Merford soundstone

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Merford soundstone

Bericht door rho »

Heeft er iemand ervaring met dit product?
Weet er iemand vanaf welke frequentie deze panelen effectief beginnen worden?
Hoe is de afwerking van de panelen?

http://www.merford.nl
http://www.akoestiekwinkel.nl/geluidsabsorptie.html
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wel, ik heb dus 4 paneeltjes van dat spul gekocht. M'n eerste indruk is dat ze niet veel moeite doen om ze heel ter plekke te krijgen als je zo kleine hoeveelheden besteld. Is wel jammer, want de hoekjes raken snel beschadigd.
Mijn 2de indruk was die van een degelijk product. (dat welliswaar een beetje voorzichtig behandeld dient te worden) De witte toplaag is mooi aangebracht en geeft een nette afwerking. (hoge WAF) Ik heb eens een paneel tegen de nuur gezet een met m'n gezicht er naartoe zitten praten en roepen. (idioot he) Dat spul dempt erg goed moet ik zeggen. Fraai. Nu moeten we het dus de komende week eens tegen het plafond zien te krijgen.

Maar nu komt het: Ik heb dus ook een mat tecnocell besteld om de oppervlakte van een deur te dempen. Nu liet ik die aan m'n vriendin zien en die was meteen verkocht. Veel mooier nog dan de Soundstone, was haar reactie. Het oppervlak is een genopt grijs "stofje". Voelt lekker zacht aan en geeft een warm gevoel. Dat spul dempt dus ook waarlijk goed. Het heeft ook een zelfklevende achterkant zodat aanbrengen tegen muren etc. geen enkel probleem mag zijn. Nadeel is dat het spul erg duur is. Kost bijna €40 per mat van 90 x 140.

Ik ga dus voorlopig de Soundstone gebruiken en een budgetje aan de kant leggen om die over een tijdje te vervangen door de Technocell.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Afbeelding
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Even geduld. Ik ga alvast een aantal Tecnocell matten bijbestellen. Deze maand worden er geen verzendkosten aangerekend. :D

Straks ga ik wat pics maken. :)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De volgende lading Tecnocell is binnen.
Nu tijd vinden om meetingen te doen en dan brengen we de demping aan.
Eerst de Tecnocell tegen het plafond achter/boven me en daarna de Soundstone tegen het plafond voor/boven me.
En ondertussen en nadien weer meten he.

Ahja....en foto's maken natuurlijk. :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

We zijn begonnen met het aanbrengen van de tecnocell panelen. Als je nu praat in de kamer merk je het verschil al. (we zijn halverwege)
Veel minder reflecties. Net wat ik beoogde.

Straks foto's! :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
Afbeelding
Jammer dat je de Bushhoorn al op vuilnisbelt hebt gedumpt... :oops: :oops:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Euhm, daar heb ik toch al ooit pics van gepost? Of was dat op Audiofreaks? :?:

Maar nu dus even een paar pics van de tecnocell panelen.
Eerst wil ik even vertellen dat het aanbrengen van die dingen niet zo makkelijk is als het lijkt. De zelfklevende laag aan de achterkant is langs ene kant super-handig, maar hij kleeft zo goed dat je alles van de eerste keer juist moet kleven. Wil je'm er weer voor een stukje af trekken, trek je 'm stuk.
Het geheel valt nog mee maar als ik het nog eens zou doen zou ik alles toch nog grondiger plannen.
De voegen komen dus niet zo mooi uit als gehoopt:
Afbeelding
Voor de liefhebbers even de structuur:
Afbeelding
Een zicht op het eindresultaat : (de voegen kunnen nog ietsje bijgewerkt worden)
Afbeelding
Op zich valt het allemaal wel mee hoor. De foto's benadrukken de fouten wel wat. 't Is zeker een visueel aanvaardbaar eindresultaat.

Wat de klank betreft, het volgende:
De panelen doen dus echt wel wat men beloofd dat ze doen. Je merk onmiddellijk dat er veel minder reflecties zijn. Dat geeft kwa klank eerder het gevoel dat je in een studio zit dan in een grote zaal. (dat geniet eigenlijk m'n voorkeur)
Detailering is er sterk op vooruit gegaan. Alles is mooier afgetekend. Ook de staging gaat er op vooruit, waarschijnlijk een effect van de mooiere detailering. Je hebt zelfs regelmatig de indruk dat je de klankkleur van de gebruikte microfoons kan ontwaren tussen verschillende opnames. Het klinkt echter. Meer verschillen tussen opnames. Het loopt allemaal niet zo door elkaar.
Ik ben er blij mee. :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

rho schreef:
Ik ben er blij mee. :D
en dat is wat telt. over tellen gesproken: wat heeft t nou gekost alles bijelkaar?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De witte Soundstone panelen zitten er nog niet tegen. Maar als je die mee telt heeft me dat toch €300 gekost. Eigenlijk veel geld, maar ik heb net wel waanzinnig zitten genieten van "Cortez the killer" van Neil young. :D

Demping: €300
CD: €9
Genot: Onbetaalbaar.
:D :D

Owja, heb net ook even een nieuwe reverb meting gedaan en die is nu veel vlakker dan tevoren. Hij valt over de verschillende frequenties gelijkmatiger af.
Een meeting op m'n testkastje (ben een nieuwe speaker aan het bouwen) is ook veel vlakker dan tevoren.
Geen weggesmeten geld dus.
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Jammer dat de foto's erg onduidelijk zijn...

Maar super voor je dat het ten goede van het geluid is gekomen :)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ja, ze zijn los uit de hand getrokken en ik heb niet echt een vaste hand.
Ik zal eens proberen met het statief. Maar dan moet ik eerst de SDkaart leeg maken en de accu terug opladen. :wink:
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Hé RHO,

heb je nog verschil in werking ontdekt tussen de beide producten?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Waar heb je ze nu aangebracht?

Wowly
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik heb de Soundstone panelen nog niet aangebracht. Er komt telkens wat tussen. Maar ik denk dat dit toch wel het volgende werkje gaat worden wat ik ga doen.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd, overweeg zelf sterk om een paar m^2 op de 1e reflectiepunten in mijn kleine en (nog) kale luisterkamer aan te brengen.

Zou bekleden met een gordijnstofje het effect erg teniet doen? Ik vind al dat grijs wel erg grijsssssssss namelijk :wink:

Wellicht eens een retourtje naar merford aan wagen :!:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik denk dat voor echt professioneel advies je best een keertje naar Merford rijdt.
Die plafond-delen zijn wit trouwens. :wink:
Je hele kamer met Tecnocell doen lijkt me ook niet zo visueel aantrekkelijk.
Plaats reactie