kast voor jbl's
Moderator: Beheerdersteam
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
kast voor jbl's
ik heb twee JBL GTO 803 MkII speakers voor in m'n auto. Vroeger zaagde ik gewoon twee gaten in m'n hoedeplank en een stel vijsjes erdoor en klaar.
Nu heb ik een nieuwe (oude) wagen en ik wil m'n hoedeplank ni kapot maken en ik denk ook dat een kast een beter geluid zal geven.
Ik wil dus een kist maken die in m'n koffer past. Nu vind ik op't et niet direct gegevens over deze speakers en ik weet nog niks van kastontwerp...
waar vind ik de juiste gegevens? en extra tips zijn uitermate welkom.
Nu heb ik een nieuwe (oude) wagen en ik wil m'n hoedeplank ni kapot maken en ik denk ook dat een kast een beter geluid zal geven.
Ik wil dus een kist maken die in m'n koffer past. Nu vind ik op't et niet direct gegevens over deze speakers en ik weet nog niks van kastontwerp...
waar vind ik de juiste gegevens? en extra tips zijn uitermate welkom.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: kast voor jbl's
heel verstandig, gatloze hoedenplanken zijn zeldzaampieter pan schreef:Nu heb ik een nieuwe (oude) wagen en ik wil m'n hoedeplank ni kapot maken ....
btw: is veiliger ook, hoedenplanken zijn nooit stevig genoeg om een speaker op z'n plek te houden bij een ongeval
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
nix grappigs aan als het je overkomt.
maar ff over die speakers, als ik wat google dan vindt ik deze:
[-img-]http://www.dooyoo.it/pix/180/elettronic ... bl_803.gif[-/img-]
dat is toch een coax? of wil je alleen de bas ervan gebruiken? wel zo verstandig, want anders zit je met je rug naar t podium....
maar ff over die speakers, als ik wat google dan vindt ik deze:
[-img-]http://www.dooyoo.it/pix/180/elettronic ... bl_803.gif[-/img-]
dat is toch een coax? of wil je alleen de bas ervan gebruiken? wel zo verstandig, want anders zit je met je rug naar t podium....
Ik heb zelf ook nog 2 paar oude JBL's liggen en heb contact gehad met JBL over T/S parameters.
Ik wil er eigenlijk speakers voor mijn zoontje van maken aangezien ze niet meer in de nieuwe auto passen..
Ze hebben alleen de T/S parameters van hun grote woofers niets van de coax speakers.
Vreemd eigenlijk, maar ik denk dat ze daar gewoon geen zin in hebben.
Enige opmerking die ik kreeg was, dat de kast inhoud niet erg kritisch was.
Dat had ik ook nog wel in de gaten, ieder achterbak heeft een andere inhoud.
Alleen zo groot als een achterbak wou ik geen kasten maken
Dus verwacht van JBL niet teveel hulp met parameters..
Wel netjes dat ze reageerde op de mails.
Ik wil er eigenlijk speakers voor mijn zoontje van maken aangezien ze niet meer in de nieuwe auto passen..
Ze hebben alleen de T/S parameters van hun grote woofers niets van de coax speakers.
Vreemd eigenlijk, maar ik denk dat ze daar gewoon geen zin in hebben.
Enige opmerking die ik kreeg was, dat de kast inhoud niet erg kritisch was.
Dat had ik ook nog wel in de gaten, ieder achterbak heeft een andere inhoud.
Alleen zo groot als een achterbak wou ik geen kasten maken
Dus verwacht van JBL niet teveel hulp met parameters..
Wel netjes dat ze reageerde op de mails.
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
oké, zal dus maar een kist bouwen als ik hier zo lees wat me allemaal kan overkomen. Ben wel van plan de tweet en de mid mee te gebruiken, 't is ni ideaal, maar tja...
voor vanvoor heb ik twee infinity kappa speakertjes. ook drieweg.
Aangezien het volume niet zo belangrijk is ga ik denk ik een kist maken die nog de helft van m'n koffer vrijlaat. dan kan ik met muziek nog iets meenemen en de kist kan ik er dan uithalen als ik mee mee wil nemen.
voor vanvoor heb ik twee infinity kappa speakertjes. ook drieweg.
Aangezien het volume niet zo belangrijk is ga ik denk ik een kist maken die nog de helft van m'n koffer vrijlaat. dan kan ik met muziek nog iets meenemen en de kist kan ik er dan uithalen als ik mee mee wil nemen.
