Dual mono UcD400 met HG voeding

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

rho

Bericht door rho »

Farnell levert wel aan partikulieren. Als je meer dan €50 excl. BTW bestelt toch.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Daar ben je snel achter door ze op te bellen. Misschien heb je gelijk en is het veranderd maar ik heb er niet van gehoord of gelezen.
rho

Bericht door rho »

Tuurlijk heb ik gelijk. Ik bestel zo regelmatig bij hen. :wink:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat is mooi om te weten Rho. Heb je dan nog verdere kosten, rembours en handlingkosten enzo?

Voor een bedrijf rekenen ze die kosten niet en wordt het de volgende dag met UPS afgeleverd.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 14 nov 2005, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
JuuL

Bericht door JuuL »

www.reichelt.de veel goedkoper joh. Alleen >150euro
of www.futurlec.com
jedel

Bericht door jedel »

leuk die trafo's met een doosje er om heen,

maar die hebben ze alleen met 0-230 mains.
dus zonder aarde??
wat heeft dat voor gevolgen?
Laatst gewijzigd door jedel op ma 14 nov 2005, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
JuuL

Bericht door JuuL »

Secundair maak je een gnd. Ligt eraan hoe je hem schakelt, welke de gnd is. Die kan je verbinden met randaarde.
jedel

Bericht door jedel »

JuuL schreef:
Secundair maak je een gnd. Ligt eraan hoe je hem schakelt, welke de gnd is. Die kan je verbinden met randaarde.
bedankt (ik had gewoon even beter naar een sckaleschema van een trafo moten kijken)
eerst zelf na denken............. :oops:
rho

Bericht door rho »

Pjotr schreef:
Dat is mooi om te weten Rho. Heb je dan nog verdere kosten, rembours en handlingkosten enzo?

Voor een bedrijf rekenen ze die kosten niet en wordt het de volgende dag met UPS afgeleverd.
Nee, verder zijn er geen kosten. Je moet er wel rekening mee houden dat de prijzen bij Farnell excl. BTW zijn. Die moet je er natuurlijk wel bij tellen.
Het gaat natuurlijk ook niet zo snel. Maar echt heel lang moet je ook niet wachten. Ik ben er alvast tevreden over.
Yves Smolders

Bericht door Yves Smolders »

Nee, heel simpel met enkele zeners die een transistor triggert. Er zit in serie met de voedingsspanning een relais. Dit is in rust gesloten, en wordt bekrachtig op het moment dat er DC aan de uitgang van de versterker is. Daardoor valt het direct de voedingsspanning weg en wordt de luidspreker zo beveiligt.
Jan-Peter, dus in principe, met een handjevol componenten, zou je nog een derde kanaal kunnen beveiligen met een HG PS?
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Sander, wat klinkt je bakkie mooooi! Ik zit nog na te zwijmelen en weet nu dat ik absoluut een fatsoenlijke CD-speler moet kopen. Ongelooflijk wat een verschil!

Voor de niet ingewijden: deepspace en sander waren bij mij. deepspace gewapend met zijn parasound, sander met 4 stuks SLS-315 (voor mijn nieuwe dipoolbas) én met zijn getweakte UcD400 en Marantz cd-speler.

Mijn UcD klonk mooi, maar Sander klaagde. Er zat een fffff in de sss-en. Hij zegt, volgens mij heb jij een hoop elco's in die surround processor die je als DAC gebruikt. Die tweeter van je kan veel mooier klinken.

Ok, toen de UcD van dit draadje erop gezet in combinatie met de Marantz. Ik begreep meteen wat sander bedoeld had......

Daarna een leuk versterkervergelijk gedaan. Het bekende beeld: de parasound was mooi, deed me denken aan mijn Rotel maar wel wat fraaier van klank (de parasound dan). Vervolgens de T-amp erop en we waren het erover eens dat het hoog behoorlijk opknapte, veel echter van klank. Toen weer de UcD erop en ja, die warmte, die ruimtelijkheid, die wolk van geluid waarbij de boxen verdwijnen, die, die, die....

zucht.

van een voormalig objectivist.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Kan ik me helemaal bij aansluiten. Ik heb iets gehoort wat ik nog nooit eerder zo ervaren had: namelijk een echt geluidsbeeld. Zowel de T-amp, maar vooral de Parasound schoten hier flink tekort. Het was een bizarre gewaarwording toen er opeens van Sanders UcD400 naar mijn Parasound gewisseld werd. Opeens klapte het beeld in elkaar, en kwam alles weer uit de speakers i.p.v de ruimte. Ik had echt nooit gedacht dat het zoveel zou uitmaken. Toen ik ruim anderhalf jaar geleden een blinde test had gedaan tussen de BMM amp en een LM3886 blijk het verschil echt minimaal, maar dit was echt overduidelijk.

Ook Jeroens UcD klonk erg mooi. Iets waar hij zeker erg trots op mag zijn. Voor mij is een ding duidelijk: mijn Parasound mag de verkoop in, en daarvoor bouw ik eerst maar eens een stereo UcD. Zo'n zesvoudige amp is leuk, maar aangezien de komende plannen nog niet 100% zeker zijn wil ik het toch wat veiliger aan doen.
sphere

Bericht door sphere »

Tss, ik had toch tenminste wel van Mr. Double Blindverwacht dat hij het zou testen, straks ga je ons nog vertellen dat je verschil hoort tussen kabels, plak je sjoelschijven op je baffle en koop je kabellifters :twisted:

Jeroen, kan je anders niet zelf een dacje bouwen, bijv. zo'n pakketje van Doede ofzo? Dat lijkt me ook een aardige mogelijkheid.
voodooless
Contacteer:

sphere schreef:
Tss, ik had toch tenminste wel van Mr. Double Blindverwacht dat hij het zou testen, straks ga je ons nog vertellen dat je verschil hoort tussen kabels, plak je sjoelschijven op je baffle en koop je kabellifters :twisted:
Hahah, nee, zo ver wil ik niet gaan, maar dit was echt zeer duidelijk zonder buddelblinde test te horen hoor!

Een DAC'je zou kunnen, maar Sander was aan het zeuren dat je dan teveel jitter van je SPDIF zou hebben. Met een degelijk dac'je en een asynchrone clock erin kun je dat natuurlijk wel weer compenseren. Uiteindelijk ben je voor een redelijke goede CD speler net zoveel kwijt, en dan heb je alles in een.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Was gezellig heren, zijn heel nette luidsprekers Jeroen, die verdienen gewoon een nette CD-speler en versterker, anders doe je ze te kort, echt waar! En ik had zelfs m'n 'reserve' Marantz bij me, m'n andere speler klinker zoveel muzikaler.

Wat een DAC betreft, de non-oversampling DAC's, zoals die van Doede, zijn leuk als hobby-project maar hebben een erg plat en emotieloos geluidsbeeld, je kunt dan beter gaan voor een nette sigma-delta (Wolfson WM8740, CS4369) of een nette multibitter (PCM63, TDA1541) en die via I2S aansluiten.

Ben overigens blij dat de UcD400 jullie goedkeuring kon wegdragen, hij ziet er inderdaad niet alleen mooi uit, zo klinkt ie ook :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
voodooless
Contacteer:

SSassen schreef:
Ben overigens blij dat de UcD400 jullie goedkeuring kon wegdragen, hij ziet er inderdaad niet alleen mooi uit, zo klinkt ie ook :)
Niet is niet mooi Sander, hij is prachtig =P~ . Het enige wat mij zelf zou storen is de dubbele potmeter ;)

Ik ga nu zelf ook maar eens serieus kijken hoe ik het een en ander ga maken. Toch maar gewoon een stereo exemplaar. Ik heb nog een kast 2U liggen van monacor, dus dat komt op zich wel goed uit :) Het zou extra mooi zijn zo'n ampje in een ultra dun 1U kastje te stoppen, helaas gaat dan nooit een trafo passen, of je moet moet serieus gaan inleveren op het vermogen.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

schokkend!
zélfs Deepspace hoort duidelijke verschillen tussen amps. Moet ik volgende week dan tóch mijn opvatting dat alle goede versterkers eender klinken aan de kant schuiven?

<EDIT>
welke cd-speler heb je nu Jeroen?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hoi Keyser,

Van mij hoeft het niet hoor :lol: 8) Maar dat goede versterkers onderling anders klinken is mij ook wel duidelijk. Zelf heb ik even als noodoplossing een Denon staan van destijds een 1000 euri. Het verschil met de UcD van Jeroen is echt heel groot en ik spreek toch niet snel in de overteffende wijs met dit soort dingen. Daar moet toch nu snel iets anders voor komen. Vooral met complexe koormuziek loopt het al snel dicht, alhoewel mijn vrij harde ruimte daar ook debet aan is.

Overigens kwa DAC's, al dan niet extern of intern in de CD-speler: Die rottige mutetorretjes er uit halen scheelt ook al.
sphere

Bericht door sphere »

jeroen_d schreef:
Sander, wat klinkt je bakkie mooooi!
Heb je het hier trouwens over de CD-spelert? Durf je nog uitspraken te doen over het verschil tussen jouw UcD en die van Sander?
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Nee, hij heeft 't over de UcD versterker, de Marantz CD-speler is inmiddels een oudje, maar wel van voor tot achter 'herbouwd'.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Rudy

Bericht door Rudy »

Mag ik erop wijzen dat je dergerlijke amps beter niet test via de preamp van je surround versterker, je haald er dan namelijk niet eens de helft van het potentieel uit. ( dsp's is geen vooruitgang, in tegendeel )

Bouw effe snel een opamp met een alps op en je wereld gaat dubbel zo ver open dan nu, preamps zijn een noodzaak, en geen vergezocht overbodige luxe zoals zovelen ze noemen.

Grappig hoe mensen van mening kunnen veranderen na luistersessies ( wel terecht ).

Groetjes
Rudy
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Rudy,

Nee, op mijn aanraden hebben we ook de surround versterker ertussenuit gehaald en zijn dus gaan luisteren direct van de CD-speler op de ingang van mijn UcD400 versterker, idem voor de T-amp en Deepspace' z'n Parasound. Gelukkig hadden alledrie een passieve volumeregeling in de vorm van een nette potentiometer.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Rudy

Bericht door Rudy »

Het woord nette potmeter bestaat niet Sander, zoek een preamp en test het verschil, je moet mij niet voor men woord nemen, maar je oren zullen je niet voorliegen.

Het is niet de bedoeling dat je naar responseverschillen zit te luisteren.

Groetjes
Rudy
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Rudy schreef:
Het woord nette potmeter bestaat niet
Hoi Rudy,

Hoe bedoel je dat? Een lange kabel achter een potmeter hangen is idd geen goed idee maar de potmeter in de eindamp zelf niet goed? Als ie netjes hoogohmig/laag-capacitief belast wordt is daar toch niets mis mee?
Rudy

Bericht door Rudy »

Peter,
Als ie netjes hoogohmig/laag capacitief belast wordt is daar toch niets mis mee?
Das een beetje een utopie, zeker in deze gevallen, aan elke amp zit een RC om de signalen weg te werken boven de 40 a 100kHz, dit werkt met een kleine serieweerstand ( aanvankelijk 100 tot 2k2 ) een een capacitiet, wat je doet is je serieweerstand verhogen afhankelijk van je volume. Je uitgangsimpedantie van je potmeter is deze van de "wiper" tov de mas en dat parrallel met de kring die naar je preamp gaat, alles behalve ondenkbaar dat je dus je response beinvloed in de hogere regiones.

Natuurlijk is een potmeter een betere situatie dan een DSP, maar goed, dat zijn niet de enige mogelijkheden.

Groetjes
Rudy
Plaats reactie