Adr Family TL
Moderator: Beheerdersteam
Adr Family TL
Hallo,
Ik ben dus een noob op het gebied van luisprekers enz. Maar nu wil ik graag de Alto IIIC gaan bouwen. Kan iemand mij mischien vertellen of deze een beetje lekker klinkt en of die een beetje diep gaat enzo. Want ik ben 14 en wil wel weten dat of ik mijn geld goed besteed. Dus alle reactie's zijn wlekom.
Ik ben dus een noob op het gebied van luisprekers enz. Maar nu wil ik graag de Alto IIIC gaan bouwen. Kan iemand mij mischien vertellen of deze een beetje lekker klinkt en of die een beetje diep gaat enzo. Want ik ben 14 en wil wel weten dat of ik mijn geld goed besteed. Dus alle reactie's zijn wlekom.
Laatst gewijzigd door bbbb op ma 06 feb 2006, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Of heeft iemand nog mooie ontwerpen voor een staander? Het maximum is ongeveer 200 voor 2 speakers. Ik heb altijd van die disco dingen gehad in mijn kamer. Maar als er hoge tonen in voor komen vallen die dingen gelijk af. Bijvoorbeeld als je alicia keys draait. Dan moet het geluid echt zacht omdat die echt schel word.
Hoi
Er zijn zo te zien hier geen mensen die de alto 3 gehoord hebben, 200 euro per paar is niet veel geld, kijk anders hier eens of je wat kan vinden:http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_hhi_en.htm
http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_ct_en.htm
Groeten Roland
Er zijn zo te zien hier geen mensen die de alto 3 gehoord hebben, 200 euro per paar is niet veel geld, kijk anders hier eens of je wat kan vinden:http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_hhi_en.htm
http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_ct_en.htm
Groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op ma 30 jan 2006, 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja dat is het hem nou juist, ik woon in drenthe en zulke winkels heb je hier geloof ik niet in de buurt. En ik ben 14 dus kan ook niet overal komen. Ja, mijn vader heeft wel een auto maar die vind het allemaal onzin enzo he
Maar mischien dat iemand zulke winkels weet in emmen? daar zit ik namelijk op school en zou ik zo langs kunnen gaan.
Edit: ik vind de alto IIIc wel heel erg mooi, en vooral als ik er dan nog van die afgeschuinde hoeken in maak. Maar zal dit al een flinke verbeteirng zijn dan die disco speakers die ik nu heb staan
En ik denk dat ik mijn sub er nog wel bij hou die gaat tot 28hz 
p.s. deze dus http://www.visaton.com/english/artikel/ ... _6_21.html
Edit: ik vind de alto IIIc wel heel erg mooi, en vooral als ik er dan nog van die afgeschuinde hoeken in maak. Maar zal dit al een flinke verbeteirng zijn dan die disco speakers die ik nu heb staan
p.s. deze dus http://www.visaton.com/english/artikel/ ... _6_21.html
Laatst gewijzigd door bbbb op ma 30 jan 2006, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi bbbb
Heb je er ook een beetje fatsoenlijke versterker bij? anders kan je wel eens in de probelemen komen als je een luidspreker koopt met een erg laag rendement. Rendement is kort door de bocht hoe hard de muziek klinkt als je je versterker half open hebt staan. Als je versterker klein is heb je niks aan een luidsprker met een laag rendement.
Groeten Roland
PS de alto drie kost 379,- euro per stuk.
Heb je er ook een beetje fatsoenlijke versterker bij? anders kan je wel eens in de probelemen komen als je een luidspreker koopt met een erg laag rendement. Rendement is kort door de bocht hoe hard de muziek klinkt als je je versterker half open hebt staan. Als je versterker klein is heb je niks aan een luidsprker met een laag rendement.
Groeten Roland
PS de alto drie kost 379,- euro per stuk.
Laatst gewijzigd door Roland op ma 30 jan 2006, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha niet echt nee
ik draai alles op mijn stereotoren. Daarom dat ook niet alles zo duur hoeft te zijn want de ''details'' zal je op een stereo niet merken. Enne die 200 euro is alleen voor de drivers, dus niet voor drivers, hout, filters, schroeven enzo. Echt alleen voor de drivers. Ik weet niet of het al duidelijk was maar ik wil ze graag zelf gaan maken.
hmm
Deze lijkt mij wel wat, die bass mid ken ik die klinkt erg ok:http://www.lautsprechershop.de/hifi/adr ... tml_en.htm
Deze lijkt mij wel wat, die bass mid ken ik die klinkt erg ok:http://www.lautsprechershop.de/hifi/adr ... tml_en.htm
Die ziet er ook wel erg mooi uit. En deze geeft gewoon mooi geluid?Roland schreef:hmm
Deze lijkt mij wel wat, die bass mid ken ik die klinkt erg ok:http://www.lautsprechershop.de/hifi/adr ... tml_en.htm
Edit: ja, ik weet dat die alto IIIC 379 kost. Maar als ik dit bestel:
2* bass reflex pijp:
2* visaton dt94:
8* demping materiaal (polyester):
2* terminal st77
2* visaton w100s:
4* visaton w170s
Zit in inclusief verzendkosten op de 203 euro. Dan komt alleen de crossover er nog bij die ik ook zelf ga maken. En hout enzo.
Hoi
Ja lijkt me een prima luidspreker voor het geld, ik heb hem niet gehoord ik ken alleen die bass mid speaker goed, die klinkt mooi. De tweeter die gebruikt wordt is een stuk beter als die in de alto, die tweeter is niet zo geweldig, zeker niet als je last hebt van schelheid. Als je niet zo veel budget hebt kun je beter voor een tweeweg kiezen liever een goede bas en goede tweeter dan twee bassen een mid en een tweeter die wat minder goed zijn.
Groeten Roland
PS transport kosten vanuit dld is iets van 13 euro.
Ja lijkt me een prima luidspreker voor het geld, ik heb hem niet gehoord ik ken alleen die bass mid speaker goed, die klinkt mooi. De tweeter die gebruikt wordt is een stuk beter als die in de alto, die tweeter is niet zo geweldig, zeker niet als je last hebt van schelheid. Als je niet zo veel budget hebt kun je beter voor een tweeweg kiezen liever een goede bas en goede tweeter dan twee bassen een mid en een tweeter die wat minder goed zijn.
Groeten Roland
PS transport kosten vanuit dld is iets van 13 euro.
Zo, dat is een mond volRoland schreef:hoi
De drivers van die adr? De bas is een 4 ohm intertechniek aka westra aka tesla w 180. De tweeter is een peerless v line D26TG-05/06. Die intertechnike komt in nogal wat verschijnings vormen die niet allemaal precies hetzelfde zijn, daar moet je wel op letten.
groet Roland
Enne thanks voor de snelle antwoorden en de hulp
Nou, jongens bij deze een oproep als iemand de hobby hifi 5/2005 heeft en deze voor me zou willen scannen, dan zou je me een groot plezier doen. En Roland de w180 kost bij de speaker en co maar 25 euro en de peerless bij de bmm elketronics maar 20 euro (die kan ik weer niet vinden bij de speakerenco). Dus dat betekent dat ik voor 90 euro al de drivers voor 2 speakers heb. Hier komen dan alleen nog de terminals bij en een crossover die ik dan zelf ga maken. En natuurlijk nog wat hout, draad, en nog meer van die kleine dingetjes.Roland schreef:De bouwtekening staat in de Hobby HiFi 5/2005 (Duits zelfbouwblad) mischien wil iemand die voor je scannen? ik heb geen scanner. Bij strassacker neem ik aan dat je er een tekening bij krijgt.
Bij speaker en co heet ie gradient w 180-4 bij bmm hebben ze hem niet in 4 ohm.
groet
Ik denk dat ik dan op de 160 euro uit kom ongeveer. Zal het is precies uitrekenen als het me luktRoland schreef:Ik denk dat je met al die dingetjes...toch wel wat duurder uitkomt. Reken de filter onderdelen maar eesn uit die bij strassacker staan opgegeven. Matje pritex erbij enz.
Groeten Roland
Edit: haha ik kom er nog eneens uit
Ik zit nu op de 10,40 euro zonder deze twee 3.3 Ohm MOX4 (orange-orange-gold), 6.8 Ohm MOX4 (blue-grey-gold) Ik weet niet wat dit zijn.
Laatst gewijzigd door bbbb op ma 30 jan 2006, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ai
Die samsung max-B450 ziet er niet echt heel goed uit, ik snap dat er weinig budget is. Maar mischien toch ook maar een nieuwe versterker erbij kopen
Ik denk dat je niet heel veel nut van een grote luidspreker zoals die adr zal hebben als je hem op die samsung aansluit. niet leuk helaas wel waar. Wat denken de lancetta liefhebbers hier op het forum zal die combinatie ergens toe leiden?
groeten Roland
Die samsung max-B450 ziet er niet echt heel goed uit, ik snap dat er weinig budget is. Maar mischien toch ook maar een nieuwe versterker erbij kopen
groeten Roland
