Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Olaf's audio hoekje.
Ik kan Allan Taylor zeker ook waarderen, maar wat ik al zei, volgens mij klinkt dat zelfs op een wekker radio nog prima, beetje erg audiofiel opgenomen zeg maar.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Olaf's audio hoekje.
Als dit een audiofiele opname is, dan heet ik Mathilde.
Vreselijk veel detail, maar totaal niet te duiden waar het vandaan komt. Het 3d beeld is totaal versmeerd.
De meeste normale opnames doen dat beter, zeker Mark Knopfler, die in mijn optiek overigens andere muziek maakt.
Edit: Het genoemde album Behind the Mix valt overigens wel mee. Ik luisterde eerst Win or Lose en The Road Well Travelled die een zeer matige afbeelding geven.
Vreselijk veel detail, maar totaal niet te duiden waar het vandaan komt. Het 3d beeld is totaal versmeerd.
De meeste normale opnames doen dat beter, zeker Mark Knopfler, die in mijn optiek overigens andere muziek maakt.
Edit: Het genoemde album Behind the Mix valt overigens wel mee. Ik luisterde eerst Win or Lose en The Road Well Travelled die een zeer matige afbeelding geven.
Re: Olaf's audio hoekje.
Stockfish recordings.. het moet net je ding zijn. Heb het idee dat de laatste albums van hem ook niet goed scoren op dynamiek, alles lijkt vrij hard te zijn opgenomen. Maar ja, deze muziekstijl vraagt verder ook weinig dynamische sprongen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Wat voor mij de kracht van een set is, ik heb dat al eens eerder genoemd, is dat je daadwerkelijk alles op kunt zetten, oude muziek uit mijn jeugd, minder knappe opnames van kleinere artiesten, harde muziek, complexe muziek, live muziek, noem maar op. mijn set moet een allesvreter zijn, alles moet voor genot zorgen.
Ik doe dus ook niet aan cherry picking, ik gooi de set aan, kies voor random play en alles komt willekeurig voorbij.
Als ik luister bezoek krijg dan druk ik diegene een tablet in de hand waar zo'n beetje alles op staat en diegene kan zijn gang gaan.
Ongeacht waar men voor kiest, het klinkt gewoon allemaal erg goed, dus hoef ik geen opgepoetste pling-plong muziek op te zetten zoals je vaak hoort op demonstraties.
Als ik ergens ga luisteren in een hifi zaak of op een show dan krijg ik ook altijd van die niets zegende pling-plong muziek te horen, dan komt op een gegeven moment mijn onvermijdelijke verzoek om mijn eigen muziek op te zetten, wat men vaak probeert te voorkomen, en in de meeste gevallen wordt snel duidelijk waarom, omdat de meeste sets gewoon glashard door de mand vallen, allesvretende sets zijn zeldzaam, de meeste sets zijn "one trick pony's"
Ik doe dus ook niet aan cherry picking, ik gooi de set aan, kies voor random play en alles komt willekeurig voorbij.
Als ik luister bezoek krijg dan druk ik diegene een tablet in de hand waar zo'n beetje alles op staat en diegene kan zijn gang gaan.
Ongeacht waar men voor kiest, het klinkt gewoon allemaal erg goed, dus hoef ik geen opgepoetste pling-plong muziek op te zetten zoals je vaak hoort op demonstraties.
Als ik ergens ga luisteren in een hifi zaak of op een show dan krijg ik ook altijd van die niets zegende pling-plong muziek te horen, dan komt op een gegeven moment mijn onvermijdelijke verzoek om mijn eigen muziek op te zetten, wat men vaak probeert te voorkomen, en in de meeste gevallen wordt snel duidelijk waarom, omdat de meeste sets gewoon glashard door de mand vallen, allesvretende sets zijn zeldzaam, de meeste sets zijn "one trick pony's"
Re: Olaf's audio hoekje.
Klopt Leo, het ging mij ook om wat ik aangaf. Niet meer, niet minder. Overigens heb ik destijds Mark Knopfler live gehoord in de Rotterdamse Schouwburg toen hij net begon en bijna niemand nog van hem gehoord had. Met die toen nog wat ongepolijste Knopfler zit zeker wel overeenkomst. Met het veel meer gepolijste latere werk wat iedereen kent, gaat de vergelijking i.d.d. wel mank.pappaleo schreef: ↑vr 13 mar 2026, 23:34Als dit een audiofiele opname is, dan heet ik Mathilde.
Vreselijk veel detail, maar totaal niet te duiden waar het vandaan komt. Het 3d beeld is totaal versmeerd.
De meeste normale opnames doen dat beter, zeker Mark Knopfler, die in mijn optiek overigens andere muziek maakt.
Edit: Het genoemde album Behind the Mix valt overigens wel mee. Ik luisterde eerst Win or Lose en The Road Well Travelled die een zeer matige afbeelding geven.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Olaf's audio hoekje.
Ik ben dat grotendeels wel met je eens, maar andersom kan ook. Een goede set, die alle soorten muziek aan kan, kan een matige registratie ook door de mand laten vallenOlaf Analogue schreef: ↑za 14 mar 2026, 8:47Wat voor mij de kracht van een set is, ik heb dat al eens eerder genoemd, is dat je daadwerkelijk alles op kunt zetten, oude muziek uit mijn jeugd, minder knappe opnames van kleinere artiesten, harde muziek, complexe muziek, live muziek, noem maar op. mijn set moet een allesvreter zijn, alles moet voor genot zorgen.
Ik doe dus ook niet aan cherry picking, ik gooi de set aan, kies voor random play en alles komt willekeurig voorbij.
Als ik luister bezoek krijg dan druk ik diegene een tablet in de hand waar zo'n beetje alles op staat en diegene kan zijn gang gaan.
Ongeacht waar men voor kiest, het klinkt gewoon allemaal erg goed, dus hoef ik geen opgepoetste pling-plong muziek op te zetten zoals je vaak hoort op demonstraties.
Als ik ergens ga luisteren in een hifi zaak of op een show dan krijg ik ook altijd van die niets zegende pling-plong muziek te horen, dan komt op een gegeven moment mijn onvermijdelijke verzoek om mijn eigen muziek op te zetten, wat men vaak probeert te voorkomen, en in de meeste gevallen wordt snel duidelijk waarom, omdat de meeste sets gewoon glashard door de mand vallen, allesvretende sets zijn zeldzaam, de meeste sets zijn "one trick pony's"
Re: Olaf's audio hoekje.
Dat vind ik fijn van mijn breedbandertjes. Hoewel die dingen natuurlijk enorme beperkingen hebben zijn het luidsprekers waar ik lang naar kan luisteren. (Ik zit dan ook alleen)
Normaliter heb ik na een tijdje het idee dat ik de tweeter weet te vinden. Wat bij een breedbander onmogelijk is.
Enige keer dat ik kan herinneren waarbij het niet gebeurde.was met de laatste hifi show in Hamburg.
Bij dit setje:
Normaliter heb ik na een tijdje het idee dat ik de tweeter weet te vinden. Wat bij een breedbander onmogelijk is.
Enige keer dat ik kan herinneren waarbij het niet gebeurde.was met de laatste hifi show in Hamburg.
Bij dit setje:
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
De klager heeft nu een JBL ernaast gezet, ben benieuwd wat zijn conclusie gaat zijn…
https://www.audiosciencereview.com/foru ... 79/page-14
https://www.audiosciencereview.com/foru ... 79/page-14
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Mijn indruk is dat de persoon in kwestie op zoek is naar een ander "geluid"
Misschien moet hij er over na gaan denken of hifi wel zijn ding is, sommige mensen houden nou eenmaal meer van disco stampers, het blijven toch twee verschillende dingen.
Misschien moet hij er over na gaan denken of hifi wel zijn ding is, sommige mensen houden nou eenmaal meer van disco stampers, het blijven toch twee verschillende dingen.
Re: Olaf's audio hoekje.
Is hifi best wel een ruim begrip waarin veel mogelijk is.
Het zoeken naar myfi is uiteindelijk ook een legitiem doel. Met zelfbouw als ultiem middel.
Het zoeken naar myfi is uiteindelijk ook een legitiem doel. Met zelfbouw als ultiem middel.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
De afgelopen twee maanden ben ik mega druk geweest om bij te dragen aan het inschuiven van een nieuwe tunnelbak op station Nijmegen, veelal ook de weekenden doorgewerkt, maar de tunnelbak ligt op zijn plek en er rijden sinds zaterdagochtend 30 mei weer treinen in Nijmegen.
Ik heb de afgelopen twee maanden geen muziek geluisterd, de audioset is niet aan geweest!
Aanpassingen in Nijmegen
Op en rond station Nijmegen realiseren we onder andere het project PHS Nijmegen. Vanuit dit project bouwen we een tweede eilandperron met alle voorzieningen. En met een perronkap die aansluit bij het monumentale karakter van het station. De reizigerstunnel wordt helemaal vernieuwd en doorgetrokken. Daardoor is het mogelijk om aan de westzijde van Nijmegen een nieuwe, volwaardige toegang tot het station te maken. De nieuwe (rol)trappen en liften naar de perrons geven ruimte aan meer reizigers.
Door het aanpassen van sporen en wissels tussen het station en de Waal kunnen treinen met een hogere snelheid aankomen en vertrekken op station Nijmegen. Hiermee maken we de dienstregeling betrouwbaarder. Het opstelterrein nabij Wolfskuil richten we in om daar dag en nacht treinen te parkeren en van binnen schoon te maken. Tegelijkertijd met dit project voeren we ook groot onderhoud uit aan de monumentale gietijzeren perronkappen op station Nijmegen. Door werk te combineren beperken we de hinder voor reizigers
Ik heb de afgelopen twee maanden geen muziek geluisterd, de audioset is niet aan geweest!
Aanpassingen in Nijmegen
Op en rond station Nijmegen realiseren we onder andere het project PHS Nijmegen. Vanuit dit project bouwen we een tweede eilandperron met alle voorzieningen. En met een perronkap die aansluit bij het monumentale karakter van het station. De reizigerstunnel wordt helemaal vernieuwd en doorgetrokken. Daardoor is het mogelijk om aan de westzijde van Nijmegen een nieuwe, volwaardige toegang tot het station te maken. De nieuwe (rol)trappen en liften naar de perrons geven ruimte aan meer reizigers.
Door het aanpassen van sporen en wissels tussen het station en de Waal kunnen treinen met een hogere snelheid aankomen en vertrekken op station Nijmegen. Hiermee maken we de dienstregeling betrouwbaarder. Het opstelterrein nabij Wolfskuil richten we in om daar dag en nacht treinen te parkeren en van binnen schoon te maken. Tegelijkertijd met dit project voeren we ook groot onderhoud uit aan de monumentale gietijzeren perronkappen op station Nijmegen. Door werk te combineren beperken we de hinder voor reizigers
Re: Olaf's audio hoekje.
Helpen duwen?Olaf Analogue schreef: ↑zo 31 mei 2026, 4:59De afgelopen twee maanden ben ik mega druk geweest om bij te dragen aan het inschuiven van een nieuwe tunnelbak ...
Maar mooi project hoor! Is Dura Vermeer de aannemer?
Ik ben geboren in Nijmegen en mijn oom werkte in het Kolpinghuis tegenover het station.
Er is in die tijd veel veranderd.
