RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Moderator: Beheerdersteam
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik ben er niet zo'n voorstander van om het vast te plakken, om het maar zachtjes uit te drukken...
Stukje uitfrezen (van de achterplaat) zou ook nog kunnen. het chassideel ga ik niet aan rotzooien, grote kans dat er zo'n lip afbreekt.
Stukje uitfrezen (van de achterplaat) zou ook nog kunnen. het chassideel ga ik niet aan rotzooien, grote kans dat er zo'n lip afbreekt.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Kun je die weerhaken niet wat inkorten (breekmes of zo) zodat ze wel achter de plaat uitkomen ?
Als ze dan niet genoeg wijken er "iets" tussen schuiven
Anne
Als ze dan niet genoeg wijken er "iets" tussen schuiven
Anne
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Of een schroefversie van de netentree nemen? Zo heb ik het in ieder geval gedaan.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik heb die ook gebruikt op de 2 mm achterzijde van mijn Hypex blokjes.
Ik heb dus de pootjes wat korter gemaakt.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... =59883&t=1
Ik heb dus de pootjes wat korter gemaakt.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... =59883&t=1
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Met Bison combi power is het geen 'plakken' , maar rotsvast verlijmen. Wel eens gewerkt met dat spul?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ja. Lijmen wiil je niet, maar als het toch moet, wereldspul. Mengen, binnen 15 minuten verwerken, drogen, klaar. Geen aandelen.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Je kunt ook aan de achterkant van de plaat waar de nokjes achter vallen de plaat dunner maken. Maar ik slijp altijd 1,5mm van de nokjes af en zet ze dan iets verder naar buiten.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Wel, met behulp van een X-Acto mesje met verschillende blaadjes, een schuifmaat, en een heleboel geduld is het toch gelukt. ik heb de nokjes 1.5 mm kunnen inkorten zonder er een af te breken. connector zit nu goed vast in het gat maar kan er ook weer zo uitgehaald worden.
Morgen verse foto's van de vorderingen.
Morgen verse foto's van de vorderingen.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Fototjes van de nu passende net-entree.
Beetje met koperplaat aan het knutselen geweest...
Zo te zien is er ruimte genoeg.
Ik wacht nog even met het boren van montagegaten in de bodemplaat tot de voetjes binnen zijn.
Met die dingen erbij is het makkelijker om de exacte plaatsen voor de PCB's te bepalen.
Ik verwacht ze binnen 1 a 2 weken in huis te hebben.
Beetje met koperplaat aan het knutselen geweest...
Zo te zien is er ruimte genoeg.
Ik wacht nog even met het boren van montagegaten in de bodemplaat tot de voetjes binnen zijn.
Met die dingen erbij is het makkelijker om de exacte plaatsen voor de PCB's te bepalen.
Ik verwacht ze binnen 1 a 2 weken in huis te hebben.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ziet er weer groots uitray5150 schreef:Zo te zien is er ruimte genoeg.
En ja,in de doos wel,maar er omheen zo te zien ,veeleer chronisch ruimtetekort
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Dat komt mij toch wel bekend voor.Ah!buis schreef:Ziet er weer groots uitray5150 schreef:Zo te zien is er ruimte genoeg..
En ja,in de doos wel,maar er omheen zo te zien ,veeleer chronisch ruimtetekort![]()
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ziet er netjes uit Ray!
Ik heb natuurlijk wel ff stiekum gevolgd hoe het kastje gevuld wordt. Zeer netjes.
Succes met de afbouw.
Gr. Frank
Ik heb natuurlijk wel ff stiekum gevolgd hoe het kastje gevuld wordt. Zeer netjes.
Succes met de afbouw.
Gr. Frank
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Vandaag zijn de voetjes binnengekomen, en de laatste benodigde Dale weerstanden.
De voetjes zijn qua diameter iets kleiner dan ik verwacht had.
Maar dat is geen ramp, dan kunnen ze iets meer naar de buitenhoeken geplaatst worden, zodat er genoeg plaatsings vrijheid is voor de overige printen.
Morgenavond gaan de voetjeserop eronder. ik moet trouwens ook nog een metalen draaiknop bestellen...

De voetjes zijn qua diameter iets kleiner dan ik verwacht had.
Maar dat is geen ramp, dan kunnen ze iets meer naar de buitenhoeken geplaatst worden, zodat er genoeg plaatsings vrijheid is voor de overige printen.
Morgenavond gaan de voetjes
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik heb er volgens mij 1 extra besteld voor mijn RelaiXed, misschien dat die jou ook zou passen...? Als je wilt kijk ik morgen wel even en Pb ik een foto met maten?
Ik bewonder je werk overigens!
Ik bewonder je werk overigens!
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik had er inderdaad 2
.
Buiten diameter 30mm, hoogte 25mm en as bevestiging voor 6mm as met kleine inbus vast te zetten (zie foto).
Ik stuur je even een PB met wederdienstvoorstel net als Patrick, voor als je hem wilt hebben
Buiten diameter 30mm, hoogte 25mm en as bevestiging voor 6mm as met kleine inbus vast te zetten (zie foto).
Ik stuur je even een PB met wederdienstvoorstel net als Patrick, voor als je hem wilt hebben
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Tsja, vat het vooral niet verkeerd op, maar ik vind het niet zo'n mooie knop...
Ik heb besloten om deze te nemen :
http://www.8audio-mall.com/servlet/the- ... ver/Detail
Ik heb besloten om deze te nemen :
http://www.8audio-mall.com/servlet/the- ... ver/Detail
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
En deze moet ik weer niet aan denken
, geen probleem
. Was ook vergeten dat jij een blank alu front hebt...
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
En toen waren we zo'n 13 jaar (!) verder, en had ik nog steeds behoefte aan een behoorlijke voorversterker, en besloot ik om helemaal overnieuw te beginnen.
Dus alle deelschema's op een hoop geveegd, en flink aan het lay-outen geslagen.
Gelukkig is er uitgebreide documentatie beschikbaar en ook een aantal goede foto's en scans van de originele PCB's waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.
Ik ben uiteindelijk op 4 printen uitgekomen, de voeding die ik al eerder had nagemaakt, het mainboard met alle relais erop, het frontpaneel met display en microcontroller, en een netspannings relaisprint om de audio-trafo in te schakelen.
Voor de layout van het mainboard heb ik zoveel mogelijk het origineel gevolgd, met dien verstande dat ik geen melf weerstanden heb gebruikt maar de Dale RN55 die ik al eerder toegepast had op de voorgaande foto's. sterker nog, ik heb vrijwel alle onderdelen gedemonteerd en opnieuw gebruikt.
Da's geen ramp, want tijdens het ontwikkelen kwam ik erachter dat ik enkele fouten destijds had gemaakt waardoor het geheel toch niet (goed) zou werken.
Ook bleken enkele relais van het latching type te zijn waarin ik in deze opzet niets mee kan, dus daar moesten een setje nieuwe voor komen.
Dan de plaatjes van de schema's en de lay-outs :
Voor wie een hoop verbindingen mist in de schema's, er is een truukje in Eagle waarmee je verbindingen onzichtbaar aan elkaar kunt knopen. zo ziet het schema er veel overzichtelijker en opgeruimder uit.
Ook heb ik zoveel mogelijk service info op het mainboard PCB geplaatst zoals welke jumper wat doet en ook de aansluitvolgordes van de pinnen.
Ik heb er ook voor gekozen om de XLR delen niet op de PCB te plaatsen zodat het mainboard wat kompacter en goedkoper werd.
En zo zien ze er in het echt uit :
Dus alle deelschema's op een hoop geveegd, en flink aan het lay-outen geslagen.
Gelukkig is er uitgebreide documentatie beschikbaar en ook een aantal goede foto's en scans van de originele PCB's waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.
Ik ben uiteindelijk op 4 printen uitgekomen, de voeding die ik al eerder had nagemaakt, het mainboard met alle relais erop, het frontpaneel met display en microcontroller, en een netspannings relaisprint om de audio-trafo in te schakelen.
Voor de layout van het mainboard heb ik zoveel mogelijk het origineel gevolgd, met dien verstande dat ik geen melf weerstanden heb gebruikt maar de Dale RN55 die ik al eerder toegepast had op de voorgaande foto's. sterker nog, ik heb vrijwel alle onderdelen gedemonteerd en opnieuw gebruikt.
Da's geen ramp, want tijdens het ontwikkelen kwam ik erachter dat ik enkele fouten destijds had gemaakt waardoor het geheel toch niet (goed) zou werken.
Ook bleken enkele relais van het latching type te zijn waarin ik in deze opzet niets mee kan, dus daar moesten een setje nieuwe voor komen.
Dan de plaatjes van de schema's en de lay-outs :
Voor wie een hoop verbindingen mist in de schema's, er is een truukje in Eagle waarmee je verbindingen onzichtbaar aan elkaar kunt knopen. zo ziet het schema er veel overzichtelijker en opgeruimder uit.
Ook heb ik zoveel mogelijk service info op het mainboard PCB geplaatst zoals welke jumper wat doet en ook de aansluitvolgordes van de pinnen.
Ik heb er ook voor gekozen om de XLR delen niet op de PCB te plaatsen zodat het mainboard wat kompacter en goedkoper werd.
En zo zien ze er in het echt uit :
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
En na een aantal avondjes noeste soldeerarbeid was het tijd om de zaak eens onder spanning te gaan zetten om te kijken of het werkt.
En ja, dat doet het.
Ingangsselectie werkt goed, up en down met de rotary encoder gaat ook goed.
En ik heb ook wat testen gedaan met een sinus uit de signaal generator en de scoop, en dat ziet er ook allemaal netjes uit.
Ondertussen is er een versie 2 van het frontpaneel printje onderweg uit China onderweg. ik hoop en verwacht dat deze er voor de paasdagen is.
Als die binnen is en opgebouwd, kan ik me daarna gaan bezig houden met de aluminium frontplaat waarin het nodige geboord en dergelijke moet gaan worden.
En ja, dat doet het.
Ingangsselectie werkt goed, up en down met de rotary encoder gaat ook goed.
En ik heb ook wat testen gedaan met een sinus uit de signaal generator en de scoop, en dat ziet er ook allemaal netjes uit.
Ondertussen is er een versie 2 van het frontpaneel printje onderweg uit China onderweg. ik hoop en verwacht dat deze er voor de paasdagen is.
Als die binnen is en opgebouwd, kan ik me daarna gaan bezig houden met de aluminium frontplaat waarin het nodige geboord en dergelijke moet gaan worden.
