De ene is het dubbele van de ander. Misschien zijn er 2x2 draden voor de wikkelingen gebruikt en is één daarvan onderbroken.Cesar schreef:Nee de warme trafo meet niet symetrisch, de ene kant 148 over de midden aftakking en de andere kant 288.
Bocama LA-224B opknappen.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bocama LA-224B opknappen.
-
Gemballa911
- Berichten: 1
- Lid geworden op: wo 29 okt 2025, 21:07
Re: Bocama LA-224B opknappen.
Hetzelfde probleem met de juiste output. De power output wordt ook erg heet.Cesar schreef: ↑za 14 feb 2015, 12:28De 270 ohm weerstanden moeten nog binnen komen, nog een klusje te doen, komt goed.
Wat ik wel merk is dat na een paar uur spelen de rechtse uitgangstrafo behoorlijk warmer wordt dan de linkse.
Bij het meten van de primaire wikkeling op bruin en rood kwam ik voor de hete trafo op 435 ohm en voor de koude op 276 ohm.
Dat is niet oke toch?
Bij het meten heb ik de buizen verwijderd.
Wel vreemd dat ik het in het geluid niet terug hoor, de beide kanalen zijn op het gehoor even sterk.
Hebben jullie enig idee?
-Ruud-
Re: Bocama LA-224B opknappen.
Altijd leuk een discussie van 10 jaar of meer opwarmen. Misschien is de vraagsteller intussen wel dood en begraven, wie zal het zeggen?
Re: Bocama LA-224B opknappen.
Valt wel mee, de topicstarter was een maandje geleden nog op het forum...
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Bocama LA-224B opknappen.
Alhoewel hij geen vraag stelde, was het misschien een opening om het probleem met zijn eigen versterker aan de kaak te stellen.
Re: Bocama LA-224B opknappen.
Iets meer woorden gebruiken dan (kost nix extra)
Hallo forummers,
Ik heb ook een Bocama 224b, ik kwam hier al googelend op terecht en ik ervaar hetzelfde probleem als door de TS omschreven: de trafo wordt erg heet. Heeft iemand een idee?
Of iets vergelijkbaars, dan is het gelijk helder en krijg je waarschijnlijk zinvoller reacties dan die van mij
Hallo forummers,
Ik heb ook een Bocama 224b, ik kwam hier al googelend op terecht en ik ervaar hetzelfde probleem als door de TS omschreven: de trafo wordt erg heet. Heeft iemand een idee?
Of iets vergelijkbaars, dan is het gelijk helder en krijg je waarschijnlijk zinvoller reacties dan die van mij
