Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Bericht door VintageHarry »

Inmiddels staan ze op Marktplaats zie ik, prijskaartje lijkt me prima.
Nog iets gemerkt van verharde randjes bij de Seas mid? Ik heb mijn exemplaren met paraffine behandeld waardoor ze nu wel wat deukjes in die randen hebben maar duidelijk beter spelen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Bericht door Zweitse »

Ik heb even gekeken, maar de hardheid van de randen valt reuze mee.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Bericht door VintageHarry »

Mooi, dan heb je daar geluk mee gehad! Ik heb een reserve-setje van deze drivers erbij gevonden, daarvan zijn de randen echt keihard.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Bericht door VintageHarry »

Vanmorgen heb ik bij de nieuwe eigenaar deze boxen mogen bekijken. De blauwe kleur is in werkelijkheid (gelukkig) veel mooier en minder fel dan op mijn telefoonscherm. En de randen van de laag/middentoner zijn inderdaad niet verhard. De nieuwe eigenaar suggereerde dat het verschil zou kunnen maken of je “echte” Seas units daarin hebt of de versie die via Intertechnik werd geleverd?
In ieder geval mooi dat de verkoop geslaagd is!
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Bericht door cool »

:proost:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Bericht door richard »

VintageHarry schreef: di 24 mar 2026, 14:53
De nieuwe eigenaar suggereerde dat het verschil zou kunnen maken of je “echte” Seas units daarin hebt of de versie die via Intertechnik werd geleverd?
Zou het? Moet je twee series rolranden op voorraad houden.
Het lijkt me eerder dat de receptuur voor het rubber in de loop der jaren is gewijzigd of verbeterd. Of misschien een andere toeleverancier.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Bericht door VintageHarry »

Kan allemaal, ik weet het niet. De huidige eigenaar heeft ook een nieuw gekochte set Trapeze 3 staan (die van Zweitse is de 4) waarbij de randen verhard waren. Die set had de Intertechnik versie, net als mijn 4. Welke exemplaren er in de set van Zweitse zitten moet echter nog bekeken worden, dus kan deze suggestie best verkeerd zijn. Vandaar ook mijn
vraagteken er achter ;)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Bericht door Zweitse »

VintageHarry schreef: di 24 mar 2026, 14:53
Vanmorgen heb ik bij de nieuwe eigenaar deze boxen mogen bekijken. De blauwe kleur is in werkelijkheid (gelukkig) veel mooier en minder fel dan op mijn telefoonscherm. En de randen van de laag/middentoner zijn inderdaad niet verhard. De nieuwe eigenaar suggereerde dat het verschil zou kunnen maken of je “echte” Seas units daarin hebt of de versie die via Intertechnik werd geleverd?
In ieder geval mooi dat de verkoop geslaagd is!
Mooi dat ze uiteindelijk toch een nieuwe eigenaar hebben gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”