18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Verleden jaar is de luisterdag in Breda me heel goed bevallen. Ik heb nog geprobeerd om een en ander te verschuiven, maar ik zal er dit jaar niet bij kunnen zijn. Jammer. Veel luistergenot en aangename babbeltjes toegewenst in ieder geval.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
mensen, ik ben bezig met de planning maar er staan nog een aantal onzekerheden in het topic.
@Henkjan: en @pappaleo: , gaat de fineer workshop door?
@Henkjan: , had jij nog iets gebouwd wat je mee neemt?
@WrineX: , ga jij iets demonstreren?
@asterduc: , Ga jij iets meenemen?
Dit is wat ik even verzameld heb, als iemand opmerkingen heeft of iets anders wilt, let me know!
@Henkjan: en @pappaleo: , gaat de fineer workshop door?
@Henkjan: , had jij nog iets gebouwd wat je mee neemt?
@WrineX: , ga jij iets demonstreren?
@asterduc: , Ga jij iets meenemen?
Dit is wat ik even verzameld heb, als iemand opmerkingen heeft of iets anders wilt, let me know!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
@hardbats: Ik kreeg niet de indruk dat er veel belangstelling was voor een fineerworkshop.
Bovendien demonstreer ik speakers waarvan het fineren niet helemaal goed gelukt is (plaatselijk loslaten bij het vernissen).
Beetje arrogant om dan een workshop te geven. Maar als @Henkjan nog wat wil laten zien, dan doe ik mee.
Bovendien demonstreer ik speakers waarvan het fineren niet helemaal goed gelukt is (plaatselijk loslaten bij het vernissen).
Beetje arrogant om dan een workshop te geven. Maar als @Henkjan nog wat wil laten zien, dan doe ik mee.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
@pappaleo: het ging om t fineren, niet t vernissen toch? maar @hardbats: het animo lijkt tegen te vallen (als ok op de reacties hier af ga), dan voel ik er niet veel voor om wat voor te bereiden. voor een enkel forumlid is m'n schuur altijd open zeg maar
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Goed, dan haal ik die workshop uit de planning. @Henkjan: had je wel iets gebouwd om te demonstreren of ben je daar niet aan toe gekomen? Opzich zijn er genoeg exposanten hoor dus voel je niet verplicht om iets te doen.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Aan zo'n workshop kun je wel een hele dag besteden. Een meester-leerling opzet lijkt mij ook zinniger.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
deze status is nog niet veranderd
Henkjan schreef: ↑wo 20 mei 2026, 14:12nou, die vlogen voorbij zonder dat ik de schuur van binnen heb gezien.
met eenbeetjeflnk wat mazzel knutsel ik nog wel een streamert op een DietPi systeempje in elkaar
indien gewenst (lees: als je het gevoel hebt dat er te weinig speakers zijn) kan ik m'n accuton/seas monitors wel weer meenemen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik heb dus definitief een afgewerkte set Keski bij me met het definitieve (zeg nooit definitief
) filter.
Tevens heb ik het filter van de Calimero wat bijgewerkt. Heeft nu verbeterd fasegedrag, iets meer presence en een opmerkelijk 3D geluidsbeeld.
Ik heb stands bij me, een icepower eindversterker en een argon streamer met Qobuz
Tevens heb ik het filter van de Calimero wat bijgewerkt. Heeft nu verbeterd fasegedrag, iets meer presence en een opmerkelijk 3D geluidsbeeld.
Ik heb stands bij me, een icepower eindversterker en een argon streamer met Qobuz
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
De flyer voor deze dag:
Ik hoop hiermee iedereen bedient te hebben. Als er nog wijzigingen zijn hoor ik het graag, ik denk dat we het meeste op de dag zelf wel op kunnen lossen.
Ik hoop hiermee iedereen bedient te hebben. Als er nog wijzigingen zijn hoor ik het graag, ik denk dat we het meeste op de dag zelf wel op kunnen lossen.
Laatst gewijzigd door hardbats op wo 27 mei 2026, 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Leuke flyer, maar de minimum maximum is in mijn geval nog niet beschikbaar. Ik neem daarnaast wel een setje ge-upgrade Calimero 's mee.
Maar wel geinig gedaan, die flyer, top
Maar wel geinig gedaan, die flyer, top
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 24 mei 2026, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Nice!
Ik hoop dat ik er ook echt om tien uur kan zijn
Ik hoop dat ik er ook echt om tien uur kan zijn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Mooi hoor
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Tja, ik ben wel nieuwsgierig naar die speaker...inspireert wel!
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Niet echt, ik heb ze op de avmn gehoord en het blijft gewoon een PA systeem dat veel te luid is afgestemd in het laag.
Niet fijn om naar te luisteren.
Niet fijn om naar te luisteren.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Tja, voor dit soort amusement hebben we toch Velsen en Alkmaar?
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ach de man kan mooi timmeren, dat wel. wat dat betreft is het wel zelfbouw maar qua speaker is het toch vooral iets dat erg hard kan.
Verder wil ik er niet te veel op ingaan, tis natuurlijk leuk dat iemand zijn werk wil laten zien.
Verder wil ik er niet te veel op ingaan, tis natuurlijk leuk dat iemand zijn werk wil laten zien.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ja, dat heb ik toen gemist helaas. Nu de herkansing dan? Wellicht heeft ie het beter weten te krijgen? Ben benieuwd. Google kevert i.i.g. een aardige review: https://www.hifitest.de/test/aktivlauts ... p-35-24797
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 25 mei 2026, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik heb de speakers op internet al meermaals voorbij zien komen en nog nooit gehoord, ik vind het dus wel interessant. Laten we er daarbij voor zorgen dat de audio en zelfbouw audio wereld voor allen een gezellige en toegankelijke hobby is zonder scheidingslijnen te trekken op welke grens dan ook. Dat doen we al in genoeg andere facetten.
Laten we er een leuke, inspirerende en gezellige dag van maken!
En als er al mensen zijn die zin hebben in een etentje naderhand, laat het even weten
Laten we er een leuke, inspirerende en gezellige dag van maken!
En als er al mensen zijn die zin hebben in een etentje naderhand, laat het even weten
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Tuurlijk
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Gerard en ik hebben inmiddels nog wat verder afgestemd, en zullen de combinatie opstellen. Naast dat ik benieuwd ben naar de bevindingen mbt de luidsprekers, denk ik dat Gerard een beste zelfbouw-bron meeneemt. Dus, de combi-naam op het schema wordt dan: DSD-streaming & Bliss project?GerardJ schreef: ↑di 19 mei 2026, 16:11Ik kom naar de Luisterdag en neem mijn zelfbouw DSD-streamer-DAC op basis van een Raspberry Pi 5 mee om te demonstreren.
In overleg met 'Ouwebok' zal dit de bron zijn voor zijn Bliss luidsprekers, maar andere combi's zijn ook mogelijk.
In de DSD-streamer-DAC wordt met de RPi 5 het DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 10e orde noise-shaping. Ik breng mijn eigen netwerkje en NAS mee om met squeezelite muziek te spelen.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Er is verder nog geen versterking voor het kantoor he?
Ik neem wel een versterker mee maar die moet nog in elkaar gezet worden. Dat red ik niet in die anderhalf uur
Anders pak ik een geïntegreerde van de plank.
Ik neem wel een versterker mee maar die moet nog in elkaar gezet worden. Dat red ik niet in die anderhalf uur
Anders pak ik een geïntegreerde van de plank.
Laatst gewijzigd door beijert op ma 25 mei 2026, 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Voor kantoor: Gerard neemt een voorversterker mee, en ik een Purifi eindversterker. Ons dilemma is de gain: we verlopen van RCA naar XLR. Nou is de gevoeligheid van de Bliss luidsprekers zo’n 95dB / 2.83V / 1m, dus we denken dat het wel voldoet.
Voor de zekerheid zal ik ook mijn meetversterker = Fosi V3 (TPA3255) als ‘backup’ meenemen.
Maar misschien is een (extra) geïntegreerde ook een goed idee.
Voor de zekerheid zal ik ook mijn meetversterker = Fosi V3 (TPA3255) als ‘backup’ meenemen.
Maar misschien is een (extra) geïntegreerde ook een goed idee.
