Minimum-Maximum

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Minimum-Maximum

Bericht door beijert »

Ik heb een 1614-tal MCM 55-1870 liggen. Overgenomen van een forumgenoot. Maar de plannen (en vooral prive :roll: ) veranderen nog wel eens.

Leuk idee misschien om daar met meerdere forumleden daar wat mee te doen? Het maximale halen uit zeer voordelige drivers.

Verder geen prijsplafond, geen wedstrijd en geen eisen behalve het toepassen van één twee van die (gratis) drivers. Ofwel, bouwen om het bouwen. En dan komen we ze vanzelf weer tegen tijdens luisterdagen.
Screenshot_2025-11-13-17-42-06-068_com.android.chrome~2.jpg
Nb. Er zit wel een coating op de conus tegen de resonanties.
Screenshot_2025-11-13-17-42-09-503_com.android.chrome-edit.jpg
Laatst gewijzigd door beijert op ma 18 mei 2026, 12:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Minimum-Maximum

Bericht door pappaleo »

Bedoel je het maken van één set met meerdere forumgenoten? Of meerdere forumgenoten die ieder iets maken met één paartje?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Minimum-Maximum

Bericht door beijert »

Ieder z'n eigen setje. Op z'n eigen manier en verschillende toepassingen.

Dus dan zwerven er 8 setjes rond op het forum. Of 4, als dat een beter resultaat geeft. Maar om vier woofers op te sturen die daarna op de plank blijven liggen is jammer.

Dat gebeurt vaak :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Minimum-Maximum

Bericht door pappaleo »

Toch een soort competitie dus. Ik ben er wel voor te porren.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Minimum-Maximum

Bericht door Henkjan »

shoot-out op de volgende Assen?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Minimum-Maximum

Bericht door beijert »

Goed idee, dan hebben we ook een stok achter de deur.

Gezien de beperkingen dan deze woofers maar uitgaan gaan vier stuks per deelnemer? of toch liever twee?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Minimum-Maximum

Bericht door pappaleo »

Dat weet ik pas als ik er mee geëxperimenteerd heb.

Edit: 8 ohm, dan is het met 2 per box wel mogelijk om er wat meer lawaai uit te krijgen in het laag.

Lagere bas niet, maar wel meer, zodat de hele kast wat meer rendement kan krijgen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Minimum-Maximum

Bericht door Pjotr »

Ja wel wat meer, dan moet je ze wel met zijn tweeën in een BR zetten voor wat laag. MTM? Wordt dan wel een wat grotere kast. In een CB gaan ze niet erg laag en voegt 2 in een kast weinig toe. Maar voor een shootout is juist ieders eigen fantasie en differentiatie wel leuk toch? Ik heb overigens zelf geen belangstelling, heb nog genoeg op de plank liggen wat om plankjes vraagt. Maar ik vind het wel leuk om te volgen wat dit worden gaat O:)
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Minimum-Maximum

Bericht door beijert »

Ik heb ze even nagelopen en twee zijn niet helemaal lekker.

Even kijken wat ik daar mee kan, maar zo hebben we in ieder geval de andere twee over.

Koud uit de doos komen de t/s parameters in ieder geval mooi overeen met de opgave.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Minimum-Maximum

Bericht door Chocomel »

Leuk, ik doe mee.

Wat is er mis met die twee?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Minimum-Maximum

Bericht door beijert »

Leuk! Dan is er nog een set van vier en van twee over. Mij maakt het niet zoveel uit.

Één van de twee mindere heeft een verbogen korf, de ander een vervormde rolrand die een beetje loslaat. Misschien beide te herstellen. Maar daar hou ik eerst geen rekening mee.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Minimum-Maximum

Bericht door pappaleo »

Met dank aan Mark zijn de volgende units binnen:
55-1870
55-1870
Even nadenken over een ontwerpje en dan open ik wel een apart topic.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Minimum-Maximum

Bericht door Walt »

Denk een TL ontwerpje gezien de hoge Q en hoge qts…?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Minimum-Maximum

Bericht door pappaleo »

Doet me denken aan mijn schoonvader (RIP). Die had wel eens een beleggingsadvies. Koop dit of dat aandeel, want dat gaat het goed doen. Ik heb uiteindelijk geleerd om dan direct put opties aan te schaffen, dat heeft me geen windeieren gelegd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”