SPH-165 KE ( of een tip )

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

diyBylie
Berichten: 102
Lid geworden op: do 28 okt 2004, 22:21

Bericht door diyBylie »

Ah een medelimburger :). Ik woon in Lommel. Ik heb waarschijnlijk nog wel niet eens half het materiaal dat velen van jullie staan hebben :?.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik denk het wel.
Bij mij is het ook gene vette in vergelijking met de meeste Belgen. Hou je maar bezig hier op de Nederlandse forums. De mentaliteit van "hoe duurder hoe beter" is hier niet zo nadrukkelijk aanwezig als in België. En gelijk hebben ze. Ze laten je veel meer in je waarde, ook als je geen foruin aan hifi-apparatuur hebt staan thuis. :wink:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

rho schreef:
Ik denk het wel.
Bij mij is het ook gene vette in vergelijking met de meeste Belgen. Hou je maar bezig hier op de Nederlandse forums. De mentaliteit van "hoe duurder hoe beter" is hier niet zo nadrukkelijk aanwezig als in België. En gelijk hebben ze. Ze laten je veel meer in je waarde, ook als je geen foruin aan hifi-apparatuur hebt staan thuis. :wink:
Gelijk heb je 'rho' het leuke aan zelfbouw vooal met speakers is
met weinig euro's veel geluidskwaliteit te krijgen... veel audioplezier zeg maar...

Dus het motto van EDO "met minder meer..." dat is pas leuk
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Da's een van de redenen dat ik in de zelfbouw ben gedoken. :)
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

rho schreef:
Ik denk het wel.
Bij mij is het ook gene vette in vergelijking met de meeste Belgen. Hou je maar bezig hier op de Nederlandse forums. De mentaliteit van "hoe duurder hoe beter" is hier niet zo nadrukkelijk aanwezig als in België. En gelijk hebben ze. Ze laten je veel meer in je waarde, ook als je geen foruin aan hifi-apparatuur hebt staan thuis. :wink:

Ach... dít forum is een zelfbouw forum, en geen hifi.nl of htforum. Ik verwacht (en hoop!) hier dan ook geen kabeldiscussies tegen te komen.

Verder ben ik het helemaal eens met "minder is meer". ik heb hier een compleet DIY 6.1 systeem staan waarvoor ik nog geen 1000 euro aan kwijt was in totaal.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ja, Hifi.nl ging wel redelijk de verkeerde kant uit. Maar neem nu audiofreaks.nl, daar is de sfeer toch ook al helemaal anders dan wat je in België kan verwachten.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

't Begint al ergens op te lijken...

Afbeelding
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Val zowat van verbazing van mijn stoel...
Gaat gaat echt mooi worden...
Mooie speakers....
Tweeter past mooi bij de Monacors
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Voor de liefhebber heb ik een simulatietje (AJ horn) van de SPH 165 kep en nog twee verglijkbare drivers (Morel MW 168 en Peerless HDS 182 phase plug), in een 16 liter br kastje. Te vinden op: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?p=2488#2488
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

leuke units die Monacor sph-165kep, heb een paartje besteld in duitsland, 71 euro p/st en wil hier een actieve monitor mee maken in combinatie met een vifa tweeter
ik heb nog een paar Sintronik actieve versterker modules liggen met 120 w op het laag en 70 w op het hoog, enige nadeel is het vaste crossoverpunt op 2,8 khz. ik wil de woofers in 15-20 liter bouwen
en eventueel ondersteunen met een actieve subwoofer
(heb ook nog een Detonatio dt150 werkloos liggen)
kupfer_m
Berichten: 181
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 10:01
Locatie: Leopoldsburg, Limburg (BE)

Bericht door kupfer_m »

diyBylie schreef:
Ah een medelimburger :). Ik woon in Lommel. Ik heb waarschijnlijk nog wel niet eens half het materiaal dat velen van jullie staan hebben :?.
In Lommel......Ik woon in Beringen !!!!
Het wordt hier nog druk met al die Limburgers.

Jim
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Diy Bylie schreef:
Ik ben eens bezig geweest met autocad om wat kastjes te tekenen. Het is uiteindelijk mijn bedoeling dat woofer en tweeter ingefreesd worden. Bij de tweeter is dit niet echt een probleem maar de woofer heeft wel een eigenaardige vorm. Hoe kan ik deze tekenen (combinatie van cirkels oid)?
Als je de speakers niet hebt, is dat moeilijk. Ik heb het geprobeerd met de SPH135KEP. Het plaatje van Monacor zelf schiet ook niet op. Belangrijke maten die je nodig hebt, staan er nou juist niet bij.
Maar als je de afmetingen diagonaals weet en de afrondings diameter van de hoeken, kun je de gebogen zijkanten tekenen met het simpele " ARC " commando.

Overigens betreffende de SPH's - KEP. Ik heb nu bijzonder goede ervaringen met de SPH135KEP samen met de MHT 12 ribbon van Visaton.
Als ik mijn kasten nu opnieuw zou bouwen, zou ik zonder angst of beven als bassen de SPH165KEP durven te gebruiken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Altijd fijn die positieve reacties! Ik sta ze net inelkaar te solderen... Later vandaag koppel ik ze aan de versterkers!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Later vandaag koppel ik ze aan de versterkers!
Arme versterkers.....? :D

Mooie kastjes, mag ook gezien worden.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Kastjes zijn testkastjes. Hoezo arme versterkers?
Foto moest van mijn dochter (6 jaar en eigenwijs...)

Afbeelding
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Volgens mij is jou dochter zo wijs om ons te laten zien dat dat jij nu eigenwijs zit te wezen. Straks zijn die boxen zo opgewarmd dat die versterkers er geen raad mee weten. [-X

Maar even serieus, zo te zien valt het niet tegen ?
En hoezo testbox?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Testbox omdat het ding even rap in elkaar is gezet omdat ik wil weten hoe het klinkt. Uiteindelijk is het de bedoeling om er nog een grotere woofer onder te zetten. De mogelijkheid bestaat dan dat ik datgene wat je nu ziet in een gesloten versie maak. Deze is dus basreflex. Als ik de uiteindelijk box maak zal er meer aandacht aan bracing en vormgeving worden besteed. Eerst maar eens kijken hoe dit vanavond gaat klinken. Als de kinderen op bed zijn.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Mooi werk Leeuwarden
Leuke foto
Benieuwd hoe dat klinkt..
Ga je actief of passief filteren..
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

De testversie wordt passief, uiteindelijk moet een een actief geheel worden...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Nou, het heeft gespeeld! Super! Er valt nog wel wat te sleutelen maar de totaal indruk is erg goed. Een en ander klinkt wat dynamischer als mijn "oude"luidsprekers (Dynaudio D260 en Alcone AC8HE in 75 liter kast)

Ik ben wel blij geloof ik...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

kupfer_m schreef:
diyBylie schreef:
Ah een medelimburger :). Ik woon in Lommel. Ik heb waarschijnlijk nog wel niet eens half het materiaal dat velen van jullie staan hebben :?.
In Lommel......Ik woon in Beringen !!!!
Het wordt hier nog druk met al die Limburgers.

Jim
In Lommel, Beringen....en ik in Peer. Gezellig clubje wordt dat hier. :)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Is het jullie wel opgevallen dat iedereen of in Belgie zit of in friesland?
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Leeuwarden schreef:
Is het jullie wel opgevallen dat iedereen of in Belgie zit of in friesland?
Ik zit in Hellevoetsluis, en af en toe in Vlissingen (studie). Das weer wat anders!!! :D
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Das bijna Belgie!
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Zeg Leeuwarden, wat voor versterker heb jij erop staan :)


Paul.
Plaats reactie