Iedereen maakt wel eens een foutje. En zolang dat geen mensenlevens kost is dat geen reden om iets of iemand af te branden.
300W Gainclone monoblok
Moderator: Beheerdersteam
Dat vind ik nou weer jammer Sander. Op die site staat geen enkele pretentie van die aard te lezen, alleen dat het beter voldoet dan een single chip gainclone en ook hier in dit draadje staan die pretenties niet te lezen 
Iedereen maakt wel eens een foutje. En zolang dat geen mensenlevens kost is dat geen reden om iets of iemand af te branden.
Iedereen maakt wel eens een foutje. En zolang dat geen mensenlevens kost is dat geen reden om iets of iemand af te branden.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Sorry Peter,
Ook ik moet soms afhaken, heb deze week een nogal drukke agenda. En wat de pretenties betreft, je leest eroverheen, 0.0017% THD bij 294W, da's behoorlijk pretentieus als je 't mij vraagt. Ik zou haast gaan mailen en vragen welke netkabel en interlink hij gebruikt heeft, en of dat mengpaneel wellicht op magische wijze THD opslurpt
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ook ik moet soms afhaken, heb deze week een nogal drukke agenda. En wat de pretenties betreft, je leest eroverheen, 0.0017% THD bij 294W, da's behoorlijk pretentieus als je 't mij vraagt. Ik zou haast gaan mailen en vragen welke netkabel en interlink hij gebruikt heeft, en of dat mengpaneel wellicht op magische wijze THD opslurpt
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Volgens mij zijn dit kasten van Lieder uit Hong Kong, kijk maar even op onderstaande link, ze worden in Europa en in Nederland onder diverse namen en types aangeboden, maar komen allemaal uit 't verre Oosten.
http://welleader.com/ll-type.html
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
http://welleader.com/ll-type.html
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Deepspace,
Klopt, is best een leuk ding, maar ik had er twee 150W monoblokken van gemaakt met twee losse 160~300VA trafo's. Eerlijk gezegd vind ik 300W ietwat teveel van 't goede, aan een dikke 100W heb je in de regel meer dan voldoende.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Klopt, is best een leuk ding, maar ik had er twee 150W monoblokken van gemaakt met twee losse 160~300VA trafo's. Eerlijk gezegd vind ik 300W ietwat teveel van 't goede, aan een dikke 100W heb je in de regel meer dan voldoende.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
De trafo staat prima.
Achter de koelplaten en zo ver mogelijk van de gevoelige ingangen weg, en boven een steunpunt, zodat geen trillingen in heel het chassis worden veroorzakt door trillingen van zowel chassis als omgeving.
Waarom zou ie in het center moeten staan, etish zo belangrijk voor je
MOOI =/= WERKEN
Idd de elco's konden beter staan, maar om nou te zeggen dat ze verkeerd staan, no way, er staan trouwens ook locale elco's op de borden.
( alhoewel dat dat geen garantie is, want doe doen vaker meer stuk dan goed, bij meerdere monnokanalen dan wel te verstaan )
De metingen zijn idd waardeloos, maar zoals elke metingen die op dat princype gebaseerd zijn. Leuk voor testen voor te zien of er voorruitgang is geboek of achteruitgang, maar verder best overbodig als eindresultaat.
Zeg niet dat ie perfekt is de amp, maar zoals jij hem afbreekt hoefd nou ook weer niet.
150W @ 2E is niet egt zo handig hoor .... eerder overbodig en onnodig veel werk.
Niemand trouwens nog niet opgevallen dat de ingangsimpedantie van de blokken ~3K is, dat in combinatie met 10uF aan de ingang geeft lekker weinig bas met lekker veel fase/delay in heel die regione.
Of is dat minder belangrijk dan centreren van je trafo's ....
Groetjes
Rudy
Achter de koelplaten en zo ver mogelijk van de gevoelige ingangen weg, en boven een steunpunt, zodat geen trillingen in heel het chassis worden veroorzakt door trillingen van zowel chassis als omgeving.
Waarom zou ie in het center moeten staan, etish zo belangrijk voor je
MOOI =/= WERKEN
Idd de elco's konden beter staan, maar om nou te zeggen dat ze verkeerd staan, no way, er staan trouwens ook locale elco's op de borden.
( alhoewel dat dat geen garantie is, want doe doen vaker meer stuk dan goed, bij meerdere monnokanalen dan wel te verstaan )
De metingen zijn idd waardeloos, maar zoals elke metingen die op dat princype gebaseerd zijn. Leuk voor testen voor te zien of er voorruitgang is geboek of achteruitgang, maar verder best overbodig als eindresultaat.
Zeg niet dat ie perfekt is de amp, maar zoals jij hem afbreekt hoefd nou ook weer niet.
150W @ 2E is niet egt zo handig hoor .... eerder overbodig en onnodig veel werk.
Niemand trouwens nog niet opgevallen dat de ingangsimpedantie van de blokken ~3K is, dat in combinatie met 10uF aan de ingang geeft lekker weinig bas met lekker veel fase/delay in heel die regione.
Of is dat minder belangrijk dan centreren van je trafo's ....
Groetjes
Rudy
Jah, geeft een -3 dB kantelpunt op 5 HzRudy schreef:..........
Niemand trouwens nog niet opgevallen dat de ingangsimpedantie van de blokken ~3K is, dat in combinatie met 10uF aan de ingang geeft lekker weinig bas met lekker veel fase/delay in heel die regione.
Of is dat minder belangrijk dan centreren van je trafo's ....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik heb aardig zitten studeren op jouw UcD400. Geeft wel inspiratie om het ook zo netjes te bouwen. Zal me waarschijnlijk niet zo goed afgaan als jou.SSassen schreef:Maar goed, ik ben misschien een perfectionist in dat soort dingen, bij mij is 't niet snel goed.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Bedankt Jan,
Met geduld kom je al een heel eind, en dan is 't puur letten op de details en goed nadenken over wat je precies wilt en waarom. Overigens vind ik mijn UcD400 nog niet eens zo heel netjes, het kan nog veel netter (en beter).
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met geduld kom je al een heel eind, en dan is 't puur letten op de details en goed nadenken over wat je precies wilt en waarom. Overigens vind ik mijn UcD400 nog niet eens zo heel netjes, het kan nog veel netter (en beter).
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
excuseer, nulleke teveel getypt in de calculator.Pjotr schreef:Jah, geeft een -3 dB kantelpunt op 5 HzRudy schreef:..........
Niemand trouwens nog niet opgevallen dat de ingangsimpedantie van de blokken ~3K is, dat in combinatie met 10uF aan de ingang geeft lekker weinig bas met lekker veel fase/delay in heel die regione.
Of is dat minder belangrijk dan centreren van je trafo's ....![]()
( is trouwens nog nipt hoor, komt op -0.5dB @ 20Hz, zo wil je er niet teveel in je audio keten, als enige uiteraard geen probleem )
Maar idd onterechte opmerking van me
Groetjes
Rudy
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Rudy,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Het is je vergeven, zand eroverMaar idd onterechte opmerking van me
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
