Wat vinden we van 't forum?
Moderator: Beheerdersteam
tja.. hoe serieus moet je dit forum opzetten?
Wil je absolute zekerheid zou ik naar xs4all of vuurwerk/versatel gaan om te hosten, maar dan betaal je er ook goed voor...
Overigens...
De deheeg servers staan in het A'dam science park (waar ook de exchange zit) dus dat zit wel snor... kijk daar eens naar..
t.
Wil je absolute zekerheid zou ik naar xs4all of vuurwerk/versatel gaan om te hosten, maar dan betaal je er ook goed voor...
Overigens...
De deheeg servers staan in het A'dam science park (waar ook de exchange zit) dus dat zit wel snor... kijk daar eens naar..
t.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Als je het mij vraagt niet ál te serieus. Het blijft een hobbie, dus zolang een provider een goede bereikbaarheid heeft, geen structurele problemen kent, zijn databaseserver nabij de webserver heeft staan, en onbereikbaarheid hooguit incidenteel voorkomt, is er geen vuiltje aan de lucht.teacher schreef:tja.. hoe serieus moet je dit forum opzetten?
Zo bekeken lijkt die goedkope me, na ruim een jaar bewezen* betrouwbare diensten aan bedrijfswebsites met zwaar database-gebruik, zonder meer vrij serieus. Je zou eens moeten zien met hoeveel zorgvuldigheid de gebruikersinterface (Admin) is samengesteld. En dat ze niet geleidelijk wijzigingen doorvoeren, is een indicatie dat ze gestructureerd en volgens een strak plan werken. Hoe vaak zie je niet dat ze prima diensten verlenen maar na verloop van tijd de bedrijfsvoering bijstellen, de kwaliteit in dienstverlening als een baksteen keldert, en er uiteindelijk niets meer van de oorspronkelijke bedrijfsopzet over is (incl. andere voorwaarden)? Consequente bedrijfsvoering met een constante kwaliteit is tegenwoordig een zeldzaam fenomeen.
* lees: een jaar bewezen diensten aan een vriend/automatiseerder, welke inmiddels voldoende ervaring met ze had om er zijn klanten(bedrijven) onder te durven brengen.
Maar goed, waar de heren eigenaren met dit forum ook heen gaan: het kan haast alleen maar beter worden.
Mario
Laatst gewijzigd door Marp op ma 14 mar 2005, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
PRECIES.Wowly schreef:WAT EEN PRACHTIG FORUM IS DIT TOCH!!!!
Wowly
Allemaal dezelfde soort hobby, veel bereidwillige klussers met kennis van zaken en gelukkig (nog) geen zeveraars die teveel afwijken van het thema.
Ook ik wens die personen te danken die met dit forum actiek bezig zijn. Heren moderators, bij deze bedankt.
Ed.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Idd
. Geen idioten die alleen hun speakers tonen en dan vertikken details vrij tegeven. Gewoon een vrij en open geheel van mensen die elkaar graag willen helpen en er ook zelf nog wat bij willen leren. Geen onzin (nouja, niet iedereen heeft gelijk, maar er wordt in ieder geval niet onzinnig nagedacht), gewoon duidelijk onderbouwde nemingen en feiten.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
gunstig, gunstiger, gunstigst
.
wat mij toch steeds stoort op dit forum is dat er door een aantal forumleden constant nadruk wordt gelegd op het goedkoper aankopen van units. Hierdoor wordt dikwijls van de essentie van het topic afgeweken.
Dit is een zelfbouwaudio forum, geen gunstigstaankoop.nl forum!
Ik weet niet of anderen het daarmee eens zijn, maar zo denk ik er tenminste over.
Verder vind ik wel dat iedereen mooi on-topic blijft, en dat is leuk.
Ed.
wat mij toch steeds stoort op dit forum is dat er door een aantal forumleden constant nadruk wordt gelegd op het goedkoper aankopen van units. Hierdoor wordt dikwijls van de essentie van het topic afgeweken.
Dit is een zelfbouwaudio forum, geen gunstigstaankoop.nl forum!
Ik weet niet of anderen het daarmee eens zijn, maar zo denk ik er tenminste over.
Verder vind ik wel dat iedereen mooi on-topic blijft, en dat is leuk.
Ed.
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
= Vraag: interne hotlinks verwijzen naar threads en niet naar posts (tenzij ik iets gemist heb). Het is MI handig direct te kunnen verwijzen naar reeds geposte info: zelf link ik veel door tussen threads, en wel specifiek naar posts die een directe relatie hebben met een post in een andere thread. Nu gaat dat niet, en kom ik met m'n cross-link niet verder dan een verwijzing naar een thread waar eea. in te vinden zou zijn: niet optimaal. Cross-links op 'post' nivo zijn een werkelijke toevoeging MI.
= Suggestie: zonder dit forum in een 'equipment-fetischisten' club te willen transformeren, mis ik toch een beetje de set-descriptions: met welke apparatuur en in wat voor ruimte speelt iemand z'n muziek/fims. De voordelen die ik zie liggen in 'context' (wanneer iemand iets zegd over een waargenomen geluids-fenomeen, neemt de remark in zeggingskracht toe als je de set kan inschatten), en in dat verlengde 'learning-curve' (als een set bekend is, en de wijzigingen die het ondergaat ook, kan iedereen leren van de resultaten van die wijzigingen), en 'active empathy' (iemand die aangeeft 82dB/4Ohm monster-speakers te willen bouwen voor zijn set, kan attend gemaakt worden op een mogelijke mis-match met z'n 15W 300B versterker...). En ja, ik ben ook nieuwsgierig !!
Photo's zijn niet zo belangrijk als er een beeldende text over de setup voorhanden is, al weet ik dat bv. acoustic maatregelen, samen met 'equipment' de belangrijke factoren in onze hobby MI, makkelijker in beelden dan in woorden te vatten zijn (beetje mijzelf indekken ook, aangezien photo's van onze prive-omgeving nooit vrij zullen worden gegeven: ervaring doet leren, helaas).
Recap: set-descriptions zie ik uitdrukkelijk niet als full color show-offs maar als achtergrond info (maar dan wel iets gerichter en minder annoying dan een opsomming van apparatuur onder iedere post, zoals je wel eens tegenkomt ...), en een plek op het forum waar mensen hun set kunnen beschrijven in woord en/of beeld voegd MI veel toe aan de overall zeggingskracht van de posts (en dus van het forum).
De sfeer op het forum is aangenaam relaxed en respectvol, en binnen korte tijd voelde ik me al zeer op m'n gemak: voor mij is dit forum is een fijne plek om te zijn. Congrats!
Petter
= Suggestie: zonder dit forum in een 'equipment-fetischisten' club te willen transformeren, mis ik toch een beetje de set-descriptions: met welke apparatuur en in wat voor ruimte speelt iemand z'n muziek/fims. De voordelen die ik zie liggen in 'context' (wanneer iemand iets zegd over een waargenomen geluids-fenomeen, neemt de remark in zeggingskracht toe als je de set kan inschatten), en in dat verlengde 'learning-curve' (als een set bekend is, en de wijzigingen die het ondergaat ook, kan iedereen leren van de resultaten van die wijzigingen), en 'active empathy' (iemand die aangeeft 82dB/4Ohm monster-speakers te willen bouwen voor zijn set, kan attend gemaakt worden op een mogelijke mis-match met z'n 15W 300B versterker...). En ja, ik ben ook nieuwsgierig !!
Photo's zijn niet zo belangrijk als er een beeldende text over de setup voorhanden is, al weet ik dat bv. acoustic maatregelen, samen met 'equipment' de belangrijke factoren in onze hobby MI, makkelijker in beelden dan in woorden te vatten zijn (beetje mijzelf indekken ook, aangezien photo's van onze prive-omgeving nooit vrij zullen worden gegeven: ervaring doet leren, helaas).
Recap: set-descriptions zie ik uitdrukkelijk niet als full color show-offs maar als achtergrond info (maar dan wel iets gerichter en minder annoying dan een opsomming van apparatuur onder iedere post, zoals je wel eens tegenkomt ...), en een plek op het forum waar mensen hun set kunnen beschrijven in woord en/of beeld voegd MI veel toe aan de overall zeggingskracht van de posts (en dus van het forum).
De sfeer op het forum is aangenaam relaxed en respectvol, en binnen korte tijd voelde ik me al zeer op m'n gemak: voor mij is dit forum is een fijne plek om te zijn. Congrats!
Petter




