submodule 300W @4ohm (conrad)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

submodule 300W @4ohm (conrad)

Bericht door ome subtilieco »

Hallo allemaal

Zo als de naam al zegt ben ik op zoek naar een betaalbare submodule die mijn 15" sub kan aansturen.

En ik zou graag onder de 150 euro blijven. dus een hypex lukt niet maar ik kwam bij partsexpress.com een mooie module tegen: http://www.partsexpress.com/pe/showdetl ... er=300-794

Afbeelding
(lijkt heel veel op die van een Kef 30B)

De vraag is: wie heeft er wel eens wat via partsexpress.com gekocht en beviel dat?

of heeft iemand een beter idee????

mvg

ome subtilieco
l
Laatst gewijzigd door ome subtilieco op vr 20 jan 2006, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Ziet er wel erg minimaal uit voor 300 Watt.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

richard schreef:
Ziet er wel erg minimaal uit voor 300 Watt.
de site zegt ook:
Measured power output:
180 watts RMS into 8 ohms @ .1% THD
272 watts into 4 ohms @ 0.2% THD
en voor de 130 dollar :D
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

Dat is dezelfde amp als welke Conrad ook een tijdje in het assortiment heeft (of had).

Heb 'm zelf om een Peerless XLS-10 aan te drijven, en dat doet ie naar tevredenheid...
Gebruikersavatar
Peet
Ook commercieel actief
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 19:27
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door Peet »

richard schreef:
Ziet er wel erg minimaal uit voor 300 Watt.
Yep, als hier gemeten 300 watt /4ohm uitkomt (langdurig) eet ik m'n linkerschoen op met satesaus :lol: :lol:

:shock:


greetings,
Peet
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

vooral dat langdurig zal wel eens een probleem kunnen zijn schat ik.

verder is partsexpress volgens mij wel nette site.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

een vriend van mij doet deze weg: http://www.clofis.nl/nl/proton/proton_overig.htm

heeft iemand daar wel eens wat mee gedaan ?
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

lijkt mij ook aan de magere voor aansturing van een sub.
100W/8Ohm

Ik weet niet wat Robi-1 er voor vraagt, maar laatst stond hier op deze site ook aktieve versterker modules te koop.( 50,-- )

jammer trouwens dat diegene niet verder reageerde ....
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Amp2kit + voeding van reichelt. Heb je voor zo'n 150 a 200 euro een hele flinke amp.
Kost je wel wat moeite en je moet handig zijn met smd solderen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi ome subtielico,

Als het opgegeven vermogen in 8 ohm verdubbeld in 4 ohm, is dat een indikatie ten aanzien van de stabiliteit van de versterker. Aangenomen dat de opgave waar is.
Maar kijk, wie het voorelkaar weet te krijgen om 10 echte Watts aan geluids niveau in de kamer neer te zetten, heeft binnen de korste keren de politie voor de deur. Tenzij je midden in de wereld woont.
Als die versterker 300 watt kan leveren in 4 ohm, denk ik dat ie het wel doet bij jou in de kamer.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

@ Maurice01

die jij bedoelt doen 150Watt RMS aan 4 Ohm.

@ JuuL
Amp2kit + voeding van reichelt. Heb je voor zo'n 150 a 200 euro een hele flinke amp.
Kost je wel wat moeite en je moet handig zijn met smd solderen
dat is ook nog een idee. maar dan moet het nog gefilterd worden en dat kost geld :(

@sietse
Maar kijk, wie het voorelkaar weet te krijgen om 10 echte Watts aan geluids niveau in de kamer neer te zetten, heeft binnen de korste keren de politie voor de deur
dit weet ik ook. dus ook een beetje mijn probleem veel power=duur :evil:

niet dat het allemaal niks mag kosten maar het hoeft geen high cost te woren.

mvg

ome subtilieco
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Misschien iets duurder maar het hoeft je de kop niet te kosten: een tweedehandse losse eindversterker met Behringer CX2310?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

ik heb eventueel nog lowpass filters liggen van 100 hz.
zogenaamde FMOD's dus plaatsen voor je amp, in je line signaal.
cheap en effectief
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

Nog even over het conrad verhaal: Als je op www.conrad.nl zoekt op artikelnr. 301044 - 89 heb je 'm te pakken... Hotlinking werkt blijkbaar niet...

Valt me trouwens wel op dat iedereen andere specs verzint voor het apparaat...
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Skef schreef:
Nog even over het conrad verhaal: Als je op www.conrad.nl zoekt op artikelnr. 301044 - 89 heb je 'm te pakken... Hotlinking werkt blijkbaar niet...

Valt me trouwens wel op dat iedereen andere specs verzint voor het apparaat...
ja ik had hem ook gevonden. maar bedankt.

en wat jij zegt over de specs viel mij ook al op. bij de condrad hebben ze ook een paar pdfjes:
http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... v_150W.pdf

http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... v_150W.pdf

http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... f_150W.pdf

bij de bovenste link staat ook het schema mischien dat iemand aan de hand van de eindtorren e.d. een gok durft te wagen over het " echte vermogen"

mvg

ome subtilieco
Gebruikersavatar
Peet
Ook commercieel actief
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 19:27
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door Peet »

ome subtilieco schreef:
Skef schreef:
Nog even over het conrad verhaal: Als je op www.conrad.nl zoekt op artikelnr. 301044 - 89 heb je 'm te pakken... Hotlinking werkt blijkbaar niet...

Valt me trouwens wel op dat iedereen andere specs verzint voor het apparaat...
ja ik had hem ook gevonden. maar bedankt.

en wat jij zegt over de specs viel mij ook al op. bij de condrad hebben ze ook een paar pdfjes:
http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... v_150W.pdf

http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... v_150W.pdf

http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... f_150W.pdf

bij de bovenste link staat ook het schema mischien dat iemand aan de hand van de eindtorren e.d. een gok durft te wagen over het " echte vermogen"

mvg

ome subtilieco
mhh volgens specs: 450 watt opgenomen vermogen: 50% rendement: ca. 250watt, lijkt de trafo toch kleiner dan in werkelijkheid op zo'n foto.
250watt over 4 eindtorren, is een nette 60watt per tor, moet ook kunnen.
Jammer dat railspanning niet wordt vermeld in dit schema.
en met 2x 8600 Uf afvlakking ziet het schema er beter uit als het model zelf op de foto... 8)
Op het schema is een mooi rechtuit ampje te zien.

Kon wel es een probleem gaan krijgen met m'n linkerschoen :lol: :lol:


greetings,
Peet
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Peet schreef:


Kon wel es een probleem gaan krijgen met m'n linkerschoen :lol: :lol:


greetings,
Peet
we gaan het mee maken!

ik ga denk voor deze amp en zal eens kijken of ik hem ergens kan laten testen op een pijnbank.

maar eerst mijn amp3 behuizing af maken en de ct209 en de amp dan naar de spuiter brengen.

dus ik denk dat het 2006 wordt :cry:
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Die proton is van mij geweest, daar is helemaal niets mis mee als subamp!!

-ik wilde em eigenlijk terugkopen, maja zit beetje krap :roll: -
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Maurice01 schreef:
lijkt mij ook aan de magere voor aansturing van een sub.
100W/8Ohm

Ik weet niet wat Robi-1 er voor vraagt, maar laatst stond hier op deze site ook aktieve versterker modules te koop.( 50,-- )

jammer trouwens dat diegene niet verder reageerde ....
kijk onderaan deze pagina:

http://www.goedkoop.com/index.html?lang ... =d149.html

via deze site kun je 'm bestellen
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

sietse schreef:
Hoi ome subtielico,

Als het opgegeven vermogen in 8 ohm verdubbeld in 4 ohm, is dat een indikatie ten aanzien van de stabiliteit van de versterker. Aangenomen dat de opgave waar is.
Maar kijk, wie het voorelkaar weet te krijgen om 10 echte Watts aan geluids niveau in de kamer neer te zetten, heeft binnen de korste keren de politie voor de deur. Tenzij je midden in de wereld woont.
Als die versterker 300 watt kan leveren in 4 ohm, denk ik dat ie het wel doet bij jou in de kamer.
je zit natuurlijk altijd nog met het probleem van de ongelovelijk lage gevoeligheid van een luidspreker. Slechts een fractie van de aangeboden energie wordt omgezet in geluid. Een rendement van één % is heel gemiddeld voor een hifi-luidspreker. Daarom heb je tóch nog redelijk wat vermogen nodig. Als je werkelijk 10 akoestische watts in je kamer zou hebben, mag je hopen dat je huis stevig geconstrueerd is :lol:
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

vandaag kwam hij binnen:

De doos zat 2 andere dozen :?
Afbeelding

De spec's volgens de doos
Afbeelding

De achterkant die de nadruk legt op luchtdichtheid
Afbeelding

Het versteker deel
Afbeelding

Het filter/input deel
Afbeelding

Hij ziet er heel erg degelijk 8)
Nu maar eens wat hout gaan zagen frezen..........
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Paul schreef:
Die proton is van mij geweest, daar is helemaal niets mis mee als subamp!!

-ik wilde em eigenlijk terugkopen, maja zit beetje krap :roll: -
Ik heb de Proton in gebruik in combinatie met een Vette 15 inch subwoofer. Rendement van de woofer is 93 dB, dus is nog redelijk goed aan te sturen met de "kleine" Proton.

Mijn subwoofer staat te koop en als ik er vanaf kom heb ik de Proton over.( www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.p ... es Montana
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

ome subtilieco schreef:
vandaag kwam hij binnen:

De doos zat 2 andere dozen :?
Afbeelding
Ey ome subtilieco. Ik heb deze amp ook, 2x. Klinken naar behoren. Doen hun werk goed wat ze moeten doen. Knalt lkkr en een eventueel feestje stellen ze me absoluut niet teleur.

Wat me wel opvalt is de grote warmte ontwikkeling die de trafo maakt. Ik heb de amp ingebouwd in een los kistje

Afbeelding
Afbeelding

Hierdoor kan ik er iederekeer eventueel 2 sub-woofers op aansluiten zonder hem intemoeten bouwen. De amp-module is absoluut luchtdicht. ER ZIT ALLEEN 1 NADEEL AAN. Hij heeft een flinke Boost op 35hz. +/- 6db als ik me niet vergis. Deze is er wel uittesolderen of een andere van te maken. Hoe dit te doen is staat op deze site.
http://dustin.bunnyhug.net/ampmod.php

Hoop dat je er net zo veel plezier van hebt al ik

MVG Tim
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

bedankt voor de tip ik zal het even lezen
maar een boost is niet heel erg want dus sub wordt puur voor de film
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”