Focal JM-lab "profile 918"

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Focal JM-lab "profile 918"

Bericht door Synthese »

Waar zou ik de luidsprekerunits en bijhorende filter kunnen vinden die in deze luidsprekerkast horen?
Het gaat hier over het merk Focal JM-lab en het model is de Profile 918.
De lege kasten onafgewerkt heb ik al.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Bedoel je deze :?:

Afbeelding
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Je zou eens bij Remo kunnen informeren, die verkopen 'm ook.
Linkje
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

focal is helaas gestopt met zelfbouw
ik heb zelf gelukkig de focal triga en ben hier zeer over te spreken
de focal titanium tweeter is niet een ieder zijn smaak
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door Synthese »

Bedankt. Ik zal eens informeren bij Remo. Het is eigenlijk geen zelfbouw, want het zijn de orginele kasten. Ik heb er twee kunnen bemachtigen, want de firma die deze kasten maakt voor JM-lab is hier niet ver vandaan.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door Synthese »

Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ik geloof dat die link voor een ander topic bedoeld is, maar thanx ome subtilieco.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

:oops: foutje :oops:
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Thanx voor de link, das mijn tjoep :)
Bij zalytron kun je nog focal drivers krijgen.
Daar komen de mijn deels vandaan.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

ohja jij hebt meer units liggen dan focal zelf hihi
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Kun je bijna zeggen ja :lol:

25 in totaal :shock:
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door Synthese »

FrankG schreef:
Thanx voor de link, das mijn tjoep :)
Bij zalytron kun je nog focal drivers krijgen.
Daar komen de mijn deels vandaan.
Wie of wat is dat? Mss ietsje meer uitleg :wink:
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

aan de andere kant van de grote plas.

http://www.zalytron.com/

Vriendelijke verkoper Elliot
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door Synthese »

Bedankt :wink:
Zeg, nog een vraagje :oops: is er mss iemand die de juiste referenties weet van de units uit deze kast? Als ik weet welke units (type/nr, of dergelijke) erin zitten, dan ben ik ook al weer een eind op weg.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Voor de tweeter zou je er een van de audiom reeks kunnen nemen.
Een tlr of een TD5

De Bas is volgens mij een audiom 6WS en de mid een line W 4311
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

Ik zie het eerder omgekeerd, de Audiom 6WM is met zn Fs van 117 Hz en hoge Qts (0.49) niet echt geschikt voor een basreflex, al heb ik reeds talrijke projecten gezien waarin ie wel zo gebruikt wordt. De 6W4311 lijkt me meer geschikt als basdriver (Fs van 50 Hz en Qts van 0.38 ), in een schone basreflexkast van 13 liter lijkt me deze niet te misstaan. Ik heb het geprobeerd en ben er nog steeds zeer tevreden over. U kan wel geen grote geluidsdrukken verwachten onder de 45 Hz.
Dit is echter puur theoretisch gesproken. Een ontwerp met de Audiom 6W als basdriver kan misschien ook goed klinken. Het is het proberen waard, mocht ik nog aan deze units geraken probeer ik het zeker eens uit.

@ FrankG, hoe bestelde jij je units bij Zalytron, het lijkt me niet een echte webshop te zijn, hoe gebeurde je betaling (VISA?)
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Gewoon mailtje sturen naar elliot van zalytron.
Betaling gebeurt met telefonisch doorgeven van visa.
prima service;
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door Synthese »

Zeg, ik heb zowat alles afgebeld en ben tot de conclusie gekomen dat die org. drivers niet te verkrijgen zijn :cry: Ook niet bij de fabrikant.
Heeft iemand een alternatief van drivers voor deze kasten?
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

TD5 tweeters lijken mij een mooie optie :wink:
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Alternatief heb ik hierboven gezet !!
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door Synthese »

FrankG schreef:
Alternatief heb ik hierboven gezet !!
Was dit voor mij bedoeld? Op die twee adressen kan ik niets van die drivers krijgen :evil: Heb dan naar de fabrikant gebeld met als gevolg het zelfde antwoord :evil:
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Synthese schreef:
FrankG schreef:
Alternatief heb ik hierboven gezet !!
Was dit voor mij bedoeld? Op die twee adressen kan ik niets van die drivers krijgen :evil: Heb dan naar de fabrikant gebeld met als gevolg het zelfde antwoord :evil:


http://www.zalytron.com/audiom.html
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Synthese schreef:
FrankG schreef:
Alternatief heb ik hierboven gezet !!
Was dit voor mij bedoeld? Op die twee adressen kan ik niets van die drivers krijgen :evil: Heb dan naar de fabrikant gebeld met als gevolg het zelfde antwoord :evil:
Anders heb ik nog een wel een nieuw setje (TC120TD5) liggen.

Mvg,



James
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

FrankG schreef:
Voor de tweeter zou je er een van de audiom reeks kunnen nemen.
Een tlr of een TD5
Of een exemplaar van volkslautspecher.
Plaats reactie