Merford soundstone
Moderator: Beheerdersteam
Merford soundstone
Heeft er iemand ervaring met dit product?
Weet er iemand vanaf welke frequentie deze panelen effectief beginnen worden?
Hoe is de afwerking van de panelen?
http://www.merford.nl
http://www.akoestiekwinkel.nl/geluidsabsorptie.html
Weet er iemand vanaf welke frequentie deze panelen effectief beginnen worden?
Hoe is de afwerking van de panelen?
http://www.merford.nl
http://www.akoestiekwinkel.nl/geluidsabsorptie.html
Wel, ik heb dus 4 paneeltjes van dat spul gekocht. M'n eerste indruk is dat ze niet veel moeite doen om ze heel ter plekke te krijgen als je zo kleine hoeveelheden besteld. Is wel jammer, want de hoekjes raken snel beschadigd.
Mijn 2de indruk was die van een degelijk product. (dat welliswaar een beetje voorzichtig behandeld dient te worden) De witte toplaag is mooi aangebracht en geeft een nette afwerking. (hoge WAF) Ik heb eens een paneel tegen de nuur gezet een met m'n gezicht er naartoe zitten praten en roepen. (idioot he) Dat spul dempt erg goed moet ik zeggen. Fraai. Nu moeten we het dus de komende week eens tegen het plafond zien te krijgen.
Maar nu komt het: Ik heb dus ook een mat tecnocell besteld om de oppervlakte van een deur te dempen. Nu liet ik die aan m'n vriendin zien en die was meteen verkocht. Veel mooier nog dan de Soundstone, was haar reactie. Het oppervlak is een genopt grijs "stofje". Voelt lekker zacht aan en geeft een warm gevoel. Dat spul dempt dus ook waarlijk goed. Het heeft ook een zelfklevende achterkant zodat aanbrengen tegen muren etc. geen enkel probleem mag zijn. Nadeel is dat het spul erg duur is. Kost bijna €40 per mat van 90 x 140.
Ik ga dus voorlopig de Soundstone gebruiken en een budgetje aan de kant leggen om die over een tijdje te vervangen door de Technocell.
Mijn 2de indruk was die van een degelijk product. (dat welliswaar een beetje voorzichtig behandeld dient te worden) De witte toplaag is mooi aangebracht en geeft een nette afwerking. (hoge WAF) Ik heb eens een paneel tegen de nuur gezet een met m'n gezicht er naartoe zitten praten en roepen. (idioot he) Dat spul dempt erg goed moet ik zeggen. Fraai. Nu moeten we het dus de komende week eens tegen het plafond zien te krijgen.
Maar nu komt het: Ik heb dus ook een mat tecnocell besteld om de oppervlakte van een deur te dempen. Nu liet ik die aan m'n vriendin zien en die was meteen verkocht. Veel mooier nog dan de Soundstone, was haar reactie. Het oppervlak is een genopt grijs "stofje". Voelt lekker zacht aan en geeft een warm gevoel. Dat spul dempt dus ook waarlijk goed. Het heeft ook een zelfklevende achterkant zodat aanbrengen tegen muren etc. geen enkel probleem mag zijn. Nadeel is dat het spul erg duur is. Kost bijna €40 per mat van 90 x 140.
Ik ga dus voorlopig de Soundstone gebruiken en een budgetje aan de kant leggen om die over een tijdje te vervangen door de Technocell.
Euhm, daar heb ik toch al ooit pics van gepost? Of was dat op Audiofreaks?
Maar nu dus even een paar pics van de tecnocell panelen.
Eerst wil ik even vertellen dat het aanbrengen van die dingen niet zo makkelijk is als het lijkt. De zelfklevende laag aan de achterkant is langs ene kant super-handig, maar hij kleeft zo goed dat je alles van de eerste keer juist moet kleven. Wil je'm er weer voor een stukje af trekken, trek je 'm stuk.
Het geheel valt nog mee maar als ik het nog eens zou doen zou ik alles toch nog grondiger plannen.
De voegen komen dus niet zo mooi uit als gehoopt:

Voor de liefhebbers even de structuur:

Een zicht op het eindresultaat : (de voegen kunnen nog ietsje bijgewerkt worden)

Op zich valt het allemaal wel mee hoor. De foto's benadrukken de fouten wel wat. 't Is zeker een visueel aanvaardbaar eindresultaat.
Wat de klank betreft, het volgende:
De panelen doen dus echt wel wat men beloofd dat ze doen. Je merk onmiddellijk dat er veel minder reflecties zijn. Dat geeft kwa klank eerder het gevoel dat je in een studio zit dan in een grote zaal. (dat geniet eigenlijk m'n voorkeur)
Detailering is er sterk op vooruit gegaan. Alles is mooier afgetekend. Ook de staging gaat er op vooruit, waarschijnlijk een effect van de mooiere detailering. Je hebt zelfs regelmatig de indruk dat je de klankkleur van de gebruikte microfoons kan ontwaren tussen verschillende opnames. Het klinkt echter. Meer verschillen tussen opnames. Het loopt allemaal niet zo door elkaar.
Ik ben er blij mee.
Maar nu dus even een paar pics van de tecnocell panelen.
Eerst wil ik even vertellen dat het aanbrengen van die dingen niet zo makkelijk is als het lijkt. De zelfklevende laag aan de achterkant is langs ene kant super-handig, maar hij kleeft zo goed dat je alles van de eerste keer juist moet kleven. Wil je'm er weer voor een stukje af trekken, trek je 'm stuk.
Het geheel valt nog mee maar als ik het nog eens zou doen zou ik alles toch nog grondiger plannen.
De voegen komen dus niet zo mooi uit als gehoopt:

Voor de liefhebbers even de structuur:

Een zicht op het eindresultaat : (de voegen kunnen nog ietsje bijgewerkt worden)

Op zich valt het allemaal wel mee hoor. De foto's benadrukken de fouten wel wat. 't Is zeker een visueel aanvaardbaar eindresultaat.
Wat de klank betreft, het volgende:
De panelen doen dus echt wel wat men beloofd dat ze doen. Je merk onmiddellijk dat er veel minder reflecties zijn. Dat geeft kwa klank eerder het gevoel dat je in een studio zit dan in een grote zaal. (dat geniet eigenlijk m'n voorkeur)
Detailering is er sterk op vooruit gegaan. Alles is mooier afgetekend. Ook de staging gaat er op vooruit, waarschijnlijk een effect van de mooiere detailering. Je hebt zelfs regelmatig de indruk dat je de klankkleur van de gebruikte microfoons kan ontwaren tussen verschillende opnames. Het klinkt echter. Meer verschillen tussen opnames. Het loopt allemaal niet zo door elkaar.
Ik ben er blij mee.
De witte Soundstone panelen zitten er nog niet tegen. Maar als je die mee telt heeft me dat toch €300 gekost. Eigenlijk veel geld, maar ik heb net wel waanzinnig zitten genieten van "Cortez the killer" van Neil young. 
Demping: €300
CD: €9
Genot: Onbetaalbaar.

Owja, heb net ook even een nieuwe reverb meting gedaan en die is nu veel vlakker dan tevoren. Hij valt over de verschillende frequenties gelijkmatiger af.
Een meeting op m'n testkastje (ben een nieuwe speaker aan het bouwen) is ook veel vlakker dan tevoren.
Geen weggesmeten geld dus.
Demping: €300
CD: €9
Genot: Onbetaalbaar.
Owja, heb net ook even een nieuwe reverb meting gedaan en die is nu veel vlakker dan tevoren. Hij valt over de verschillende frequenties gelijkmatiger af.
Een meeting op m'n testkastje (ben een nieuwe speaker aan het bouwen) is ook veel vlakker dan tevoren.
Geen weggesmeten geld dus.
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd, overweeg zelf sterk om een paar m^2 op de 1e reflectiepunten in mijn kleine en (nog) kale luisterkamer aan te brengen.
Zou bekleden met een gordijnstofje het effect erg teniet doen? Ik vind al dat grijs wel erg grijsssssssss namelijk
Wellicht eens een retourtje naar merford aan wagen
Zou bekleden met een gordijnstofje het effect erg teniet doen? Ik vind al dat grijs wel erg grijsssssssss namelijk
Wellicht eens een retourtje naar merford aan wagen

