Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

tja.. hoe serieus moet je dit forum opzetten?

Wil je absolute zekerheid zou ik naar xs4all of vuurwerk/versatel gaan om te hosten, maar dan betaal je er ook goed voor...

Overigens...
De deheeg servers staan in het A'dam science park (waar ook de exchange zit) dus dat zit wel snor... kijk daar eens naar..

t.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

teacher schreef:
tja.. hoe serieus moet je dit forum opzetten?
Als je het mij vraagt niet ál te serieus. Het blijft een hobbie, dus zolang een provider een goede bereikbaarheid heeft, geen structurele problemen kent, zijn databaseserver nabij de webserver heeft staan, en onbereikbaarheid hooguit incidenteel voorkomt, is er geen vuiltje aan de lucht.

Zo bekeken lijkt die goedkope me, na ruim een jaar bewezen* betrouwbare diensten aan bedrijfswebsites met zwaar database-gebruik, zonder meer vrij serieus. Je zou eens moeten zien met hoeveel zorgvuldigheid de gebruikersinterface (Admin) is samengesteld. En dat ze niet geleidelijk wijzigingen doorvoeren, is een indicatie dat ze gestructureerd en volgens een strak plan werken. Hoe vaak zie je niet dat ze prima diensten verlenen maar na verloop van tijd de bedrijfsvoering bijstellen, de kwaliteit in dienstverlening als een baksteen keldert, en er uiteindelijk niets meer van de oorspronkelijke bedrijfsopzet over is (incl. andere voorwaarden)? Consequente bedrijfsvoering met een constante kwaliteit is tegenwoordig een zeldzaam fenomeen.

* lees: een jaar bewezen diensten aan een vriend/automatiseerder, welke inmiddels voldoende ervaring met ze had om er zijn klanten(bedrijven) onder te durven brengen.

Maar goed, waar de heren eigenaren met dit forum ook heen gaan: het kan haast alleen maar beter worden. :wink:

Mario
Laatst gewijzigd door Marp op ma 14 mar 2005, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Maar goed, waar de heren eigenaren met dit forum ook heen gaan: het kan haast alleen maar beter worden.
Gaan we wel van uit.... :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik wordt steeds uitgelogd, zelfs als ik een post wil plaatsen.
Nog een keer...?

Gelukt,

Was in het begin van de avond niet zo.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

sietse schreef:
Ik wordt steeds uitgelogd, zelfs als ik een post wil plaatsen.
Nog een keer...?

Gelukt,

Was in het begin van de avond niet zo.
Same here :?:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Yep, heb ik ook!
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Klopt, de naam van de cookie heb ik veranderd, dadelijk als alles om is (DNS) is het opgelost....
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Klopt het dat ik op twee forum pagina's kan zitten. Zo noem ik het maar even.
Logde zojuist in normaal en had het forum met de tijdsaanduiding zonder am en pm. Toen ik deze post wilde schrijven was ik opeens uitgelogd. Weer inloggen en kreeg toen de tijd weer met am en pm er achter.

Sietse
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Niet ingelogd geeft de tijdsinstelling van de beheerder. Wel ingelogd geeft de tijdsinstelling volgens je profiel instellingen
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

ik zag dat de tijd niet klopte, heb even in de db een query gedraaid voor alle users dat de tijd naar zomertijd is gezet.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Wat een service!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik moet nog steeds 2x inloggen. Moet ik bij mij nog iets veranderen of zo?
Ben niet zo handig met computers, moet ook nog m'n handen in m'n broekzakken houden omdat anders mijn ogen vernielen wat mijn handen zien en doof ben ik ook nog. Kortom ideaal forumlid, ook aanbevolen voor luister sessies .. :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wat ik begrijp heeft dat te maken dat t nog steeds niet vanzelf gaat dat zelfbouwaudio.nl naar de site gaat, het domein staat nog steeds gekoppeld aan de oude site, maar van daar wordt je direct doorgestuurd naar de nieuwe. Oftewel nog even geduld.....
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Waarom blijven pb-tjes zo lang in je Outbox staan? Ik heb vandaag om 14:10u al een antwoord aan iemand gestuurd, maar het staat nu nog steeds niet in mijn Sentbox.

Jeroen
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

jeroen_d schreef:
Waarom blijven pb-tjes zo lang in je Outbox staan?
Die gaan pas naar de Sentbox als ze door de ontvanger gelezen zijn.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ok, bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Toch nog maar eens een keertje voior degene die de moeite hebben genomen:

WAT EEN PRACHTIG FORUM IS DIT TOCH!!!!

dank je wel!

Wowly
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
WAT EEN PRACHTIG FORUM IS DIT TOCH!!!!
Wowly
PRECIES.
Allemaal dezelfde soort hobby, veel bereidwillige klussers met kennis van zaken en gelukkig (nog) geen zeveraars die teveel afwijken van het thema.

Ook ik wens die personen te danken die met dit forum actiek bezig zijn. Heren moderators, bij deze bedankt.

Ed.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Idd 8) . Geen idioten die alleen hun speakers tonen en dan vertikken details vrij tegeven. Gewoon een vrij en open geheel van mensen die elkaar graag willen helpen en er ook zelf nog wat bij willen leren. Geen onzin (nouja, niet iedereen heeft gelijk, maar er wordt in ieder geval niet onzinnig nagedacht), gewoon duidelijk onderbouwde nemingen en feiten.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

gunstig, gunstiger, gunstigst

Bericht door asterduc »

.
wat mij toch steeds stoort op dit forum is dat er door een aantal forumleden constant nadruk wordt gelegd op het goedkoper aankopen van units. Hierdoor wordt dikwijls van de essentie van het topic afgeweken.

Dit is een zelfbouwaudio forum, geen gunstigstaankoop.nl forum!

Ik weet niet of anderen het daarmee eens zijn, maar zo denk ik er tenminste over.

Verder vind ik wel dat iedereen mooi on-topic blijft, en dat is leuk.

Ed.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb de rest van de discussie over Ed z'n opmerking afgesplitst naar t offtopic forum.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Goed forum hoor 8) alleen klopt het dat ik niet meer zie als iemand z'n bericht aanpast?
Dus dat er niet meer onder een post komt te staan:
laatst aangepast op.... etc.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Jan-Willem schreef:
Goed forum hoor 8) alleen klopt het dat ik niet meer zie als iemand z'n bericht aanpast?
Dus dat er niet meer onder een post komt te staan:
laatst aangepast op.... etc.
laat maar, nu zie ik het wel :? #-o ](*,)
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

= Vraag: interne hotlinks verwijzen naar threads en niet naar posts (tenzij ik iets gemist heb). Het is MI handig direct te kunnen verwijzen naar reeds geposte info: zelf link ik veel door tussen threads, en wel specifiek naar posts die een directe relatie hebben met een post in een andere thread. Nu gaat dat niet, en kom ik met m'n cross-link niet verder dan een verwijzing naar een thread waar eea. in te vinden zou zijn: niet optimaal. Cross-links op 'post' nivo zijn een werkelijke toevoeging MI.

= Suggestie: zonder dit forum in een 'equipment-fetischisten' club te willen transformeren, mis ik toch een beetje de set-descriptions: met welke apparatuur en in wat voor ruimte speelt iemand z'n muziek/fims. De voordelen die ik zie liggen in 'context' (wanneer iemand iets zegd over een waargenomen geluids-fenomeen, neemt de remark in zeggingskracht toe als je de set kan inschatten), en in dat verlengde 'learning-curve' (als een set bekend is, en de wijzigingen die het ondergaat ook, kan iedereen leren van de resultaten van die wijzigingen), en 'active empathy' (iemand die aangeeft 82dB/4Ohm monster-speakers te willen bouwen voor zijn set, kan attend gemaakt worden op een mogelijke mis-match met z'n 15W 300B versterker...). En ja, ik ben ook nieuwsgierig !! :lol:
Photo's zijn niet zo belangrijk als er een beeldende text over de setup voorhanden is, al weet ik dat bv. acoustic maatregelen, samen met 'equipment' de belangrijke factoren in onze hobby MI, makkelijker in beelden dan in woorden te vatten zijn (beetje mijzelf indekken ook, aangezien photo's van onze prive-omgeving nooit vrij zullen worden gegeven: ervaring doet leren, helaas).
Recap: set-descriptions zie ik uitdrukkelijk niet als full color show-offs maar als achtergrond info (maar dan wel iets gerichter en minder annoying dan een opsomming van apparatuur onder iedere post, zoals je wel eens tegenkomt ...), en een plek op het forum waar mensen hun set kunnen beschrijven in woord en/of beeld voegd MI veel toe aan de overall zeggingskracht van de posts (en dus van het forum).

De sfeer op het forum is aangenaam relaxed en respectvol, en binnen korte tijd voelde ik me al zeer op m'n gemak: voor mij is dit forum is een fijne plek om te zijn. Congrats!

Petter
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”