De onbekende Scanspeak Tweeters

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

De onbekende Scanspeak Tweeters

Bericht door ovni »

Wie heeft de volgende 2 tweeters wel eens gehoord:
ss 7100
ss 6600
(En wat is je oordeel?)

Ze zitten qua prijs tussen de hele dure 7000 en de overbekende 9700 in. Beide genoemde tweeters hebben een dikke aluminium frontplaat. De 6600 is een nieuw fenomeen(?) door z'n byzondere kamer. Zou het dus wat beter moeten doen in de lagere regionen voor een tweeter. (= de theorie). De 7100 is het zusje van de bekende toptweeter met het puntje.
Afbeelding Afbeelding
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

voor zover ik weet is de 7100 de ring zonder faseplug...
de 6600 ken ik niet
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

ja ben wel benieuwd naar de nieuwe scan speak tweeter, maar ik geloof dat die nog niet wordt verkocht in Nederland?

Overigens is het concept met 3 magneten niet nieuw
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik ben momenteel bezig met een 2-weg met de D2904-7100, maar het is nog te vroeg om een oordeel te geven.
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Ik ben momenteel bezig met een 2-weg met de D2904-7100, maar het is nog te vroeg om een oordeel te geven.
Ah, een nieuw project. Kan je daar wat meer over vertellen (of mooier nog, wat laten zien)?
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Geenius schreef:
Ik ben momenteel bezig met een 2-weg met de D2904-7100, maar het is nog te vroeg om een oordeel te geven.
Ik heb het gezien in "what's cooking?" Ik wacht het wel even af. Je kookt wel op erg veel pitjes tegelijk overigens.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

ovni schreef:
Ik heb het gezien in "what's cooking?" Ik wacht het wel even af. Je kookt wel op erg veel pitjes tegelijk overigens.
Ik heb zo een 90cm breed ding met een wok-brander in het midden. :lol:

Afbeelding
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Geenius schreef:
ovni schreef:
Ik heb het gezien in "what's cooking?" Ik wacht het wel even af. Je kookt wel op erg veel pitjes tegelijk overigens.
Ik heb zo een 90cm breed ding met een wok-brander in het midden. :lol:
Heel onhandig, die wokbrander in het midden. Gelukkig zijn ze er tegenwoordig ook met de brander aan de zijkant. :wink:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ja, het is een crime Afbeelding
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo, goed, even over tweeters.
Ik zat gisteravond even te bladeren en kom die tweeters van Monacor tegen. Stom dat ik daar niet eerder aan dacht want die schijnen erg goed te zijn en ze lijken mij gevoelsmatig zeer geschikt voor Ger z'n project en betaalbaar ook nog.
Het gaat om de volgende tweeters:
DT-28N - test in K&T 04/2001
DT-25N - test in K&T 05/2001
DT-284 - test in K&T 05/2003
Er moet dus wel even een keuze gemaakt worden.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Sietse, waarom geen mooie Seas tweeter dan. Volgens mij kun je voor het geld niks beters krijgen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

deepspace schreef:
Sietse, waarom geen mooie Seas tweeter dan. Volgens mij kun je voor het geld niks beters krijgen.
Hallo deepspace,

Tja, kijk, ik heb met beide geen ervaring maar ik ga er van uit dat die Seas het goed zal doen. Heeft een goede naam qua kwaliteit ook op dit forum. Maar ik dacht dat Seas ook wel vrij duur is en die Monacors zijn vrij goedkoop. En het is nog maar de vraag wie beter presteerd! Ik vind het altijd gokken, ongeacht het prijskaartje. Want duur is geen garantie voor kwaliteit heb ik wel eens ondervonden.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

De grap van die goede seas tweeters is juist dat ze eigenlijk helemaal niet duur zijn :) met zo'n 40~45 ben je een blij man. Is dubbel zoveer als de monacors wel, maar nog steeds goedkoop voor zo'n tweeter.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Die prijs valt me inderdaad mee. Had het duurder verwacht.
Maar de keus is aan Ger.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

sietse schreef:
Die prijs valt me inderdaad mee. Had het duurder verwacht.
Maar de keus is aan Ger.
Goh, ik had een beetje gehoopt dat er op zo'n forum voor mij gedacht werd. Had ik dus helemaal fout [-X

Tja, ik vind die 7000 prachtig, maar veel te duur. De Vifa tegenhanger viel tegen. Dan ga je dus opzoek naar iets er tussen in. Vandaar dit topicje. Maar nog geen echt antwoord op die allereerste vraag, alleen een aankondiging dat er een antwoord in de maak is (Tony)

Even @ Sietse.
Ik heb Sostratos gesimuleerd als een 2,5 weg. Jo hawwe gelyk Sietse, giet poer best. (ps ik ben geen Fries) Door de afrol van de gesloten box van de 12m moet de 18w wel wat langer meedraaien. Het hele filter voor de 18w bestaat dan uit een enkele spoel van 4.7mH, de 12m komt vrij in doch onderin gedempt door de geslotenbox (qtc .52). Met een ss9500 als tweeter had ik de hele zooi zomaar glad.
Alleen die 9500 wordt het sowieso niet. Voor 2 tientjes meer heb je de wat fraaiere 9700. Blijft de vraag:

Hoe doet die 7100 het?
Wie weet ergens een te beluisteren proef opstelling?

(nu stop ik want krijg een berichtje van Edo over aanvullende frd-tjes)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

deepspace schreef:
De grap van die goede seas tweeters is juist dat ze eigenlijk helemaal niet duur zijn :) met zo'n 40~45 ben je een blij man. Is dubbel zoveer als de monacors wel, maar nog steeds goedkoop voor zo'n tweeter.
Momenteel in de aanbieding bij Remo.
Plaats reactie