Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

Ik kan Allan Taylor zeker ook waarderen, maar wat ik al zei, volgens mij klinkt dat zelfs op een wekker radio nog prima, beetje erg audiofiel opgenomen zeg maar.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Pjotr schreef: vr 13 mar 2026, 10:25
Mooi! Allan Taylor: Perfecte testmuziek ...
Ik kende hem nog niet, maar het doet me wat aan het latere werk van Mark Knopfler denken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door pappaleo »

Als dit een audiofiele opname is, dan heet ik Mathilde.
Vreselijk veel detail, maar totaal niet te duiden waar het vandaan komt. Het 3d beeld is totaal versmeerd.
De meeste normale opnames doen dat beter, zeker Mark Knopfler, die in mijn optiek overigens andere muziek maakt.

Edit: Het genoemde album Behind the Mix valt overigens wel mee. Ik luisterde eerst Win or Lose en The Road Well Travelled die een zeer matige afbeelding geven.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

Stockfish recordings.. het moet net je ding zijn. Heb het idee dat de laatste albums van hem ook niet goed scoren op dynamiek, alles lijkt vrij hard te zijn opgenomen. Maar ja, deze muziekstijl vraagt verder ook weinig dynamische sprongen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Wat voor mij de kracht van een set is, ik heb dat al eens eerder genoemd, is dat je daadwerkelijk alles op kunt zetten, oude muziek uit mijn jeugd, minder knappe opnames van kleinere artiesten, harde muziek, complexe muziek, live muziek, noem maar op. mijn set moet een allesvreter zijn, alles moet voor genot zorgen.

Ik doe dus ook niet aan cherry picking, ik gooi de set aan, kies voor random play en alles komt willekeurig voorbij.

Als ik luister bezoek krijg dan druk ik diegene een tablet in de hand waar zo'n beetje alles op staat en diegene kan zijn gang gaan.
Ongeacht waar men voor kiest, het klinkt gewoon allemaal erg goed, dus hoef ik geen opgepoetste pling-plong muziek op te zetten zoals je vaak hoort op demonstraties.

Als ik ergens ga luisteren in een hifi zaak of op een show dan krijg ik ook altijd van die niets zegende pling-plong muziek te horen, dan komt op een gegeven moment mijn onvermijdelijke verzoek om mijn eigen muziek op te zetten, wat men vaak probeert te voorkomen, en in de meeste gevallen wordt snel duidelijk waarom, omdat de meeste sets gewoon glashard door de mand vallen, allesvretende sets zijn zeldzaam, de meeste sets zijn "one trick pony's"
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef: vr 13 mar 2026, 23:34
Als dit een audiofiele opname is, dan heet ik Mathilde.
Vreselijk veel detail, maar totaal niet te duiden waar het vandaan komt. Het 3d beeld is totaal versmeerd.
De meeste normale opnames doen dat beter, zeker Mark Knopfler, die in mijn optiek overigens andere muziek maakt.

Edit: Het genoemde album Behind the Mix valt overigens wel mee. Ik luisterde eerst Win or Lose en The Road Well Travelled die een zeer matige afbeelding geven.
Klopt Leo, het ging mij ook om wat ik aangaf. Niet meer, niet minder. Overigens heb ik destijds Mark Knopfler live gehoord in de Rotterdamse Schouwburg toen hij net begon en bijna niemand nog van hem gehoord had. Met die toen nog wat ongepolijste Knopfler zit zeker wel overeenkomst. Met het veel meer gepolijste latere werk wat iedereen kent, gaat de vergelijking i.d.d. wel mank.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door pappaleo »

Olaf Analogue schreef: za 14 mar 2026, 8:47
Wat voor mij de kracht van een set is, ik heb dat al eens eerder genoemd, is dat je daadwerkelijk alles op kunt zetten, oude muziek uit mijn jeugd, minder knappe opnames van kleinere artiesten, harde muziek, complexe muziek, live muziek, noem maar op. mijn set moet een allesvreter zijn, alles moet voor genot zorgen.

Ik doe dus ook niet aan cherry picking, ik gooi de set aan, kies voor random play en alles komt willekeurig voorbij.

Als ik luister bezoek krijg dan druk ik diegene een tablet in de hand waar zo'n beetje alles op staat en diegene kan zijn gang gaan.
Ongeacht waar men voor kiest, het klinkt gewoon allemaal erg goed, dus hoef ik geen opgepoetste pling-plong muziek op te zetten zoals je vaak hoort op demonstraties.

Als ik ergens ga luisteren in een hifi zaak of op een show dan krijg ik ook altijd van die niets zegende pling-plong muziek te horen, dan komt op een gegeven moment mijn onvermijdelijke verzoek om mijn eigen muziek op te zetten, wat men vaak probeert te voorkomen, en in de meeste gevallen wordt snel duidelijk waarom, omdat de meeste sets gewoon glashard door de mand vallen, allesvretende sets zijn zeldzaam, de meeste sets zijn "one trick pony's"
Ik ben dat grotendeels wel met je eens, maar andersom kan ook. Een goede set, die alle soorten muziek aan kan, kan een matige registratie ook door de mand laten vallen
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door beijert »

Dat vind ik fijn van mijn breedbandertjes. Hoewel die dingen natuurlijk enorme beperkingen hebben zijn het luidsprekers waar ik lang naar kan luisteren. (Ik zit dan ook alleen)

Normaliter heb ik na een tijdje het idee dat ik de tweeter weet te vinden. Wat bij een breedbander onmogelijk is.

Enige keer dat ik kan herinneren waarbij het niet gebeurde.was met de laatste hifi show in Hamburg.

Bij dit setje:
IMG_20260131_100314.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Dat zijn nog eens hoorn luidsprekers :lol:


speakers.jpg
speakers1.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door rikpost »

Die moeten wel uitermate transparant klinken :twisted:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Sterk staaltje dieptrekwerk. Slim gevonden!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Zelfs Nipper vind het leuk.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

De klager heeft nu een JBL ernaast gezet, ben benieuwd wat zijn conclusie gaat zijn…

https://www.audiosciencereview.com/foru ... 79/page-14
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Mijn indruk is dat de persoon in kwestie op zoek is naar een ander "geluid"
Misschien moet hij er over na gaan denken of hifi wel zijn ding is, sommige mensen houden nou eenmaal meer van disco stampers, het blijven toch twee verschillende dingen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Is hifi best wel een ruim begrip waarin veel mogelijk is.
Het zoeken naar myfi is uiteindelijk ook een legitiem doel. Met zelfbouw als ultiem middel.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

De afgelopen twee maanden ben ik mega druk geweest om bij te dragen aan het inschuiven van een nieuwe tunnelbak op station Nijmegen, veelal ook de weekenden doorgewerkt, maar de tunnelbak ligt op zijn plek en er rijden sinds zaterdagochtend 30 mei weer treinen in Nijmegen.

Ik heb de afgelopen twee maanden geen muziek geluisterd, de audioset is niet aan geweest!



Aanpassingen in Nijmegen

Op en rond station Nijmegen realiseren we onder andere het project PHS Nijmegen. Vanuit dit project bouwen we een tweede eilandperron met alle voorzieningen. En met een perronkap die aansluit bij het monumentale karakter van het station. De reizigerstunnel wordt helemaal vernieuwd en doorgetrokken. Daardoor is het mogelijk om aan de westzijde van Nijmegen een nieuwe, volwaardige toegang tot het station te maken. De nieuwe (rol)trappen en liften naar de perrons geven ruimte aan meer reizigers.

Door het aanpassen van sporen en wissels tussen het station en de Waal kunnen treinen met een hogere snelheid aankomen en vertrekken op station Nijmegen. Hiermee maken we de dienstregeling betrouwbaarder. Het opstelterrein nabij Wolfskuil richten we in om daar dag en nacht treinen te parkeren en van binnen schoon te maken. Tegelijkertijd met dit project voeren we ook groot onderhoud uit aan de monumentale gietijzeren perronkappen op station Nijmegen. Door werk te combineren beperken we de hinder voor reizigers
001.jpeg
002.jpeg
003.jpeg
004.jpeg
005.jpeg
006.jpeg
007.jpeg
008.jpeg
009.jpeg
010.jpeg
011.jpeg
012.jpeg
013.jpeg
014.jpeg
015.jpeg
016.jpeg
017.jpeg
018.jpeg
019.jpeg
020.jpeg
021.jpeg
022.jpeg
023.jpeg
024.jpeg
025.jpeg
026.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Shadow »

Mooi gedaan!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Olaf Analogue schreef: zo 31 mei 2026, 4:59
De afgelopen twee maanden ben ik mega druk geweest om bij te dragen aan het inschuiven van een nieuwe tunnelbak ...
Helpen duwen?

Maar mooi project hoor! Is Dura Vermeer de aannemer?

Ik ben geboren in Nijmegen en mijn oom werkte in het Kolpinghuis tegenover het station.

Er is in die tijd veel veranderd.
Plaats reactie