelijk was maar ik wil ze graag zelf gaan maken.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

hmm

Deze lijkt mij wel wat, die bass mid ken ik die klinkt erg ok:http://www.lautsprechershop.de/hifi/adr ... tml_en.htm
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Roland schreef:
hmm

Deze lijkt mij wel wat, die bass mid ken ik die klinkt erg ok:http://www.lautsprechershop.de/hifi/adr ... tml_en.htm
Die ziet er ook wel erg mooi uit. En deze geeft gewoon mooi geluid?

Edit: ja, ik weet dat die alto IIIC 379 kost. Maar als ik dit bestel:

2* bass reflex pijp:
2* visaton dt94:
8* demping materiaal (polyester):
2* terminal st77
2* visaton w100s:
4* visaton w170s

Zit in inclusief verzendkosten op de 203 euro. Dan komt alleen de crossover er nog bij die ik ook zelf ga maken. En hout enzo.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Ja lijkt me een prima luidspreker voor het geld, ik heb hem niet gehoord ik ken alleen die bass mid speaker goed, die klinkt mooi. De tweeter die gebruikt wordt is een stuk beter als die in de alto, die tweeter is niet zo geweldig, zeker niet als je last hebt van schelheid. Als je niet zo veel budget hebt kun je beter voor een tweeweg kiezen liever een goede bas en goede tweeter dan twee bassen een mid en een tweeter die wat minder goed zijn.

Groeten Roland

PS transport kosten vanuit dld is iets van 13 euro.
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Hallo,

Die bestelling is al inclusief verzendkosten enzo.

p.s. kan je die drivers voor de speaker ook ergens los kopen?, kan ze namelijk nergens vinden :?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

hoi

De drivers van die adr? De bas is een 4 ohm intertechniek aka westra aka tesla w 180. De tweeter is een peerless v line D26TG-05/06. Die intertechnike komt in nogal wat verschijnings vormen die niet allemaal precies hetzelfde zijn, daar moet je wel op letten.

groet Roland
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Roland schreef:
hoi

De drivers van die adr? De bas is een 4 ohm intertechniek aka westra aka tesla w 180. De tweeter is een peerless v line D26TG-05/06. Die intertechnike komt in nogal wat verschijnings vormen die niet allemaal precies hetzelfde zijn, daar moet je wel op letten.

groet Roland
Zo, dat is een mond vol :lol: Maar van zulke spekaers heb je zeker geen bouwtekeningen. Hoe zou je hier toch aan kunnen komen? En bij welke winkel kan je die bas kopen, als ik zo naar de spekaer en co kijk zie ik hem er niet tussen staan en ook niet bij bmm electronics. Weet je mischien een adres waar ze hem wel hebben. En google vind ook niet echt veel :cry:

Enne thanks voor de snelle antwoorden en de hulp :D
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

De bouwtekening staat in de Hobby HiFi 5/2005 (Duits zelfbouwblad) mischien wil iemand die voor je scannen? ik heb geen scanner. Bij strassacker neem ik aan dat je er een tekening bij krijgt.

Bij speaker en co heet ie gradient w 180-4 bij bmm hebben ze hem niet in 4 ohm.

groet
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Roland schreef:
De bouwtekening staat in de Hobby HiFi 5/2005 (Duits zelfbouwblad) mischien wil iemand die voor je scannen? ik heb geen scanner. Bij strassacker neem ik aan dat je er een tekening bij krijgt.

Bij speaker en co heet ie gradient w 180-4 bij bmm hebben ze hem niet in 4 ohm.

groet
Nou, jongens bij deze een oproep als iemand de hobby hifi 5/2005 heeft en deze voor me zou willen scannen, dan zou je me een groot plezier doen. En Roland de w180 kost bij de speaker en co maar 25 euro en de peerless bij de bmm elketronics maar 20 euro (die kan ik weer niet vinden bij de speakerenco). Dus dat betekent dat ik voor 90 euro al de drivers voor 2 speakers heb. Hier komen dan alleen nog de terminals bij en een crossover die ik dan zelf ga maken. En natuurlijk nog wat hout, draad, en nog meer van die kleine dingetjes.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ik denk dat je met al die dingetjes...toch wel wat duurder uitkomt. Reken de filter onderdelen maar eesn uit die bij strassacker staan opgegeven. Matje pritex erbij enz.

Groeten Roland
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Roland schreef:
Ik denk dat je met al die dingetjes...toch wel wat duurder uitkomt. Reken de filter onderdelen maar eesn uit die bij strassacker staan opgegeven. Matje pritex erbij enz.

Groeten Roland
Ik denk dat ik dan op de 160 euro uit kom ongeveer. Zal het is precies uitrekenen als het me lukt :shock:

Edit: haha ik kom er nog eneens uit :lol:
Ik zit nu op de 10,40 euro zonder deze twee 3.3 Ohm MOX4 (orange-orange-gold), 6.8 Ohm MOX4 (blue-grey-gold) Ik weet niet wat dit zijn.
Laatst gewijzigd door bbbb op ma 30 jan 2006, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hmm

Bedenk me nu pas dat het een 4 ohm luidspreker is grote kans dat je versterker het niet trekt. Als je hem wat harder zet.
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Roland schreef:
Hmm

Bedenk me nu pas dat het een 4 ohm luidspreker is grote kans dat je versterker het niet trekt. Als je hem wat harder zet.
Wat is hard. Is dat bij de zoveel........watt? of gewoon op een bepaald nivo ofzo iets?

p.s. ik heb de samsung max-B450
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ai

Die samsung max-B450 ziet er niet echt heel goed uit, ik snap dat er weinig budget is. Maar mischien toch ook maar een nieuwe versterker erbij kopen :wink: Ik denk dat je niet heel veel nut van een grote luidspreker zoals die adr zal hebben als je hem op die samsung aansluit. niet leuk helaas wel waar. Wat denken de lancetta liefhebbers hier op het forum zal die combinatie ergens toe leiden?

groeten Roland
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Dus om zeg maar ''goed'' geluid te krijgen hoeft er alleen maar een versterker bij? geen losse cd-speler en noem maar op?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Het vervelende is dat het lastig is om te bepalen wat goed geluid is en wat jij mooi vindt en wanneer het voor jou goed genoeg is. Mischien kan je bij de plaatselijke kring loop winkel wel een mooie tweede hands cd speler en versterker vinden.

groeten Roland
bbbb
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 19:46
Locatie: Schoonoord

Bericht door bbbb »

Euh......ik denk dat dat wel te duur word en ik het bij mijn ''oude'' spekears hou. Mijn vader vind het al allemaal onzin dus dit word niks. Toch bedankt voor je hulp. En deze kan op slot.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

bbbb schreef:
Euh......ik denk dat dat wel te duur word en ik het bij mijn ''oude'' spekears hou. Mijn vader vind het al allemaal onzin dus dit word niks. Toch bedankt voor je hulp. En deze kan op slot.
Al onze ouders vonden het onzin :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”