Vandaag heb ik op mijn stage plek een Alpine Sumo 15" subwooferdriver gekregen.
Deze heb ik meegenomen naar Radio Piet in Arnhem, en hun hebben hem doorgemeten.
Ze zeiden dat hij een waarde gaf van 1 ohm, en daarmee dus was opgeblazen.
Net had ik het er met mijn broer over, en hij dacht dat je een speaker niet door kan meten, klopt dit?
Ik heb de sub aangesloten gehad op een akai versterktje op de stage, en gewoon op alletwee de plus en de min (de sub is dubbelspoels, dus aangesloten op 2 luidspreker uitgangen) aangesloten, en hij gaf wel geluid, uiteraard vooral gekraak en het was erg zacht, maar ik dacht dat vooral te maken had met het feit dat er geen filter tussen zat, en geen kast omheen zat
Heeft het nog zin om hier een kast omheen te bouwen, en een filter bij te maken?
Ergens geloof ik niet dat de sub helemaal naar god is, maargoed, bij Radio Piet zullen ze vast geen onzin verkopen.
Ook zat er iets oxidatie op de bekabeling in de sub, wss nat geweest ofzo :S
Is hier nog wat mee te beginnen?
Bvd,
Groeten Gijs


