Maar gelukkig komen zondag weer een setje andere speakers. Minder groot en heftig, maar wel mooi (hier kan je nnog een topic met foto's van verwachten). Dus ik dacht misschien wel tijd om eens wat over andere versterkers te zoeken.
De situatie zoals deze nu is: ik heb twee cd spelers, beide uit de professionele audio wereld. Deze stammen nog uit de tijd dat ik aan plaatjes draaien deed. Dan heb ik er ook nog een mengpaneeltje tussen staan...
Daarna gaat het signaal in een actief cross over, en vervolgens naar een oude Rotel versterker welke het signaal voor tweeter en mid versterkt en naar een Yamaha PA versterker welke het signaal voor de bass en sub versterkt. Op het moment dus 4 weg actief. De overgand van mid naar hoog wat passief zodra ik een mooie tweeter heb gevonden, de huidige tweeter heb ik uit een ander projectje geleent.
Als eerste stap wil ik 1 cd speler en het mengpaneel in ruilen voor een voorversterker. Nu zat ik te denken aan een buizen voorversterker. Uiteindelijk wil ik het mid en hoog ook met buizen aan gaan sturen (maar dat gaat nog heel wat jaartjes duren), is het dan wel zo verstandig om nu al een buizen voorversterker aan te schaffen?
Op de eerste plaats lijkt me een buizenbakje wat aan de prijzige kant. Zoveel heb ik nu ook niet te besteden (op het moment zelfs nix), ik denk ieder geval dat ik iets van de tweedehands markt neem mocht ik wat aanschaffen.
Misschien ook leuk om wat tips/ervaringen te horen van betaalbare voorversterkertjes.
Veel eisen heb ik er niet aan. Het moet gewoon een degelijk, goed klinked apparaat zijn wat er ook nog een beetje deftig uitziet.
Brand maar los!!!