p.s. m'n mail nog gehad met het TL verhaal?
p.s.2: heb je een dwarsdoorsnede of kun je die maken van hoe dat bij jou zit in je kast? Soort TL+BR dus.
Moderator: Beheerdersteam
Is dat niet gewoon een Hemmholz resonator? Of ligt hier weer een andere techniek aan ten grondslag? Wel mooie boxes btw!sietse schreef:Ik ben een beetje verbaasd, dat het kennelijk niemand is opgevallen, dat er in mijn TL boxen basreflex kastjes zijn geintegreerd. En ik was er nog wel zo trots op. Met de reflex opening in het labyrint. Werkt geweldig.Sietse schreef:Hier nog een keer mijn trots. Met geintegreerde BR.......oeps
Of is dat tegen woordig al de gewoonste zaak van de wereld? Ik loop een beetje achter met de ontwikkelingen, maar dat gaat wel over, zei de therapeut.
Niet dat het nou wereld nieuws is, maar je moet zo af en toe gewoon es wat proberen, weet je wel.
sietse schreef:
Een doorsnede van mijn boxen heb ik wel in auto cad. Maar hoe ik dat in een bericht krijg, TEL ME.
Moet volgens mij wel eerst printvoorbeeld doen..michiel schreef:sietse schreef:
Een doorsnede van mijn boxen heb ik wel in auto cad. Maar hoe ik dat in een bericht krijg, TEL ME.
Je gaat naar auto cad en zet daar de tekening mooi op het scherm zodat alles te zien is wat je wil laten zien. Dan druk je op het knopje 'print screen', zit boven insert en delete. Daarna open je paint of een ander teken programma en plak je je screenshot in dit programma door op 'ctrl+v' te drukken. Daarna doe je het bestand opslaan als JPEG.
Dat bestandje moet je ergens op een site zien te hosten, en daar houd mijn kennis op.....
Sietse heeft ze nog op zolder staan.Weidok schreef:Hier een voorbeeld van een Home Constructors TL
Wie heeft hier ervaring mee
Mooie luidsprekers .... gaan dat wordenJan Deckers schreef:Hi,
ik heb wel ervaring met de 80Tl versie. Die heb ik omgebouwd voor een Eton woofer. Mid en hoog werden een accutonlijn en .... zo was er Ligne Ceramique.
Ben nu bezig met fineren en verfijnen van het filter.
Voor info: members.home.nl/deckersmoll

Het plaatsen van het plaatje heb ik nog m'n zoon bij nodig. Die is op dat gebied minstens zo gek als ik met audio.Pjotr schreef:Het is je gelukt Sietse
Wat er gebeurt in zo'n resonator is dat de massa van de lucht in het pijpje dat daar getekend staat of gat, resoneert met de veerkracht van de lucht in de kast. Wat je daar moet invullen is het volume van de resonantieruimte. Bij een BR is dat idd het volume van de kast en bij alleen een Helmholtz zonder speaker is dat het voume van de resonator.Henkjan schreef:http://www.visaton-bausaetze.de/tools/t_helmholtz.htm
maar welk volume moet ik hier invullen, dat van de box of dat van de absorber