de 23W is een betere woofer, en speciaal ontwikkeld voor kleine kastjes. De meerprijs is echter niet gering. De vervorming schijnt heel laag te zijn.
De door jou gesimuleerde peerless zit in een te kleine behuizing, want onder en boven z'n afstemmingsfrequentie loopt de curve heel snel af.
De 23W heeft een heel lage gevoeligheid, en veel meer vermogen nodig dan de peerless.
Dat hij dieper gaat dan de peerless is juist. De woofer heeft dan wel een heel iets kleiner oppervlak, maar z'n slag is groter.
Beste driver voor gesloten laag
Moderator: Beheerdersteam
Even voor de echte kenners onder ons:
ik weet dat de 23W een heel goede driver is. De woofer is echter geoptimeerd voor een kleine kast. Ik heb zelf de mogelijkheid om een kast van zo'n 150 liter (extern) te herbergen. Zou een andere woofer dan misschien geen betere optie zijn?
Ik heb een aantal simulaties gedaan, maar vreemd genoeg kom ik met grotere woofers in een gesloten kast niet dieper dan met de 23W. Terwijl de 23W met een veel kleinere kast toe kan
ik weet dat de 23W een heel goede driver is. De woofer is echter geoptimeerd voor een kleine kast. Ik heb zelf de mogelijkheid om een kast van zo'n 150 liter (extern) te herbergen. Zou een andere woofer dan misschien geen betere optie zijn?
Ik heb een aantal simulaties gedaan, maar vreemd genoeg kom ik met grotere woofers in een gesloten kast niet dieper dan met de 23W. Terwijl de 23W met een veel kleinere kast toe kan
Hej Keyser,keyser schreef:Even voor de echte kenners onder ons:
ik weet dat de 23W een heel goede driver is. De woofer is echter geoptimeerd voor een kleine kast. Ik heb zelf de mogelijkheid om een kast van zo'n 150 liter (extern) te herbergen. Zou een andere woofer dan misschien geen betere optie zijn?
Ik heb een aantal simulaties gedaan, maar vreemd genoeg kom ik met grotere woofers in een gesloten kast niet dieper dan met de 23W. Terwijl de 23W met een veel kleinere kast toe kan
Ben je al begonnen met bouwen?
Ik heb ongeveer hetzelfde idee als jij. Een 130-150 liter kast voor het laag. Ik zat te denken aan twee subs van 150 liter met twee keer de 26W/8867T00
Wat dacht je van de 26W/8867T00 als je het toch over scanspeak hebt. Of 2 woofers in 150 ltr. Win je ook nog 2Hz mee
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Jeroen,JeroenKV schreef:Zo heeft hij het dus niet gezegd. Hij vindt het Seas ontwerp alleen erg goed. That's all. Ik vroeg hem welke unit hij beter vindt de Seas W22 of de SS 21W. De 21W vindt hij beter door de SD-1 motor. Zo duidelijk?
Over welk ontwerp met Seas units ging dit? Ik ben zoekende naar een goed onwerp en dus nieuwsgierig. Heb deze week bij S&C o.a. de Thor gehoord. Was erg mooi.
