Ontwerp als afbeelding naar CAD
Moderator: Beheerdersteam
- Meridian
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Re: Ontwerp als afbeelding naar CAD
Klopt, maar zou het graag zo net mogelijk doen en misschien van palzerholz. De meeste boven-frezen en decoupeerzagen lusten dit niet.
Het pdf bestand:
Het pdf bestand:
- Bijlagen
-
- 1.pdf
- (46.26 KiB) 17 keer gedownload
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wat is het verschil tussen frees in een bovenfrees en in een CNC?
- Meridian
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
In principe hetzelfde, echter heb ik niet de mogelijkheid om de panelen goed in te klemmen en zo. Vandaar dat ik het wil laten frezen bij een bedrijf.
Een CNC gefreesde Rogers LS5/9 in pantzerholtz ??? Zoiets als een beetje van Maggi en veel van mijzelf. Zo blijft er toch niks van de cult van die LS5/9 van Rogers over...
Maar ok: https://www.ebay.nl/itm/306645799247?_s ... BM6OSR_eJm Kzou €20 bieden.
Maar ok: https://www.ebay.nl/itm/306645799247?_s ... BM6OSR_eJm Kzou €20 bieden.
- Meridian
Het betreft alleen het front paneel. Rogers levert deze momenteel nieuw uit met dit soort materiaal.
De maat van de baffle in de PDF is niet goed (veel te klein), is er iemand die FreeCad kent en kan helpen bij het exporteren in PDF met behoud van de juiste maat?Meridian schreef: ↑za 13 dec 2025, 11:44Ik heb het programma FreeCad gedownload en het bestand als PDF afgedrukt. Vervolgens open ik hem in Acrobat Pro maar kan slechts 2 pagina`s laten afdrukken ( zie afbeelding ) waardoor de werkelijke afmetingen niet kloppen op papier. Kan ik hierin een aanpassing maken waardoor het wel klopt?
Overigens heb ik de tekening wel op schaal in verhouding nagemeten. Zo te zien komt dit overeen met de tekening. Ik wil het natuurlijk wel zeker weten voordat ik het laat frezen.
Bedoel je de maten zoals aangegeven in de PDF? Als we de goede maten hebben kan ik dat makkelijk aanpassen in FreeCAD.
Klopt. Alleen is beuken wel een van de houtsoorten die het meeste werkt onder invloed van luchtvochtigheid en temperatuur. Niet zo geschikt om kasten van te maken, meer voor losse meubelstukken en speelgoed. Dacht dat beukenmultiplex alleen een dunne toplaag heeft van beuken.
- Meridian
Ik heb FreeCad geïnstalleerd en liep hier ook tegen aan. Zodra je en print wilt maken is de afbeelding te klein of niet (goed) schaalbaar in Acrobat als poster. In het originele ontwerp is men ervan uitgegaan van een materiaaldikte bij het front van 9mm en de kast aan zich 12mm. Om een goed voorpaneel te creëren zou dat panzerholz een super oplossing kunnen zijn. Het cnc frezen is dan denk ik de beste manier van bewerken. Om de dikte van de kast maak ik me minder zorgen. Het werkelijk maken heeft geen haast. Ik wil het liever doordacht en in rust maken dan grote stappen en snel thuis. Ook een uitdaging zal het ontwerp zijn van een mooie printplaat met lekker dikke banen. Leuk dat jullie meedenken!
- audiomanics
- Contacteer:
Ik heb ergens nog iets staan....
Oh, en printplaten? JLCPCB... gerbertje aanleveren, betalinkje met paypal en ongeveer een week later liggen de printen (minimaal 5) op je deurmat.
Kees
Kees
- Meridian
Daar zal ik ook nog iemand voor moeten vinden om deze om een schema om te zetten naar een gerber betand.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Beuken mpx is best wel stabiel als het maar in normale woon omgeving blijft staan.
Deze kasten die gemaakt het staan nog steeds onbehandeld met lak of olie bij een neefje van me te spelen.
Deze kasten die gemaakt het staan nog steeds onbehandeld met lak of olie bij een neefje van me te spelen.