Conrad "SPEAKA BOUWPAKKET 2" ; de ja of de nee??

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
smediaan
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 02 jan 2006, 23:51

Conrad "SPEAKA BOUWPAKKET 2" ; de ja of de nee??

Bericht door smediaan »

Beste forum bezoekers,

Ik overweeg om boxen te gaan bouwen en het standaardbouwpakket "SPEAKA BOUWPAKKET 2" van conrad te gaan gebruiken. Hieromheen zal een box gebouwd moeten worden. Ik heb niet erg veel vertrouwen in de bouwtekening die er op conrad.nl bij gegeven wordt, het gaat hier om een box van ca. 50l. (zie bouwtekeing op de site) http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... z_20_3.pdf

Concreet heb ik twee vragen:
1. Valt van deze set een goede speaker te maken?
2. Is het formaat van de bouwtekening een goed formaat of moet deze kleiner/groter/anders?

Hieronder geef ik de specificaties van de set, deze heb ik tevens van conrad.nl geplukt:

Bouwpakket onderdelen:
3-weg basreflex Chassisuitvoering 1x SpeaKa 120 / 140, 1x SpeaKa 75 / 90, 1x SpeaKa HT 60 / 80. Geadviseerde behuizing 50 l.
Technische specificaties:
Sinus- en muziekvermogen 120 / 140 W // Impedantie 8 ohm // Geluidsniveau 87 dB.
Toebehoren:
50 mm basreflexbuis.

Ik ben mij er zeker van bewust dat dit pakket aan de goedkope kant is (29,95e per box), toch hoop ik dat jullie er nuttige opmerkingen over kunnen maken!
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik twijfel over je eerste vraag :wink: 30 euro per box is niet zo veel. Of je daarmee een "goede luidspreker" (relatief begrip) kan maken vraag ik me af. Het ligt ook aan de toepassingen natuurlijk.

Over de bouwtekening durf ik niet veel te zeggen. Lijkt me vrij duidelijk allemaal.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

zit er een filter bij?
zonee, Veel werk aan de winkel!

verder zijn de units van erg magere kwaliteit, de tweeter heb ik wel een keer gehad en getest, maar ondanks het extreem lage prijskaartje, toch niet luisterwaardig.

www.lautsprechershop.de staan mooie pakketten!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”