Multi hoofdtelefoon versterker

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Multi hoofdtelefoon versterker

Bericht door indoubt »

Voor een projectje op school (van mijn dochter, ja) wil ik graag 4 a 5 koptelefoons aansluiten op een koptelefoonaansluiting. volgens mij kan dat nauwelijks meer passief en zal ik moeten versterken. Wie heeft er een leuk idee voor een (budget) 1 naar 4 a 5 koptelefoon aansluiting. Zou ik met een kleine versterker afkunnen of moeten dat er dan 5 worden?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Een opamp die redelijk veel stroom kan leveren als buffer schakelen? Volgens mij ben je er dan al. Als je nog per headset het volume wilt regelen eventueel 5 losse op-amp trapjes bouwen?

Hoeven dan ook geen dure audiofiele opamps te zijn natuurlijk.
b2
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 okt 2004, 15:46
Locatie: Mol / Belgie

Bericht door b2 »

BUF 634 van BurrBrown.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Het hoeft inderdaad geen hoogstandje te worden, is er ergens een schakelingetje ,eventueel met printplaat beschikbaar?

kom ik met zoiets weg? 5 W lijkt me tamelijk veel voor een hoofdtelefoon.
http://www.etnshops.com/supermoduul/listings/249.html
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Ja 5W is veels te veel.

Misschien heb je hier wat aan:
http://sound.westhost.com/projects-1a.htm

Allemaal hifi spul, het kan makkelijker met gewoon wat opampjes.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Koptelefoontjes zijn iets van tussen de 40 en 200 ohm doorgaans. Dat gaat dus niet met meerdere tegelijk op een gewone hoofdtelefoonaansluiting. Maar op een 1 a 5 watt versterkertje kun je er wel 5 parallel zetten. Je kunt natuurlijk iets zelf bouwen maar denk dat het simpeler is om bij de Kijkshop een simpel Yoko versterkertje te kopen voor weinig.

Wil je zelf iets bouwen dan heeft National Semi wel een paar aardige en goedkope chips zoals de LM384 en de LM386 en anders zou je ook een bij Velleman kunnen kijken voor een kit.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Of een bouwpakketje van Conrad?
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

hoi,
of misschien een klein bouwpakketje van velleman bij d.o.s.?
mvg
audioot
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Edo schreef:
Of een bouwpakketje van Conrad?
Die heeft er veel, bedoel je een hoofdtelefoonversterker of een gewoon versterkertje of gezien het kleine vermogen een de hoge uitgangsweerstand misschien een voorversterkertje?
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

hoi edo?
een klein versterkertje kan altijd dienst doen als hoofdtelefoonversterker en als het vermogen het toelaat kun je potmeters van 500 tot 1000 ohm in serie zetten voor individuele volumeregeling(misschien een beetje experimenteren maar dat moet toch te doen zijn )
mvg
dirk
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

heb verdorie de verkeerde naam ingetoetst
sorry edo
dirk
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

audioot schreef:
heb verdorie de verkeerde naam ingetoetst
sorry edo
dirk
Je kunt je post altijd wijzigen hoor :wink:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

audioot schreef:
heb verdorie de verkeerde naam ingetoetst
sorry edo
dirk
Haha, geeft nie.. :)

Maar ehm, misschien is dit wat voor je:

MINIAMP AMP800 van Behringer. 4 aansluitingen en kost 49 euro.

Afbeelding
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Mooi, daar kun je eigenlijk niet voor bouwen, de potmetertjes, aansluiteingen en doos zijn al duurder.

bij deze helemaal

Ik ga es een keer luisteren of het wat is. De enige reden om in deze klasse te DIY is om te DIY :?
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”