Zie boven....................(vorige pagina)
Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op do 15 jan 2026, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Olaf's audio hoekje.
Klopt beslist en niet alleen tegenwoordig! Men is al meer 30 jaar prima in staat om verbazend fraaie opnamen met hoge resolutie en dynamiek in een zilveren schijfje te stansen. Helemaal digitaal. Het gaat helemaal niet om waarmee maar om het hoe en wat!richard schreef: ↑zo 21 dec 2025, 9:19Is de gemiddelde bron tegenwoordig niet anders opgebouwd.Olaf Analogue schreef: ↑zo 21 dec 2025, 8:20, het is allemaal digitaal, chippies, smd enz. enz. Alles wat je niet wil in een toestel waar je een hoge resolutie en dynamiek van wenst.
Digi is geen taal en Anna loog...
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Hier ook nog cd als standaard, ook al heb ik heel fijne muziek op platenspelers gehoord.
Plukte ik in de begintijd LP's die digitaal waren opgenomen en gemixt (DDA) er vaak uit.
Ben ik wel eens met Olaf dat iedere bewerking weer een inbreuk kan maken en niet gewenst is.
Aan de andere kant gaf het toevoegen van een serieuze voorversterker in plaats van een simpele passieve pot tussen bron en eindversterker ook een hele verbetering.
Plukte ik in de begintijd LP's die digitaal waren opgenomen en gemixt (DDA) er vaak uit.
Ben ik wel eens met Olaf dat iedere bewerking weer een inbreuk kan maken en niet gewenst is.
Aan de andere kant gaf het toevoegen van een serieuze voorversterker in plaats van een simpele passieve pot tussen bron en eindversterker ook een hele verbetering.
Reacties zijn soms wat impulsief.
Re: Olaf's audio hoekje.
Dat wel eens gedaan met Graceland, kwam de cd toch wat beter uit. En ja, de platenspeler was geen rommel..
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Ik heb vroeger ook een poosje gedraaid met een hele mooie passieve stappen regelaar met giga veel weerstandjes, maar ook in mijn geval bracht een goede voorversterker toen verbetering in dynamiek en autoriteit.
Re: Olaf's audio hoekje.
Grappig om te lezen dit, ik herken dit wel van avonden dat alles helemaal top lijkt te klinken en de dag erop niet te harden is, iets waarvan je eigenlijk meteen al weet dat het een stemming/mentaal ding moet zijn. Technisch gezien misschien een arta ruis fr maken wanneer het goed/slecht klinkt en die naast elkaar leggen ?Olaf Analogue schreef: ↑za 20 dec 2025, 14:31De laatste tijd wisselde mijn ervaring van keer op keer, ik heb tegenwoordig in verband met mijn werk veel minder tijd om muziek te luisteren, maar de ene keer was het dik genieten zoals ik gewend was, de andere keer ontbrak dat geheel, dat was willekeurig, ik ging er vanuit dat het aan mijn stemming lag, stemming speelt sowieso een grote rol.
Daarnaast speelt je bioritme natuurlijk ook nog mee, we worden dan misschien niet ongesteld maar het is m.i. naïef te veronderstellen dat wij mannen daar geen last van hebben. Als laatste nog, er is geen alcohol in het spel toch ?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Ik denk dat de meesten van ons dit inderdaad wel herkennen, daarom durf ik ook niet met volledige 100 procent zekerheid te zeggen dat er daadwerkelijk een technisch probleem is.motoindo schreef: ↑zo 21 dec 2025, 10:45Grappig om te lezen dit, ik herken dit wel van avonden dat alles helemaal top lijkt te klinken en de dag erop niet te harden is, iets waarvan je eigenlijk meteen al weet dat het een stemming/mentaal ding moet zijn. Technisch gezien misschien een arta ruis fr maken wanneer het goed/slecht klinkt en die naast elkaar leggen ?
Daarnaast speelt je bioritme natuurlijk ook nog mee, we worden dan misschien niet ongesteld maar het is m.i. naïef te veronderstellen dat wij mannen daar geen last van hebben. Als laatste nog, er is geen alcohol in het spel toch ?
Ik ga er zeker nog mee aan de gang en alles nog proberen uit te sluiten.
Alcohol is er niet in het spel, dat laat mijn 7 dagen in de week baan en constante telefonische bereikbaarheid niet toe, ik moet in de auto kunnen springen wanneer nodig.
Vandaag even geen audio dag, nu even wat spullen aan het opruimen, morgen weer verder met audio.
Re: Olaf's audio hoekje.
Hoeft het technisch probleem ook niet direct aan de versterker te liggen; digitale netvervuiling en elektromagnetische instraling kunnen ook invloed hebben. Ik kan me voorstellen dat de ene weergaveketen daar beter mee om kan gaan dan de andere.Olaf Analogue schreef: ↑zo 21 dec 2025, 10:49ik ook niet met volledige 100 procent zekerheid te zeggen dat er daadwerkelijk een technisch probleem is.
Ik ga er zeker nog mee aan de gang en alles nog proberen uit te sluiten.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Het zou net zo goed aan de dac kunnen liggen, het is de enige configuratie die ik in gebruik heb gehad, dac->XLR->versterker.
Dus ik ga eerst ook een andere XLR bron proberen, en de dac ook een keer via RCA aansluiten, kijken wat dat brengt.
Verder heb ik een dedicated 230v stroomgroep voor audio waar een heel goed netfilter in hangt.
Buien dat zit er in de Audio Analogue apparatuur uiteraard ook hele goede net filters.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Even wat anders, trafo kappen voor op de buizenversterker lijk nogal lastig aan te komen te zijn.
Alle bekende adressen hebben nog slechts één of twee te kleine exemplaren op voorraad, of helemaal niets meer, met ook geen naleveringen.
Ben ik aangewezen op Ali Expres, of heeft één van jullie nog een adresje?
Alle bekende adressen hebben nog slechts één of twee te kleine exemplaren op voorraad, of helemaal niets meer, met ook geen naleveringen.
Ben ik aangewezen op Ali Expres, of heeft één van jullie nog een adresje?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Daar is niet heel zachtzinnig mee omgegaan, we gaan maar het het beste uit.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
De tussenstand voor nu, er is nog één plateau voor mijn audiorack in bestelling, de EverSolo T8 staat nu sinds 19 december op "status onbekend" bij PostNL, ook Magna-Hifi houdt dit nog in de gaten.
Er komen nog plateau's onder de versterkers zodat ze niet meer op het hoogpolige kleedje staan, ik ga even kijken voor mooie plateau's.
Er komen nog plateau's onder de versterkers zodat ze niet meer op het hoogpolige kleedje staan, ik ga even kijken voor mooie plateau's.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Een set is pas goed als er naast "pling-plong" muziek er ook lekkere herrie op los gelaten kan worden zonder dat de set dicht loopt, heel belangrijk, juist ook tijdens de complexe muziek stukken moet alles goed te volgen blijven en moet het naar meer blijven smaken.
Dat gaat hier wel lukken zo.
Dat gaat hier wel lukken zo.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Niet al te hoopvolle update van PostNl met betrekking tot de EverSolo T8 streamer........
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Olaf's audio hoekje.
Denk het wel, heb ze zelf al eens op eBay gekocht, komen dan uit China, had je zelf misschien ook al gekeken. Kwalitatief prima (op mijn GU50PP zitten dergelijke kappen), is wel even onderweg.Olaf Analogue schreef: ↑zo 21 dec 2025, 12:08Even wat anders, trafo kappen voor op de buizenversterker lijk nogal lastig aan te komen te zijn.
Alle bekende adressen hebben nog slechts één of twee te kleine exemplaren op voorraad, of helemaal niets meer, met ook geen naleveringen.
Ben ik aangewezen op Ali Expres, of heeft één van jullie nog een adresje?
Als vb: https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=tu ... &_osacat=0
Dit had ik al eens gevonden, wat dichter bij huis. Heb er zelf nooit gekocht, geen ervaring mee dus: https://cubesfortubes.de/?lang=en
https://cubesfortubes.de/produkte/uebersicht?lang=en
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Deze had ikzelf reeds gevonden, echter is daar vrijwel alles uitverkocht en niet meer leverbaar.Barry2001 schreef: ↑di 23 dec 2025, 9:30Dit had ik al eens gevonden, wat dichter bij huis. Heb er zelf nooit gekocht, geen ervaring mee dus: https://cubesfortubes.de/?lang=en
https://cubesfortubes.de/produkte/uebersicht?lang=en
Ik ga even op Ebay neuzen, bedankt voor de tip.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Olaf's audio hoekje.
Lekker dat ze dat er ook bij zetten dan. Maar succes met de verdere zoektocht.
Re: Olaf's audio hoekje.
Op maat laten maken door een lasser misschien.
Ik ken toevallig een zeer deskundige lasser die ook nog audiofiel is. Heeft bijv. al wel onderstellen voor apparaten gelast. Erg netjes!
Groet,
Leobus
Ik ken toevallig een zeer deskundige lasser die ook nog audiofiel is. Heeft bijv. al wel onderstellen voor apparaten gelast. Erg netjes!
Groet,
Leobus
