binnenbedrading
Moderator: Beheerdersteam
binnenbedrading
aangezien ik nog 5m v/d hul magnum over heb,is het aan te raden om mijn bestaande binnen bedrading(zilver/teflon) te vervangen?
de klankeigenschappen van kabels worden vaak overschat. Ik gebruik zelf gewoon degelijk, dik koperdraad. Zolang de weerstand niet te hoog wordt, is de kans erg klein dat je verschillen hoort. Binnenin de luidspreker is de afstand daarbij zó kort, dat je waarschijnlijk zelfs met kabels van minder dan een halve milimeter geen verschil hoort.
De theorieen zijn zeer divers omtrent kabels.
Maar ik denk dat in alle gevallen, ook die reeds hier genoemd zijn
een kern van waarheid in zit.
Er resteerd enkel de proef op de som om er achter te komen of het
ook daadwerkelijk in jouw oren een toegevoegde waarde heeft.
Ik las een poos geleden nog een oud gelijkwaardig artikel / post ergens
op het internet, hier kwam iemand met de theorie dat als je echt een
verbetering intern wil aanbrengen op kabel gebied, dat de kabel zo kort
mogelijk van de unit naar het filter moet zijn en van hetzelfde als vanaf
het filter naar de versterker, die uit 1 stuk moet zijn zonder connectoren
etc. Dus ook in de amp zelf rechtstreeks op de print bevestigd.
Mja, maar wie doet dat nou ? die dikke vergulde aansluitingen zijn te
mooi om ze te verwijderen toch
Maar ik denk dat in alle gevallen, ook die reeds hier genoemd zijn
een kern van waarheid in zit.
Er resteerd enkel de proef op de som om er achter te komen of het
ook daadwerkelijk in jouw oren een toegevoegde waarde heeft.
Ik las een poos geleden nog een oud gelijkwaardig artikel / post ergens
op het internet, hier kwam iemand met de theorie dat als je echt een
verbetering intern wil aanbrengen op kabel gebied, dat de kabel zo kort
mogelijk van de unit naar het filter moet zijn en van hetzelfde als vanaf
het filter naar de versterker, die uit 1 stuk moet zijn zonder connectoren
etc. Dus ook in de amp zelf rechtstreeks op de print bevestigd.
Mja, maar wie doet dat nou ? die dikke vergulde aansluitingen zijn te
mooi om ze te verwijderen toch
Ik hoor geen verschillen tussen kabels. Zelfs niet tussen superdun telefoondraad en een dik high-end snoer. Ik heb de vergelijken gedaan, en hoor het gewoon niet. Moet er wel bij vertellen dat mijn kabels minder dan 2 meter lang zijn. Mijn set staat tussen de speakers. Het is altijd zinvol je kabels zo kort mogelijk te houden.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
@Wijx: je hebt je eindtrap héél dicht bij je speakers staan?
gefeliciteerd met je nieuwe subs
@Bart: kijk maar eens naar dit illegaal gepubliceerde (ssstt... vertel het ze niet!
) AES-document.
http://bruce.coppola.name/audio/cableInteractions.pdf
gefeliciteerd met je nieuwe subs
@Bart: kijk maar eens naar dit illegaal gepubliceerde (ssstt... vertel het ze niet!
http://bruce.coppola.name/audio/cableInteractions.pdf
thnx gaat weer leuk worden. Ik heb monoblokken en de aansluiting van de speakers ook laag dus 30 cm is aan de ene kant zelfs te langkeyser schreef:@Wijx: je hebt je eindtrap héél dicht bij je speakers staan?![]()
gefeliciteerd met je nieuwe subs![]()
@Bart: kijk maar eens naar dit illegaal gepubliceerde (ssstt... vertel het ze niet!) AES-document.
http://bruce.coppola.name/audio/cableInteractions.pdf
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Alleen die foto aan het eind van het PDF document genereert bij mij al een grote grijns, en over de rest van het document hou ik wijselijk m'n mond, omdat er anders weer gemopperd wordt op mij, dit is namelijk weer zo'n verhaal met flinke haken en ogen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Nu word ik toch wel nieuwsgierigSSassen schreef:Alleen die foto aan het eind van het PDF document genereert bij mij al een grote grijns, en over de rest van het document hou ik wijselijk m'n mond, omdat er anders weer gemopperd wordt op mij, dit is namelijk weer zo'n verhaal met flinke haken en ogen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
ik kan uit je post niet helemaal opmaken of je je wel of niet kunt vinden in het verhaal... als je bang bent voor gemopper, mag je als je wilt me wel ff via pm zeggen wat je er van vindt. ik beloof 't: ik zal niet mopperen

