Beste driver voor gesloten laag

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

de 23W is een betere woofer, en speciaal ontwikkeld voor kleine kastjes. De meerprijs is echter niet gering. De vervorming schijnt heel laag te zijn.
De door jou gesimuleerde peerless zit in een te kleine behuizing, want onder en boven z'n afstemmingsfrequentie loopt de curve heel snel af.
De 23W heeft een heel lage gevoeligheid, en veel meer vermogen nodig dan de peerless.
Dat hij dieper gaat dan de peerless is juist. De woofer heeft dan wel een heel iets kleiner oppervlak, maar z'n slag is groter.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Even voor de echte kenners onder ons:
ik weet dat de 23W een heel goede driver is. De woofer is echter geoptimeerd voor een kleine kast. Ik heb zelf de mogelijkheid om een kast van zo'n 150 liter (extern) te herbergen. Zou een andere woofer dan misschien geen betere optie zijn?
Ik heb een aantal simulaties gedaan, maar vreemd genoeg kom ik met grotere woofers in een gesloten kast niet dieper dan met de 23W. Terwijl de 23W met een veel kleinere kast toe kan :roll:
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

keyser schreef:
Even voor de echte kenners onder ons:
ik weet dat de 23W een heel goede driver is. De woofer is echter geoptimeerd voor een kleine kast. Ik heb zelf de mogelijkheid om een kast van zo'n 150 liter (extern) te herbergen. Zou een andere woofer dan misschien geen betere optie zijn?
Ik heb een aantal simulaties gedaan, maar vreemd genoeg kom ik met grotere woofers in een gesloten kast niet dieper dan met de 23W. Terwijl de 23W met een veel kleinere kast toe kan :roll:
Hej Keyser,

Ben je al begonnen met bouwen? :wink:

Ik heb ongeveer hetzelfde idee als jij. Een 130-150 liter kast voor het laag. Ik zat te denken aan twee subs van 150 liter met twee keer de 26W/8867T00

Wat dacht je van de 26W/8867T00 als je het toch over scanspeak hebt. Of 2 woofers in 150 ltr. Win je ook nog 2Hz mee :wink:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik heb de boel nog even bekeken, en denk tóch de de 23W wel de perfecte keus is. Interne volume van de kast wordt 70 liter.
De 26W/8867T00 werkt toch iets beter in een BR. Ik wil persé een gesloten kast hebben.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

JeroenKV schreef:
Zo heeft hij het dus niet gezegd. Hij vindt het Seas ontwerp alleen erg goed. That's all. Ik vroeg hem welke unit hij beter vindt de Seas W22 of de SS 21W. De 21W vindt hij beter door de SD-1 motor. Zo duidelijk?
Jeroen,
Over welk ontwerp met Seas units ging dit? Ik ben zoekende naar een goed onwerp en dus nieuwsgierig. Heb deze week bij S&C o.a. de Thor gehoord. Was erg mooi.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Volgens mij de EX4, maar ik weet het niet zeker. Ik heb de EX4 niet zelf gehoord maar ken mensen die er wild enthousiast over zijn. Beter dan de Thor. Wel een erg grote box, 1.24 meter hoog en netto inhoud 70 liter voor de bas. Let wel, het ging hier om de High Edition, met W22 Excel woofer.
Plaats reactie