Eerst eens ff die mic binnenkrijgen. Kan ik ook alvast het stuff bestellen
Welke Meet Microfoon?
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Wat betreft phantom voeding voor je microfoon is onderstaande link misschien handig. Werkt met 2x 9 volt bat. en heeft hier bij mij thuis altijd prima gewerkt (met de ECM8000 die ik vroeger had)
http://www.new-line.nl/default.asp?i=61
Groet,
Edo
http://www.new-line.nl/default.asp?i=61
Groet,
Edo
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zow daar is ie wel wat duurder. Overigens is dat niet de Superlux site maar een stel verkopers die zich zo noemen. De echte site staat hier: http://www.superlux.com.tw/ en de datasheet van de mic: http://www.superlux.com.tw/en/pdf/ECM999HPA_E.pdfdeepspace schreef:Hier trouwens de curve van die Superlux mic:
http://www.superlux.us/ECM-999.html
Als ik dat zo bekijk is het niet de zelfde module als de Behringer heeft. Maar dat maakt natuurlijk op zich weinig uit.
Daar staat dat ie het vanaf 9V al moet doen
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Hmm, dat betekent dat er over C102 iets van bijna 50V komt te staan. Dat moet dan een 63V exemplaar zijn. Voor de stabi zou je dan een LM317HV (met 2 instelweerstandjes) kunnen nemen, die kan wel 50V aan. Was bij het maken van het schema van jouw + en - 12V uitgegaan en dan had het ook wel geklopt.
Maar als ik zo naar de specs van de Superlux kijk zou ik eerst proberen om die uit de 15V te voeden. De voedingsweerstandjes van 2K2 dan verlagen naar 1K. Maar waarschijnlijk doet ie het met 2K2 weerstandjes ook goed.
Maar als ik zo naar de specs van de Superlux kijk zou ik eerst proberen om die uit de 15V te voeden. De voedingsweerstandjes van 2K2 dan verlagen naar 1K. Maar waarschijnlijk doet ie het met 2K2 weerstandjes ook goed.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ziet er fraai uit joh 
Hoe heb je het nu gedaan? Gewoon met twee weerstandjes van 1K aan de +15V gehangen? Zou wel even de verticale schaal van het watervalplotje aanpassen: De bovenrand op -50 dB leggen en het bereik 30dB - 40 dB maken, dan is er wat meer te zien. Moet je waarschijnlijk ook de tijdschaal (ms) wat langer maken.
Als je het zo met die weerstandjes hebt gedaan ben ik wel benieuwd hoeveel volt er uiteindelijk op de mic zelf staat, dus achter de 1K weerstandjes.

Hoe heb je het nu gedaan? Gewoon met twee weerstandjes van 1K aan de +15V gehangen? Zou wel even de verticale schaal van het watervalplotje aanpassen: De bovenrand op -50 dB leggen en het bereik 30dB - 40 dB maken, dan is er wat meer te zien. Moet je waarschijnlijk ook de tijdschaal (ms) wat langer maken.
Als je het zo met die weerstandjes hebt gedaan ben ik wel benieuwd hoeveel volt er uiteindelijk op de mic zelf staat, dus achter de 1K weerstandjes.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 07 feb 2006, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:




