Karlsonator 12
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Karlsonator 12
Mooi werk!
Welke methode heb je gebruikt voor het fineer? Contactlijm, houtlijm+strijkbout?
Welke methode heb je gebruikt voor het fineer? Contactlijm, houtlijm+strijkbout?
Re: Karlsonator 12
houtlijm en strijkbout, maar het fineer ligt al zeker 5 jaar opgerold op zolder denk ik...ik ga het vanmiddag zien als ik thuis kom hoe het er bij staat. Heb er vanochtend weinig aan gevoeld.
Re: Karlsonator 12
De remedie is dan fineer vochtig maken en met witte houtlijm. Door de krimp met drogen trekt het weer vlak. Maar dan moet je wel persen en dat is behoorlijk extra werk t.o.v. strijken en voor zulke vlakken eigelijk ook geen doen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Karlsonator 12
ah ja, ik heb het fineer heel lang plat kunnen opslaan voor het verlijmen, dat scheelt al heel wat allicht.
we gaan er maar gewoon van uit dat het goed komt
Ze zien er in elk geval super uit zo met wat ik nu kan zien
al een idee voor de afwerking? Beits, lak, osmo et cetera et cetera?
Re: Karlsonator 12
Dat is dan wel het voordeel van Zebrano: Het valt minder snel op. Ben heel benieuwd en vooral ook hoe ze klinken!
Re: Karlsonator 12
Dat grijs staat er mooi bij, blijft dat zo? Mooi contrast met de zwarte woofer.
Re: Karlsonator 12
Wat grijs is wordt zwart, dit is enkel grondverf, ze worden afgewerkt met Glitsa omdat ze met een doekje afgedaan moeten kunnen worden ivb honden hier thuis...
Re: Karlsonator 12
Ik vind grijs trouwens mooier bij het fineer. Ik heb echter geen smaak volgens de buurvrouw dus voel je niet bezwaard je eigen ding te doen.
Re: Karlsonator 12
Nou ik denk dat ik al weet wat er met het fineer aan de hand is, op sommige plekken lijkt het los te zitten van de papieren rug waar het op verlijmd is, tenminste dat is wat ik zie op het vel wat ik nog heb liggen...jammer, maar we gaan gewoon door, misschien dat ik de strijkbout er nog eens op zet...
Ik heb nu de kasten 2 lagen zwart gegeven en nu de achterwanden en gordijnen nog, dan alles in 2 lagen Glitsa en dan kunnen we opbouwen...pffff je wordt lui van zo'n OB plank met gaten
Ik heb nu de kasten 2 lagen zwart gegeven en nu de achterwanden en gordijnen nog, dan alles in 2 lagen Glitsa en dan kunnen we opbouwen...pffff je wordt lui van zo'n OB plank met gaten
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Karlsonator 12
Ik heb bij mijn laatste fineerproject ook Glitsa gebruikt om af te lakken. Ik had contactlijm gebruikt met fineer zonder backpaper. De Glitsa maakte het fineer zo nat dat het losliet van de lijmlaag. Mogelijk had ik de lijm langer moeten laten uitdrogen. Ik heb daar vroeger (>35 jr) ook al eens last van gehad. Ik weet het toen aan de toen nog matige kwaliteit van watergedragen laksoorten.
Ik ga nu een nieuwe poging doen met hetzelfde type fineer en dan het fineer (en de kast) eerst van een soort primer voorzien (welke weet ik nog niet).
Ik ga nu een nieuwe poging doen met hetzelfde type fineer en dan het fineer (en de kast) eerst van een soort primer voorzien (welke weet ik nog niet).
Re: Karlsonator 12
Oh hier zit nog geen Glitsa op hoor, gewoon het vocht uit de witte houtlijm was genoeg om het te laten bobbelen, wat dat betreft is het met matte lak wel erg makkelijk netjes afwerken...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Karlsonator 12
Ik heb stereo muziek;
Lekker veel rendement
Heb er 2dB bij gedraaid op 60Hz en 3dB op 31Hz, deze drivers zijn PA monitor coaxen dus onder de 70Hz komt daar niet veel uit....maar nu
Lekker veel rendement
Heb er 2dB bij gedraaid op 60Hz en 3dB op 31Hz, deze drivers zijn PA monitor coaxen dus onder de 70Hz komt daar niet veel uit....maar nu
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
