Als het opgegeven vermogen in 8 ohm verdubbeld in 4 ohm, is dat een indikatie ten aanzien van de stabiliteit van de versterker. Aangenomen dat de opgave waar is.
Maar kijk, wie het voorelkaar weet te krijgen om 10 echte Watts aan geluids niveau in de kamer neer te zetten, heeft binnen de korste keren de politie voor de deur. Tenzij je midden in de wereld woont.
Als die versterker 300 watt kan leveren in 4 ohm, denk ik dat ie het wel doet bij jou in de kamer.
Amp2kit + voeding van reichelt. Heb je voor zo'n 150 a 200 euro een hele flinke amp.
Kost je wel wat moeite en je moet handig zijn met smd solderen
dat is ook nog een idee. maar dan moet het nog gefilterd worden en dat kost geld
@sietse
Maar kijk, wie het voorelkaar weet te krijgen om 10 echte Watts aan geluids niveau in de kamer neer te zetten, heeft binnen de korste keren de politie voor de deur
dit weet ik ook. dus ook een beetje mijn probleem veel power=duur
niet dat het allemaal niks mag kosten maar het hoeft geen high cost te woren.
bij de bovenste link staat ook het schema mischien dat iemand aan de hand van de eindtorren e.d. een gok durft te wagen over het " echte vermogen"
mvg
ome subtilieco
mhh volgens specs: 450 watt opgenomen vermogen: 50% rendement: ca. 250watt, lijkt de trafo toch kleiner dan in werkelijkheid op zo'n foto.
250watt over 4 eindtorren, is een nette 60watt per tor, moet ook kunnen.
Jammer dat railspanning niet wordt vermeld in dit schema.
en met 2x 8600 Uf afvlakking ziet het schema er beter uit als het model zelf op de foto...
Op het schema is een mooi rechtuit ampje te zien.
Kon wel es een probleem gaan krijgen met m'n linkerschoen
Als het opgegeven vermogen in 8 ohm verdubbeld in 4 ohm, is dat een indikatie ten aanzien van de stabiliteit van de versterker. Aangenomen dat de opgave waar is.
Maar kijk, wie het voorelkaar weet te krijgen om 10 echte Watts aan geluids niveau in de kamer neer te zetten, heeft binnen de korste keren de politie voor de deur. Tenzij je midden in de wereld woont.
Als die versterker 300 watt kan leveren in 4 ohm, denk ik dat ie het wel doet bij jou in de kamer.
je zit natuurlijk altijd nog met het probleem van de ongelovelijk lage gevoeligheid van een luidspreker. Slechts een fractie van de aangeboden energie wordt omgezet in geluid. Een rendement van één % is heel gemiddeld voor een hifi-luidspreker. Daarom heb je tóch nog redelijk wat vermogen nodig. Als je werkelijk 10 akoestische watts in je kamer zou hebben, mag je hopen dat je huis stevig geconstrueerd is
Die proton is van mij geweest, daar is helemaal niets mis mee als subamp!!
-ik wilde em eigenlijk terugkopen, maja zit beetje krap -
Ik heb de Proton in gebruik in combinatie met een Vette 15 inch subwoofer. Rendement van de woofer is 93 dB, dus is nog redelijk goed aan te sturen met de "kleine" Proton.
Ey ome subtilieco. Ik heb deze amp ook, 2x. Klinken naar behoren. Doen hun werk goed wat ze moeten doen. Knalt lkkr en een eventueel feestje stellen ze me absoluut niet teleur.
Wat me wel opvalt is de grote warmte ontwikkeling die de trafo maakt. Ik heb de amp ingebouwd in een los kistje
Hierdoor kan ik er iederekeer eventueel 2 sub-woofers op aansluiten zonder hem intemoeten bouwen. De amp-module is absoluut luchtdicht. ER ZIT ALLEEN 1 NADEEL AAN. Hij heeft een flinke Boost op 35hz. +/- 6db als ik me niet vergis. Deze is er wel uittesolderen of een andere van te maken. Hoe dit te doen is staat op deze site. http://dustin.bunnyhug.net/ampmod.php