Groot langdurig project. JMlab Grand Utopia Clone
Moderator: Beheerdersteam
Dat was dus ook mijn gedachte.
Maar bij het berekenen was die afwijking zo mieniem dat ik het erop waagde.
En inderdaad als je het papieren malletje ertegen houd zie je geen afwijking, waarschijnlijk een paar tienden.
Wat wel is, de geleidingsmal moet je verschoven plaatsen ten opzichte van de kromming.
Dus niet 1 op 1 boven elkaar, maar zo een 2,6 cm verschoven ervan naar rechts.
Maar bij het berekenen was die afwijking zo mieniem dat ik het erop waagde.
En inderdaad als je het papieren malletje ertegen houd zie je geen afwijking, waarschijnlijk een paar tienden.
Wat wel is, de geleidingsmal moet je verschoven plaatsen ten opzichte van de kromming.
Dus niet 1 op 1 boven elkaar, maar zo een 2,6 cm verschoven ervan naar rechts.
Daar moest ik ook gelijk aan denken, maar het resultaat mag er zijn hoorrichard schreef:Maak je geen foutje? Met de geleidesteunen aan de uiterste zijden zal de frees niet hetzelfde profiel van de strips volgen meer het hoogteverschil tussen de twee steunpunten uitmiddelen.
Absoluut mee eens, een zeer goedToch heb je een knappe oplossing voor het afschuinen van een plaatvormig onderdeel gevonden.
Dat nakijken van die kromme en die afwijking ervan had ik in Autocad inventor gedaan.
Zo zag je die lijn die je frees zou volgen.
Afhankelijk van de groote van de geleiding van de frees was de afwijking.
Zodoende heb ik het gemaakt volledig volgens de maten in Inventor, met een prima resulaat tot gevolg.
Zo zag je die lijn die je frees zou volgen.
Afhankelijk van de groote van de geleiding van de frees was de afwijking.
Zodoende heb ik het gemaakt volledig volgens de maten in Inventor, met een prima resulaat tot gevolg.
Bedankt voor je reactie.
Persoonlijk vind ik dat je zo een dingen gewoon moet delen met je forumgenoten.
Hier zijn ook mensen zoals Sander die me achter de schermen op weg helpen met bv simulatie van filtering.
Als iedereen zijn steentje bijdraagt kun je sommige dingen naar een hoger niveau tillen.
Daarom jongens jullie meningen/kritieken zijn enorm gewaardeerd;
Persoonlijk vind ik dat je zo een dingen gewoon moet delen met je forumgenoten.
Hier zijn ook mensen zoals Sander die me achter de schermen op weg helpen met bv simulatie van filtering.
Als iedereen zijn steentje bijdraagt kun je sommige dingen naar een hoger niveau tillen.
Daarom jongens jullie meningen/kritieken zijn enorm gewaardeerd;
- ome subtilieco
- Berichten: 316
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
- Locatie: poortugaal
Effe een filmpje op het laatst zie je het ook in actie

http://media.openbloc.com/28uts
of voor degenen bij wie de link niet werkt
http://media.openbloc.com/23zo0

http://media.openbloc.com/28uts
of voor degenen bij wie de link niet werkt
http://media.openbloc.com/23zo0
Laatst gewijzigd door FrankG op wo 04 jan 2006, 15:15, 3 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Nope, niet kunnen zien. Browser crasht ook eerder op de pagina waar het filmpje vandaan komt
Niet jou schuld dus. Komt ervan als ik beta versies test
Zal het thuis nog wel eens proberen 
Laatst gewijzigd door voodooless op ma 02 jan 2006, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Er is wel wat stof, maar dat is beperkt.
Je gaat het niet geloven maar ik ben allergisch aan stof, echt waar !!
Zie je die rode doek achteraan op die kast?
De frees gooid zijn stof naar de achterkant van die kast.
Ik heb daar door middel van die doek een stofopvang gemaakt.
De stofzuiger, een krachtige die ook speciaal is voor zo een werk zit achteraan in die kast door een passend gat.
Die zuigt een vacium in dat gedeelte waardoor alle stof naar de stofzuiger gaat.
In dat filmpje is dat in het tweede deel goed te zien.
Je gaat het niet geloven maar ik ben allergisch aan stof, echt waar !!
Zie je die rode doek achteraan op die kast?
De frees gooid zijn stof naar de achterkant van die kast.
Ik heb daar door middel van die doek een stofopvang gemaakt.
De stofzuiger, een krachtige die ook speciaal is voor zo een werk zit achteraan in die kast door een passend gat.
Die zuigt een vacium in dat gedeelte waardoor alle stof naar de stofzuiger gaat.
In dat filmpje is dat in het tweede deel goed te zien.
Stofafzuiger is een
THOMAS POWERPACK 1630 SE
• 1600 Watt max.
• 2-level high-performance turbine
• Extremely quiet
• 30 Liter plastic tank
• 5 dual swivel castors
• Compact conical design
• Ergonomic carry handle
• Accessory storage in motor head
• Holding device for cable
• Tool socket 200 Watt with switch-on electronics
• Parking position
• 3 years warranty
• Standard accessories ø 32 mm
http://www.robert-thomas.de/gb/produkte/?prod_id=85
Ik zal vanavond even wat fot´s nemen van de constructie.
THOMAS POWERPACK 1630 SE
• 1600 Watt max.
• 2-level high-performance turbine
• Extremely quiet
• 30 Liter plastic tank
• 5 dual swivel castors
• Compact conical design
• Ergonomic carry handle
• Accessory storage in motor head
• Holding device for cable
• Tool socket 200 Watt with switch-on electronics
• Parking position
• 3 years warranty
• Standard accessories ø 32 mm
http://www.robert-thomas.de/gb/produkte/?prod_id=85
Ik zal vanavond even wat fot´s nemen van de constructie.





