SPH-165 KE ( of een tip )
Moderator: Beheerdersteam
Ik denk het wel.
Bij mij is het ook gene vette in vergelijking met de meeste Belgen. Hou je maar bezig hier op de Nederlandse forums. De mentaliteit van "hoe duurder hoe beter" is hier niet zo nadrukkelijk aanwezig als in België. En gelijk hebben ze. Ze laten je veel meer in je waarde, ook als je geen foruin aan hifi-apparatuur hebt staan thuis.
Bij mij is het ook gene vette in vergelijking met de meeste Belgen. Hou je maar bezig hier op de Nederlandse forums. De mentaliteit van "hoe duurder hoe beter" is hier niet zo nadrukkelijk aanwezig als in België. En gelijk hebben ze. Ze laten je veel meer in je waarde, ook als je geen foruin aan hifi-apparatuur hebt staan thuis.
Gelijk heb je 'rho' het leuke aan zelfbouw vooal met speakers isrho schreef:Ik denk het wel.
Bij mij is het ook gene vette in vergelijking met de meeste Belgen. Hou je maar bezig hier op de Nederlandse forums. De mentaliteit van "hoe duurder hoe beter" is hier niet zo nadrukkelijk aanwezig als in België. En gelijk hebben ze. Ze laten je veel meer in je waarde, ook als je geen foruin aan hifi-apparatuur hebt staan thuis.
met weinig euro's veel geluidskwaliteit te krijgen... veel audioplezier zeg maar...
Dus het motto van EDO "met minder meer..." dat is pas leuk
rho schreef:Ik denk het wel.
Bij mij is het ook gene vette in vergelijking met de meeste Belgen. Hou je maar bezig hier op de Nederlandse forums. De mentaliteit van "hoe duurder hoe beter" is hier niet zo nadrukkelijk aanwezig als in België. En gelijk hebben ze. Ze laten je veel meer in je waarde, ook als je geen foruin aan hifi-apparatuur hebt staan thuis.
Ach... dít forum is een zelfbouw forum, en geen hifi.nl of htforum. Ik verwacht (en hoop!) hier dan ook geen kabeldiscussies tegen te komen.
Verder ben ik het helemaal eens met "minder is meer". ik heb hier een compleet DIY 6.1 systeem staan waarvoor ik nog geen 1000 euro aan kwijt was in totaal.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Voor de liefhebber heb ik een simulatietje (AJ horn) van de SPH 165 kep en nog twee verglijkbare drivers (Morel MW 168 en Peerless HDS 182 phase plug), in een 16 liter br kastje. Te vinden op: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?p=2488#2488
leuke units die Monacor sph-165kep, heb een paartje besteld in duitsland, 71 euro p/st en wil hier een actieve monitor mee maken in combinatie met een vifa tweeter
ik heb nog een paar Sintronik actieve versterker modules liggen met 120 w op het laag en 70 w op het hoog, enige nadeel is het vaste crossoverpunt op 2,8 khz. ik wil de woofers in 15-20 liter bouwen
en eventueel ondersteunen met een actieve subwoofer
(heb ook nog een Detonatio dt150 werkloos liggen)
ik heb nog een paar Sintronik actieve versterker modules liggen met 120 w op het laag en 70 w op het hoog, enige nadeel is het vaste crossoverpunt op 2,8 khz. ik wil de woofers in 15-20 liter bouwen
en eventueel ondersteunen met een actieve subwoofer
(heb ook nog een Detonatio dt150 werkloos liggen)
Als je de speakers niet hebt, is dat moeilijk. Ik heb het geprobeerd met de SPH135KEP. Het plaatje van Monacor zelf schiet ook niet op. Belangrijke maten die je nodig hebt, staan er nou juist niet bij.Diy Bylie schreef:Ik ben eens bezig geweest met autocad om wat kastjes te tekenen. Het is uiteindelijk mijn bedoeling dat woofer en tweeter ingefreesd worden. Bij de tweeter is dit niet echt een probleem maar de woofer heeft wel een eigenaardige vorm. Hoe kan ik deze tekenen (combinatie van cirkels oid)?
Maar als je de afmetingen diagonaals weet en de afrondings diameter van de hoeken, kun je de gebogen zijkanten tekenen met het simpele " ARC " commando.
Overigens betreffende de SPH's - KEP. Ik heb nu bijzonder goede ervaringen met de SPH135KEP samen met de MHT 12 ribbon van Visaton.
Als ik mijn kasten nu opnieuw zou bouwen, zou ik zonder angst of beven als bassen de SPH165KEP durven te gebruiken.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Testbox omdat het ding even rap in elkaar is gezet omdat ik wil weten hoe het klinkt. Uiteindelijk is het de bedoeling om er nog een grotere woofer onder te zetten. De mogelijkheid bestaat dan dat ik datgene wat je nu ziet in een gesloten versie maak. Deze is dus basreflex. Als ik de uiteindelijk box maak zal er meer aandacht aan bracing en vormgeving worden besteed. Eerst maar eens kijken hoe dit vanavond gaat klinken. Als de kinderen op bed zijn.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
In Lommel, Beringen....en ik in Peer. Gezellig clubje wordt dat hier.kupfer_m schreef:In Lommel......Ik woon in Beringen !!!!diyBylie schreef:Ah een medelimburger. Ik woon in Lommel. Ik heb waarschijnlijk nog wel niet eens half het materiaal dat velen van jullie staan hebben
.
Het wordt hier nog druk met al die Limburgers.
Jim
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:



