300W Gainclone monoblok

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Dat vind ik nou weer jammer Sander. Op die site staat geen enkele pretentie van die aard te lezen, alleen dat het beter voldoet dan een single chip gainclone en ook hier in dit draadje staan die pretenties niet te lezen ;)

Iedereen maakt wel eens een foutje. En zolang dat geen mensenlevens kost is dat geen reden om iets of iemand af te branden.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Sorry Peter,

Ook ik moet soms afhaken, heb deze week een nogal drukke agenda. En wat de pretenties betreft, je leest eroverheen, 0.0017% THD bij 294W, da's behoorlijk pretentieus als je 't mij vraagt. Ik zou haast gaan mailen en vragen welke netkabel en interlink hij gebruikt heeft, en of dat mengpaneel wellicht op magische wijze THD opslurpt :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Laten we het gezellig houden hier :)

Iemand een idee waar deze kasten vandaan komen? Errug mooi!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Volgens mij zijn dit kasten van Lieder uit Hong Kong, kijk maar even op onderstaande link, ze worden in Europa en in Nederland onder diverse namen en types aangeboden, maar komen allemaal uit 't verre Oosten.

http://welleader.com/ll-type.html

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Oke, jongens, metingen zijn niet echt zinvol, maar dat zegt nog niet dat het een slechte amp is, ook al zit de trafo fout, zijn de draden te lang, en zijn ze niet gesoldeert.

Maar idd, die kasten zijn prachtig!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Deepspace,

Klopt, is best een leuk ding, maar ik had er twee 150W monoblokken van gemaakt met twee losse 160~300VA trafo's. Eerlijk gezegd vind ik 300W ietwat teveel van 't goede, aan een dikke 100W heb je in de regel meer dan voldoende.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Kan ik me wel bij aansluiten 8)
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

De trafo staat prima.

Achter de koelplaten en zo ver mogelijk van de gevoelige ingangen weg, en boven een steunpunt, zodat geen trillingen in heel het chassis worden veroorzakt door trillingen van zowel chassis als omgeving.

Waarom zou ie in het center moeten staan, etish zo belangrijk voor je
MOOI =/= WERKEN

Idd de elco's konden beter staan, maar om nou te zeggen dat ze verkeerd staan, no way, er staan trouwens ook locale elco's op de borden.
( alhoewel dat dat geen garantie is, want doe doen vaker meer stuk dan goed, bij meerdere monnokanalen dan wel te verstaan )

De metingen zijn idd waardeloos, maar zoals elke metingen die op dat princype gebaseerd zijn. Leuk voor testen voor te zien of er voorruitgang is geboek of achteruitgang, maar verder best overbodig als eindresultaat.

Zeg niet dat ie perfekt is de amp, maar zoals jij hem afbreekt hoefd nou ook weer niet.

150W @ 2E is niet egt zo handig hoor .... eerder overbodig en onnodig veel werk.

Niemand trouwens nog niet opgevallen dat de ingangsimpedantie van de blokken ~3K is, dat in combinatie met 10uF aan de ingang geeft lekker weinig bas met lekker veel fase/delay in heel die regione.
Of is dat minder belangrijk dan centreren van je trafo's ....

Groetjes
Rudy
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Rudy schreef:
..........
Niemand trouwens nog niet opgevallen dat de ingangsimpedantie van de blokken ~3K is, dat in combinatie met 10uF aan de ingang geeft lekker weinig bas met lekker veel fase/delay in heel die regione.
Of is dat minder belangrijk dan centreren van je trafo's ....
Jah, geeft een -3 dB kantelpunt op 5 Hz :shock: :)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
Maar goed, ik ben misschien een perfectionist in dat soort dingen, bij mij is 't niet snel goed.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik heb aardig zitten studeren op jouw UcD400. Geeft wel inspiratie om het ook zo netjes te bouwen. Zal me waarschijnlijk niet zo goed afgaan als jou.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Bedankt Jan,

Met geduld kom je al een heel eind, en dan is 't puur letten op de details en goed nadenken over wat je precies wilt en waarom. Overigens vind ik mijn UcD400 nog niet eens zo heel netjes, het kan nog veel netter (en beter).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

Pjotr schreef:
Rudy schreef:
..........
Niemand trouwens nog niet opgevallen dat de ingangsimpedantie van de blokken ~3K is, dat in combinatie met 10uF aan de ingang geeft lekker weinig bas met lekker veel fase/delay in heel die regione.
Of is dat minder belangrijk dan centreren van je trafo's ....
Jah, geeft een -3 dB kantelpunt op 5 Hz :shock: :)
excuseer, nulleke teveel getypt in de calculator.
( is trouwens nog nipt hoor, komt op -0.5dB @ 20Hz, zo wil je er niet teveel in je audio keten, als enige uiteraard geen probleem )

Maar idd onterechte opmerking van me :oops:

Groetjes
Rudy
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Rudy,
Maar idd onterechte opmerking van me
Het is je vergeven, zand erover :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie